Bakalářská práce se zabývá rekognoskací společenského postavení manažerů ve společnosti, a to jak z pohledu laického, tak i z pohledu odborné veřejnosti. Následně se zabývá možnostmi řešení vedoucí k zefektivnění jejich činností a zvýšení jejich profesního úspěchu.
Cílem práce je - ve vztahu k analýze výsledků zkoumání osobnosti manažera a dotazníkového šetření navrhnout určitý koncept, který by byl přínosem pro manažery, rozvíjel jejich osobnost, a zefektivnil by jejich práci takovým způsobem, aby i ve velice složitém, konkurenčně náročném podnikatelském prostředí dosahovali těch nejlepších možných výsledků.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the survey of the social position of managers in the society in terms of nonprofessional and professional perspective. Subsequently, it deals with possible solutions leading to the increase in the efficiency of their activities and their professional achievement.
Based on the analysis of the results of the investigation of manager´s personality and questionnaire survey, the aim of the thesis is to suggest a concept which would be beneficial for managers would develop their personality and make their work more efficient so that to allow them to achieve the best results possible in the recent, higly competitive envionment.
Keywords
Management, manažer, manažerské funkce, role manažera, rozvoj manažera.
Keywords in English
Management, manager, managerial function, role of the manager, development of the manager.
Length of the covering note
71
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá rekognoskací společenského postavení manažerů ve společnosti, a to jak z pohledu laického, tak i z pohledu odborné veřejnosti. Následně se zabývá možnostmi řešení vedoucí k zefektivnění jejich činností a zvýšení jejich profesního úspěchu.
Cílem práce je - ve vztahu k analýze výsledků zkoumání osobnosti manažera a dotazníkového šetření navrhnout určitý koncept, který by byl přínosem pro manažery, rozvíjel jejich osobnost, a zefektivnil by jejich práci takovým způsobem, aby i ve velice složitém, konkurenčně náročném podnikatelském prostředí dosahovali těch nejlepších možných výsledků.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the survey of the social position of managers in the society in terms of nonprofessional and professional perspective. Subsequently, it deals with possible solutions leading to the increase in the efficiency of their activities and their professional achievement.
Based on the analysis of the results of the investigation of manager´s personality and questionnaire survey, the aim of the thesis is to suggest a concept which would be beneficial for managers would develop their personality and make their work more efficient so that to allow them to achieve the best results possible in the recent, higly competitive envionment.
Keywords
Management, manažer, manažerské funkce, role manažera, rozvoj manažera.
Keywords in English
Management, manager, managerial function, role of the manager, development of the manager.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury
Vztah managementu a manažera, charakteristika osobnosti manažera
Příprava a realizace dotazníkového šetření a analýzy konkrétního manažera
Zpracování, vyhodnocení a interpretace výsledků
Formulace závěru bakalářské práce, zhodnocení, doporučení pro praxi, naplnění přínosu práce
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury
Vztah managementu a manažera, charakteristika osobnosti manažera
Příprava a realizace dotazníkového šetření a analýzy konkrétního manažera
Zpracování, vyhodnocení a interpretace výsledků
Formulace závěru bakalářské práce, zhodnocení, doporučení pro praxi, naplnění přínosu práce
Recommended resources
[1] BĚLOHLÁVEK, František et al. Management. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2006, viii, 724 s. ISBN 80-251-0396-x. \vsp{1,5mm}
[2] ŠULEŘ, Oldřich. 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout. 1. vyd. Praha [i.e. Brno]: Computer Press, 2008, x, 240 s. ISBN 978-80-251-2316-4. \vsp{1,5mm}
[3] VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management: teorie a praxe v informační společnosti. 4. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2001, 314 s. ISBN 80-7261-041-4. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Recommended resources
[1] BĚLOHLÁVEK, František et al. Management. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2006, viii, 724 s. ISBN 80-251-0396-x. \vsp{1,5mm}
[2] ŠULEŘ, Oldřich. 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout. 1. vyd. Praha [i.e. Brno]: Computer Press, 2008, x, 240 s. ISBN 978-80-251-2316-4. \vsp{1,5mm}
[3] VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management: teorie a praxe v informační společnosti. 4. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2001, 314 s. ISBN 80-7261-041-4. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Otázky vedoucí:
nemám žádné otázky
Otázky oponenta:
1. Jak hodnotíte tzv. stínování manažerů, má tato metoda přípravy na mladých
manažerů význam? Porovnejte ji s Vámi navrhovanými metodami exkursí a stáží.
Odp. v mém návrhu a doporučení jsem navrhl nabízení různých exkurzí a stáží zaměstnancům.
Cimbálníková: jaká je metoda stínování manažerů?
Odp. aby získali různé poznatky z jejich života. Jsou tam různé intervaly, kdy se studenti zúčastní jednáních, konferencí.
CImb. to jsou spíže stáže.
2. Jaké další manažerské techniky znáte a popište je.
3. Jak se odlišují ve svých funkcích manažeři v oblasti MLM a manažeři působící ve
výrobních firmách?
Odp. manažeři v MLM dle mého názoru je jejich cílem, aby měli nějvětší prospěch z jejích obchodů oproti tomu druhému.
Cimbálníková: líbí se mi graf v obou šetření. KDe jste určil úroveň ideálu?
Odp. skutečný - přímo ta osobnost, ten jeden člověk.
Cimbálníková: hezky zpracované.