Bakalářská práce se zabývá změnami subjektivního prožívání, školního výkonu, chování a komunikace u studentů středních škol z rozvedených rodin v Olomouci. V teoretické části pojednává o rozvodovosti a jejich příčinách, o činitelích, které rozvodovost ovlivňují, o otázkách dětí k rozvodu a jeho vlivu na nich, dále o dospívající mládeži a jejich schopnos-tech se vyrovnat s rozvodem, o jejich vnímaní, chování, školních výkonech a prožívání i v závislosti na pohlaví. V praktické části bakalářské práce byl proveden klasický (předvý-zkum) a el. dotazníkový průzkum (výzkum) na 9 středních školách v Olomouci, který se týkal výzkumu změn chování, subjektivního prožívání, komunikace a školních výkonů u studentů těchto škol z rozvedených rodin.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with changes in subjective experience, school performance, behavior and communication in secondary school students from divorced families in Olomouc. The theoretical part deals with divorce and its causes, the factors that affect divorce, issues rela-ting to children of divorce and its impact on them, followed by adolescents and their ability to cope with divorce, their perception, behavior, school performance, and experience also depending on gender. Classical (preliminary research) and an electronic questionnaire survey (research) at 9 secondary schools in Olomouc was carried out in the practical part of this thesis, which related changes in behavior research, subjective experience, communi-cation and school performance of students at these schools from divorced families.
Klíčová slova
rozvodovost, školní výkon, subjektivní prožívání, chování, komunikace, dospívající
Klíčová slova v angličtině
divorce, school performance, subjective experience, behavior, communication, adolescent
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá změnami subjektivního prožívání, školního výkonu, chování a komunikace u studentů středních škol z rozvedených rodin v Olomouci. V teoretické části pojednává o rozvodovosti a jejich příčinách, o činitelích, které rozvodovost ovlivňují, o otázkách dětí k rozvodu a jeho vlivu na nich, dále o dospívající mládeži a jejich schopnos-tech se vyrovnat s rozvodem, o jejich vnímaní, chování, školních výkonech a prožívání i v závislosti na pohlaví. V praktické části bakalářské práce byl proveden klasický (předvý-zkum) a el. dotazníkový průzkum (výzkum) na 9 středních školách v Olomouci, který se týkal výzkumu změn chování, subjektivního prožívání, komunikace a školních výkonů u studentů těchto škol z rozvedených rodin.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with changes in subjective experience, school performance, behavior and communication in secondary school students from divorced families in Olomouc. The theoretical part deals with divorce and its causes, the factors that affect divorce, issues rela-ting to children of divorce and its impact on them, followed by adolescents and their ability to cope with divorce, their perception, behavior, school performance, and experience also depending on gender. Classical (preliminary research) and an electronic questionnaire survey (research) at 9 secondary schools in Olomouc was carried out in the practical part of this thesis, which related changes in behavior research, subjective experience, communi-cation and school performance of students at these schools from divorced families.
Klíčová slova
rozvodovost, školní výkon, subjektivní prožívání, chování, komunikace, dospívající
Klíčová slova v angličtině
divorce, school performance, subjective experience, behavior, communication, adolescent
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rozvodovosti, vlivu rozvodovosti na studenty, rozvod a školní výkonnost studenta, chování studenta po rozvodu rodičů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu na téma subjektivního prožívání, chování, komunikace a školního prospěchu očima samotného studenta.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rozvodovosti, vlivu rozvodovosti na studenty, rozvod a školní výkonnost studenta, chování studenta po rozvodu rodičů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu na téma subjektivního prožívání, chování, komunikace a školního prospěchu očima samotného studenta.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. s. 207. ISBN 80-85931-79-6.
MATĚJČEK, Zdeněk a Zdeněk DYTRYCH. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha: Grada, 2002. s. 128. ISBN 80-247-0332-7.
SMITH, Heather. Děti a rozvod. Praha: Portál, 2004. s. 183. ISBN 80-7178-906-2.
SOBOTKOVÁ, Irena. Psychologie rodiny. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. s. 224. ISBN 978-80-7367-250-8.
ŠVEC, Štefan et al. Metodologie věd o výchově. Kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. Brno: Paido, 2009. s. 302. ISBN 978-80-7315-192-8.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. s. 207. ISBN 80-85931-79-6.
MATĚJČEK, Zdeněk a Zdeněk DYTRYCH. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha: Grada, 2002. s. 128. ISBN 80-247-0332-7.
SMITH, Heather. Děti a rozvod. Praha: Portál, 2004. s. 183. ISBN 80-7178-906-2.
SOBOTKOVÁ, Irena. Psychologie rodiny. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. s. 224. ISBN 978-80-7367-250-8.
ŠVEC, Štefan et al. Metodologie věd o výchově. Kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. Brno: Paido, 2009. s. 302. ISBN 978-80-7315-192-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci včetně odpovědi na otázku uvedenou v posudcích. Dr. Opatrný poukázal na vliv střídavé péče na změny školního výkonu dětí, což studentka do výzkumu nezahrnula. Prof. Chráska podotkl, že studentka mohla důkladněji zpracovat velké množství získaných dat, zaměřit se více na možné vztahy mezi jednotlivými položkami.