Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá možnostmi propojení teorie s praxí na střední škole. V praktické části jsou formou dotazníku zkoumány postoje žáků, zaměstnavatelů a také učitelů k povinné praxi v rámci studia. Na konci všech těchto dotázníků jsou uvedena shrnutí s navrhovanými možnostmi zlepšení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with theoretical posssibilities of linking theory with practice in high school. The practical part of a questionnaire then examined attitudes of students, employers and teachers to mandatory practice in the study. At the end of the questionnaire are then given a summary of the options proposed improvements.
Klíčová slova
Vztah teorie a praxe ve školství, postupy na propojení teorie s prací, školské dokumenty, didaktické zásady, praxe na střední škole.
Klíčová slova v angličtině
Relation between theory and practice in education, procedures to link theory with practice, school documents, didactic principles, experience in high school.
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá možnostmi propojení teorie s praxí na střední škole. V praktické části jsou formou dotazníku zkoumány postoje žáků, zaměstnavatelů a také učitelů k povinné praxi v rámci studia. Na konci všech těchto dotázníků jsou uvedena shrnutí s navrhovanými možnostmi zlepšení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with theoretical posssibilities of linking theory with practice in high school. The practical part of a questionnaire then examined attitudes of students, employers and teachers to mandatory practice in the study. At the end of the questionnaire are then given a summary of the options proposed improvements.
Klíčová slova
Vztah teorie a praxe ve školství, postupy na propojení teorie s prací, školské dokumenty, didaktické zásady, praxe na střední škole.
Klíčová slova v angličtině
Relation between theory and practice in education, procedures to link theory with practice, school documents, didactic principles, experience in high school.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti propojení teorie a praxe na střední škole.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření s cílem ověřit, zda žáci během studia získají dostatečné teoretické, ale i praktické dovednosti pro pozdější uplatnění na trhu práce.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Shrnutí výsledků výzkumu a doporučení pro odbornou praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti propojení teorie a praxe na střední škole.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření s cílem ověřit, zda žáci během studia získají dostatečné teoretické, ale i praktické dovednosti pro pozdější uplatnění na trhu práce.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Shrnutí výsledků výzkumu a doporučení pro odbornou praxi.
Seznam doporučené literatury
Analýza kompetencí učitelů odborných ekonomických předmětů: sborník z mezinárodní vědecké konference 2007. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1198-6.
POKORNÁ, Dana a Jiřina SOJKOVÁ ed. Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe: sborník z konference Aplikovatelný systém dalšího vzdělávání ve VaV, konané dne 16. února 2012 v Olomouci. Olomouc: Moravská vysoká škola, 2012. ISBN 978-80-7455-031-7.
PÍŠOVÁ, Michaela a kol. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-589-8.
ROUBÍČEK, Václav. Investice do vzdělání je dobrou investicí pro život: odborníci: Budoucnost je ve studiu technických oborů. Hanácký a středomoravský den, 2000, 11(53), ISSN 1212-3625.
Spolupráce škol a podniků v profesní přípravě: sborník referátů ze 4. mezinárodního kongresu. Praha: Výzkumný ústav odborného školství, 1997. Odborné vzdělávání; mimořádné číslo.
Seznam doporučené literatury
Analýza kompetencí učitelů odborných ekonomických předmětů: sborník z mezinárodní vědecké konference 2007. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1198-6.
POKORNÁ, Dana a Jiřina SOJKOVÁ ed. Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe: sborník z konference Aplikovatelný systém dalšího vzdělávání ve VaV, konané dne 16. února 2012 v Olomouci. Olomouc: Moravská vysoká škola, 2012. ISBN 978-80-7455-031-7.
PÍŠOVÁ, Michaela a kol. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-589-8.
ROUBÍČEK, Václav. Investice do vzdělání je dobrou investicí pro život: odborníci: Budoucnost je ve studiu technických oborů. Hanácký a středomoravský den, 2000, 11(53), ISSN 1212-3625.
Spolupráce škol a podniků v profesní přípravě: sborník referátů ze 4. mezinárodního kongresu. Praha: Výzkumný ústav odborného školství, 1997. Odborné vzdělávání; mimořádné číslo.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval svou práci a zodpověděl otázky uvedené v posudcích. Dr. Kočvarová poukázala na nedostatky práce - zejména chybějící statistické zpracování dat, špatnou terminologii metodologie, nevhodnou formulaci dotazníkových položek, neprovázanost výzkumu u jednotlivých skupin respondentů.