Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Cílem bylo zabývat se a zjišťovat přístup a postoj učitelů středních odborných škol.
Teoretická část je charakterizována jednotlivými edukačními postupy využívané během vyučujícího procesu. Blíže popisuje ty, které byly zajímavé pro mou praktickou část.
Praktická část se zabývá metodou kvantitativního výzkumu. Ten byl proveden dotazníkovým šetřením. Poté je zde zpracováno vyhodnocení dotazníku, který byl zodpovězen učiteli středních odborných škol. Otázky se týkaly přístupu a metod, které jednotliví učitelé prefe-rují ve výuce k celkovému vzdělávání studentů.
Anotace v angličtině
This thesis is divided into theoretical and practical part. The aim was to deal with and investigate the approach and attitude of teachers at secondary vocational schools.
The theoretical part is characterized by different educational procedures used during the teaching process. It describes in detail those that were interesting for my practical part.
The practical part is concerned with a method of quantitative research. Which was carried out by a questionnaire survey. Next there is an evaluation of the questionnaire answered by teachers of secondary vocational schools. Questions were concerning access and methods that individual teachers prefer in teaching for general education of students.
Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Cílem bylo zabývat se a zjišťovat přístup a postoj učitelů středních odborných škol.
Teoretická část je charakterizována jednotlivými edukačními postupy využívané během vyučujícího procesu. Blíže popisuje ty, které byly zajímavé pro mou praktickou část.
Praktická část se zabývá metodou kvantitativního výzkumu. Ten byl proveden dotazníkovým šetřením. Poté je zde zpracováno vyhodnocení dotazníku, který byl zodpovězen učiteli středních odborných škol. Otázky se týkaly přístupu a metod, které jednotliví učitelé prefe-rují ve výuce k celkovému vzdělávání studentů.
Anotace v angličtině
This thesis is divided into theoretical and practical part. The aim was to deal with and investigate the approach and attitude of teachers at secondary vocational schools.
The theoretical part is characterized by different educational procedures used during the teaching process. It describes in detail those that were interesting for my practical part.
The practical part is concerned with a method of quantitative research. Which was carried out by a questionnaire survey. Next there is an evaluation of the questionnaire answered by teachers of secondary vocational schools. Questions were concerning access and methods that individual teachers prefer in teaching for general education of students.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti edukačních metod a postupů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti edukačních metod a postupů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
SKALKOVÁ, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000. ISBN 80-7067-920-4.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: Garda, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN80-85931-79-6.
Seznam doporučené literatury
SKALKOVÁ, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2000. ISBN 80-7067-920-4.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: Garda, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN80-85931-79-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci včetně odpovědí na otázky uvedené v posudcích. Prof. Chráska upozornil, že práce neodpovídá výzkumu, spíše bychom ji mohli označit za průzkum. Celkový počet respondentů byl nízký, studentka nedokázala definovat základní výzkumný soubor. Jak jste uplatnila v praxi získané poznatky a překvapily vás některé výsledky? (dr. Opatrný) Studentka odpověděla.