HOUSÍREK, Libor. Využití čteček elektronických knih ve veřejných knihovnách. Zlín, 2. května 2013. Bakalářská práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií. Ústav pedagogických věd. Vedoucí bakalářské práce Ing. Lenka Mikulová
Tato práce se zabývá čtečkami elektronických knih a možnostmi jejich využití ve veřej-ných knihovnách. Srovnává zkušenosti veřejných knihoven s jejich půjčování čtenářům a popisuje problematiku poskytování e-knih, na které se vztahují autorská práva. Ukazuje možný budoucí vývoj v oblasti půjčování čteček elektronických knih, nebo jen elektronických knih.
Anotace v angličtině
HOUSÍREK, Libor. Use of eReaders in public libraries. Zlín, 2th May 2013. Bachelor thesis. Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanity Studies. Department of Pedagogical Sciences. Supervisor Ing. Lenka Mikulová
This thesis deals with the eReaders and possibilities of their use in public libraries. The thesis compares the experience of public libraries with the lending to readers and describes the problems with providing e-books, which are subject to copyright. The thesis shows the possible future development in the area of lending eReaders or just e-books.
Klíčová slova
Elektronické knihy, E-knihy, čtecí zařízení, čtečky, knihovny, autorský zákon, Správa digitálních práv (DRM)
Klíčová slova v angličtině
Electronic Books, Electronic Readers Devices, Readers, Libraries, Copyright, Digital rights management (DRM)
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
HOUSÍREK, Libor. Využití čteček elektronických knih ve veřejných knihovnách. Zlín, 2. května 2013. Bakalářská práce. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií. Ústav pedagogických věd. Vedoucí bakalářské práce Ing. Lenka Mikulová
Tato práce se zabývá čtečkami elektronických knih a možnostmi jejich využití ve veřej-ných knihovnách. Srovnává zkušenosti veřejných knihoven s jejich půjčování čtenářům a popisuje problematiku poskytování e-knih, na které se vztahují autorská práva. Ukazuje možný budoucí vývoj v oblasti půjčování čteček elektronických knih, nebo jen elektronických knih.
Anotace v angličtině
HOUSÍREK, Libor. Use of eReaders in public libraries. Zlín, 2th May 2013. Bachelor thesis. Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanity Studies. Department of Pedagogical Sciences. Supervisor Ing. Lenka Mikulová
This thesis deals with the eReaders and possibilities of their use in public libraries. The thesis compares the experience of public libraries with the lending to readers and describes the problems with providing e-books, which are subject to copyright. The thesis shows the possible future development in the area of lending eReaders or just e-books.
Klíčová slova
Elektronické knihy, E-knihy, čtecí zařízení, čtečky, knihovny, autorský zákon, Správa digitálních práv (DRM)
Klíčová slova v angličtině
Electronic Books, Electronic Readers Devices, Readers, Libraries, Copyright, Digital rights management (DRM)
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti moderních didaktických prostředků a pedagogického využití čteček elektronických knih.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu půjčování a využívání čteček e-knih v knihovnách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti moderních didaktických prostředků a pedagogického využití čteček elektronických knih.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu půjčování a využívání čteček e-knih v knihovnách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3228-9.
KOUKAL, Pavel a Jan NECKÁŘ. Autorská práva související v daňových souvislostech. Olomouc: ANAG, 2011. ISBN 978-80-7263-687-7.
CHALOUPKOVÁ Helena a Petr HOLÝ. Autorský zákon komentář. C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-586-5.
SRSTKA, Jiří. Zákonné licence na půjčování děl literárních a vědeckých v ČR a v EU. Brno: Sborník z 13. konference, konané ve dnech 13 15 září 2005 v Seči. Brno: Sdružení knihoven ČR, 2005. ISBN 80-86249-33-6.
ORAVOVÁ, Monika a Gabriela FILIPOVÁ. E-knihy aneb první pomoc pro začátečníky. Ostrava: Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě. ISBN 978-80-7054-139-5.
Dostupný z WWW: . DOČEKAL, Daniel. Pooh.cz [online]. Verze 1.0. 2010 [cit. 2011-12-19]. E-knihy: Výlet do historie a něco o e-knižních formátech.
Dostupný z WWW: . BLAŽEJOVÁ, Michaela. E-knihy v knihovnách. Inflow: information journal [online]. 2012, roč. 5, č. 1 [cit. 2012-01-30]. ISSN 1802-9736.
Seznam doporučené literatury
ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3228-9.
KOUKAL, Pavel a Jan NECKÁŘ. Autorská práva související v daňových souvislostech. Olomouc: ANAG, 2011. ISBN 978-80-7263-687-7.
CHALOUPKOVÁ Helena a Petr HOLÝ. Autorský zákon komentář. C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-586-5.
SRSTKA, Jiří. Zákonné licence na půjčování děl literárních a vědeckých v ČR a v EU. Brno: Sborník z 13. konference, konané ve dnech 13 15 září 2005 v Seči. Brno: Sdružení knihoven ČR, 2005. ISBN 80-86249-33-6.
ORAVOVÁ, Monika a Gabriela FILIPOVÁ. E-knihy aneb první pomoc pro začátečníky. Ostrava: Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě. ISBN 978-80-7054-139-5.
Dostupný z WWW: . DOČEKAL, Daniel. Pooh.cz [online]. Verze 1.0. 2010 [cit. 2011-12-19]. E-knihy: Výlet do historie a něco o e-knižních formátech.
Dostupný z WWW: . BLAŽEJOVÁ, Michaela. E-knihy v knihovnách. Inflow: information journal [online]. 2012, roč. 5, č. 1 [cit. 2012-01-30]. ISSN 1802-9736.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student podrobně prezentoval svou práci včetně odpovědí na otázky uvedené v posudcích. Dr. Kočvarová upozornila na nesoulad tématu daného názvem práce a konkrétní podobou výzkumu, který se nevztahoval k pedagogickým aspektům využití čtečky. Dále poukázala na nedostatky ve vyhodnocení dat, prof. Chráska uvedl další doporučení k této oblasti výzkumné části.