Práce je věnovaná prospěchově slabým žáků střední odborné školy a jejich postojům ke škole a vzdělávání. Teoretická část se zabývá vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky, pedagogické psychologie a sociální psychologie, které souvisí s problematikou školního prospěchu, školního (ne)úspěchu a rodinného zázemí
Praktická část je věnována analýze postojů prospěchově slabých žáků střední odborné školy ze Vsetína. Pomocí dotazníkového šetření u těchto žáků, bylo zjišťováno, jaké postoje zaujímají ke škole a vzdělávání a z jakého rodinného prostředí pocházejí.
Anotace v angličtině
The work is devoted to grades weak secondary vocational school pupils and their attitudes to school and education. The theoretical part deals with the definitions and theoretical foundations of pedagogy, educational psychology and social psychology, related to the issue of school performance, school success (failure) and family background.
The practical part is devoted to the grades weak Vsetín secondary school pupils attitudes analysis. Using questionnaires for the pupils, it was investigated what their attitudes to school and education are and what family background they come from.
Klíčová slova
žák, škola, rodina, školní prospěch, neprospěch, školní úspěch, neúspěch, vztah ke škole a vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
pupil, school, family, school performance, poor school performance, school success, failure, relationship to school and educatio
Rozsah průvodní práce
93.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnovaná prospěchově slabým žáků střední odborné školy a jejich postojům ke škole a vzdělávání. Teoretická část se zabývá vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky, pedagogické psychologie a sociální psychologie, které souvisí s problematikou školního prospěchu, školního (ne)úspěchu a rodinného zázemí
Praktická část je věnována analýze postojů prospěchově slabých žáků střední odborné školy ze Vsetína. Pomocí dotazníkového šetření u těchto žáků, bylo zjišťováno, jaké postoje zaujímají ke škole a vzdělávání a z jakého rodinného prostředí pocházejí.
Anotace v angličtině
The work is devoted to grades weak secondary vocational school pupils and their attitudes to school and education. The theoretical part deals with the definitions and theoretical foundations of pedagogy, educational psychology and social psychology, related to the issue of school performance, school success (failure) and family background.
The practical part is devoted to the grades weak Vsetín secondary school pupils attitudes analysis. Using questionnaires for the pupils, it was investigated what their attitudes to school and education are and what family background they come from.
Klíčová slova
žák, škola, rodina, školní prospěch, neprospěch, školní úspěch, neúspěch, vztah ke škole a vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
pupil, school, family, school performance, poor school performance, school success, failure, relationship to school and educatio
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky, pedagogické psychologie a sociální psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu s využitím techniky dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky, pedagogické psychologie a sociální psychologie.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu s využitím techniky dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993, ISBN 8070665343.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001, ISBN 807178463x.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, ISBN 8085931796.
KOHOUTEK, Rudolf. Základy užité psychologie. Brno: CERM, 2002, ISBN 8021422033.
HELUS, Zdeněk, Vladimír HRABAL, Václav KULIČ a Jiří MAREŠ. Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha: Státní pedagogické nakaladatelství, 1979.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993, ISBN 8070665343.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001, ISBN 807178463x.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000, ISBN 8085931796.
KOHOUTEK, Rudolf. Základy užité psychologie. Brno: CERM, 2002, ISBN 8021422033.
HELUS, Zdeněk, Vladimír HRABAL, Václav KULIČ a Jiří MAREŠ. Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha: Státní pedagogické nakaladatelství, 1979.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci, odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Prof. Chráska poukázal na chybějící statistické zpracování dat a jejich adekvátní interpretaci. Dr. Kočvarová podotkla, že autorka mohla předejít problémům realizací předvýzkumu.