Tato práce popisuje využívání informačních systémů Policie ČR operačním střediskem a skupinou krizového řízení prostřednictvím webového rozhraní, které následně vede k lepší a rychlejší informovanosti a tedy lepšímu a rychlejšímu řešení krizových nebo mimořádných situací. Především operační středisko, jako složka Policie ČR, která se o mimořádných událostech dozví jako první, musí mít možnost rychlé prvotní reakce na vzniklou situaci, tedy musí mít přístup k potřebným údajům a tyto údaje musí mít rychle a v potřebném rozsahu. První část práce se zaměřuje na teoretický popis náplně jednotlivých zainteresovaných složek a to nejen Policie ČR, vysvětluje a na příkladech demonstruje jednotlivé stavy krize, varianty mimořádných událostí a postupy tzv. krizovými scénáři, kterými se odstraňují následky a minimalizují škody na životech, zdraví a majetku. Dále jsou teoreticky popsány technologie použité pro informační systémy. Ve druhé části se nachází popis jednotlivých informačních systémů provozovaných v rámci Policie ČR, které slouží k rychlému získávání informací potřebných k jednotlivým činnostem při záchranných pracích. Celá práce je vzhledem k rozsáhlosti dané problematiky a nemožnosti charakteristiky všech možných variant mimořádných událostí spíše jen všeobecným popisem práce a využívání interních informací uložených v policejních databázích.
Anotace v angličtině
This thesis describes the use of information systems of Police by Operations Centre and a group of crisis management through a Web interface which in turn leads to better and faster awareness and thus better and faster solution of emergency situations. The operations center, as part of the Police of the Czech Republic, which is the first to learn about emergency must be able to response to the situation quickly, must have access to the data, and these data must be fast and to the required extent. The first part focuses on the theoretical description of the contents of individual parties involved, not just police, explains and gives examples of individual states of crisis, variants of emergency procedures and the crisis scenario, which removes the effects and minimizes damage to life, health and property . As further the technology used for information systems are theoretically described. The second part is a description of the information systems operated within the PCR, which is used to quickly obtain information needed for individual activities during the relief effort. The whole work is thanks to the magnitude of the problems and inability of characteristics of all possible variants of emergencies rather general description of the work and the use of internal information stored in police databases.
Klíčová slova
krize, mimořádná událost, operační středisko, krizové pracoviště, integrovaný záchranný systém, informační systém, Hypertext Transfer Protocol, HTTP, Active Server Page, ASP, HyperText Markup Language, HTML, Structured Query Language, SQL.
Klíčová slova v angličtině
crisis or emergency, surgical center, emergency department, an integrated security system, information system, Hypertext Transfer Protocol, HTTP, Active Server Page, ASP, HyperText Markup Language, HTML, Structured Query Language, SQL
Rozsah průvodní práce
110
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce popisuje využívání informačních systémů Policie ČR operačním střediskem a skupinou krizového řízení prostřednictvím webového rozhraní, které následně vede k lepší a rychlejší informovanosti a tedy lepšímu a rychlejšímu řešení krizových nebo mimořádných situací. Především operační středisko, jako složka Policie ČR, která se o mimořádných událostech dozví jako první, musí mít možnost rychlé prvotní reakce na vzniklou situaci, tedy musí mít přístup k potřebným údajům a tyto údaje musí mít rychle a v potřebném rozsahu. První část práce se zaměřuje na teoretický popis náplně jednotlivých zainteresovaných složek a to nejen Policie ČR, vysvětluje a na příkladech demonstruje jednotlivé stavy krize, varianty mimořádných událostí a postupy tzv. krizovými scénáři, kterými se odstraňují následky a minimalizují škody na životech, zdraví a majetku. Dále jsou teoreticky popsány technologie použité pro informační systémy. Ve druhé části se nachází popis jednotlivých informačních systémů provozovaných v rámci Policie ČR, které slouží k rychlému získávání informací potřebných k jednotlivým činnostem při záchranných pracích. Celá práce je vzhledem k rozsáhlosti dané problematiky a nemožnosti charakteristiky všech možných variant mimořádných událostí spíše jen všeobecným popisem práce a využívání interních informací uložených v policejních databázích.
Anotace v angličtině
This thesis describes the use of information systems of Police by Operations Centre and a group of crisis management through a Web interface which in turn leads to better and faster awareness and thus better and faster solution of emergency situations. The operations center, as part of the Police of the Czech Republic, which is the first to learn about emergency must be able to response to the situation quickly, must have access to the data, and these data must be fast and to the required extent. The first part focuses on the theoretical description of the contents of individual parties involved, not just police, explains and gives examples of individual states of crisis, variants of emergency procedures and the crisis scenario, which removes the effects and minimizes damage to life, health and property . As further the technology used for information systems are theoretically described. The second part is a description of the information systems operated within the PCR, which is used to quickly obtain information needed for individual activities during the relief effort. The whole work is thanks to the magnitude of the problems and inability of characteristics of all possible variants of emergencies rather general description of the work and the use of internal information stored in police databases.
Klíčová slova
krize, mimořádná událost, operační středisko, krizové pracoviště, integrovaný záchranný systém, informační systém, Hypertext Transfer Protocol, HTTP, Active Server Page, ASP, HyperText Markup Language, HTML, Structured Query Language, SQL.
Klíčová slova v angličtině
crisis or emergency, surgical center, emergency department, an integrated security system, information system, Hypertext Transfer Protocol, HTTP, Active Server Page, ASP, HyperText Markup Language, HTML, Structured Query Language, SQL
Zásady pro vypracování
Popište schéma operačního a krizového řízení.
Specifikujte krizové stavy a činnosti odpovědných částí policie.
Definujte požadavky na webový informační systém.
Navrhněte hardwarové a softwarové řešení webového informačního systému.
Specifikujte návaznost informačního systému na jiné systémy policie.
Zpracujte analýzu rizik řešení postaveného na webové technologii.
Zásady pro vypracování
Popište schéma operačního a krizového řízení.
Specifikujte krizové stavy a činnosti odpovědných částí policie.
Definujte požadavky na webový informační systém.
Navrhněte hardwarové a softwarové řešení webového informačního systému.
Specifikujte návaznost informačního systému na jiné systémy policie.
Zpracujte analýzu rizik řešení postaveného na webové technologii.
Seznam doporučené literatury
LUBBERS, Peter, Brian ALBERS a Frank SALIM. HTML5: programujeme moderní webové aplikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. ISBN 978-80-251-3539-6.
SCHURMAN, Eric M a William J PARDI. Dynamické HTML v akci. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xvii, 421 s. ISBN 807226401x.
MIKLE, Pavol. XDHTML: HTML, XHTML, DHTML : úplná přesná referenční příručka. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2004, 206 s. ISBN 8086815013.
VÁCLAVEK, Petr. JavaScript: hotová řešení. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 255 s. ISBN 8072268546.
FLANAGAN, David. JavaScript: kompletní průvodce. 2. aktualiz. vyd. Praha: Computer Press, 2002, 825 s. ISBN 80-7226-626-8.
HILLIER, Scot a Daniel MEZICK. Programování Active Server Pages: přel. z angl. orig. Praha: Computer Press, 1998, 291 s.+CD ROM. ISBN 8072261185.
VIEIRA, Robert. SQL Server 2000: programujeme profesionálně. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, xxxii, 1170 s. ISBN 8072265067.
ŠIMŮNEK, Milan. SQL: kompletní kapesní průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 1999, 247 s. ISBN 8071696927.
Seznam doporučené literatury
LUBBERS, Peter, Brian ALBERS a Frank SALIM. HTML5: programujeme moderní webové aplikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 304 s. ISBN 978-80-251-3539-6.
SCHURMAN, Eric M a William J PARDI. Dynamické HTML v akci. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, xvii, 421 s. ISBN 807226401x.
MIKLE, Pavol. XDHTML: HTML, XHTML, DHTML : úplná přesná referenční příručka. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2004, 206 s. ISBN 8086815013.
VÁCLAVEK, Petr. JavaScript: hotová řešení. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 255 s. ISBN 8072268546.
FLANAGAN, David. JavaScript: kompletní průvodce. 2. aktualiz. vyd. Praha: Computer Press, 2002, 825 s. ISBN 80-7226-626-8.
HILLIER, Scot a Daniel MEZICK. Programování Active Server Pages: přel. z angl. orig. Praha: Computer Press, 1998, 291 s.+CD ROM. ISBN 8072261185.
VIEIRA, Robert. SQL Server 2000: programujeme profesionálně. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, xxxii, 1170 s. ISBN 8072265067.
ŠIMŮNEK, Milan. SQL: kompletní kapesní průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 1999, 247 s. ISBN 8071696927.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem a výsledky své diplomové práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
Ing. Skoupý: Jaký je přínos využívání organizační struktury v oblasti přidělování práv uživatelům?
dr. Maláník: V čem vidíte největší přínos zapojení informačních technologíí
v krizovém řízení?
dr. Maláník: Může nás nějak v krizovém řízení ohrozit závislost na IT?
dr. Šilhavý P. Je to přístupné jen přes Hermes?
dr. Šilhavý P. Jak probíhá fyzické svolávání účastníků?
Student na položené dotazy odpověděl. Následovalo zkoušení ze tří předmětů.