Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje středo-školské mládeže ke zdraví a nemoci. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá problematikou psychomotorického vývoje adolescenta. Za podpory literatury dále definuje pojmy zdraví, nemoc, potřeby, hodnoty a postoje. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jaké jsou postoje a vědomosti u studentů Střední zdravotnické školy, Gymnázia a Středního odborného učiliště v Uherském Hradišti. Průzkumné šetření bylo uskutečněno prostřednictvím kvantitativního dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis is to assess secondary school students' attitude towards health and illnesses. The essay is divided into two parts, theoretical and practical part.The theoretical part is dedicated to the psychomotoric development of people, explains terms like health, disease, values and attitude. The practical part includes exploring the knowledge of students by using a questionnaire for those who are attending grammar school, secondary schools of healthcare education and training centres in Uherske Hradiste city.
Klíčová slova
zdraví, nemoc, postoj, hodnota, potřeba
Klíčová slova v angličtině
health, illness, attitude, value, need
Rozsah průvodní práce
75 s. (91 055 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zjistit, jaké jsou postoje středo-školské mládeže ke zdraví a nemoci. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá problematikou psychomotorického vývoje adolescenta. Za podpory literatury dále definuje pojmy zdraví, nemoc, potřeby, hodnoty a postoje. Cílem praktické části je zjistit a porovnat, jaké jsou postoje a vědomosti u studentů Střední zdravotnické školy, Gymnázia a Středního odborného učiliště v Uherském Hradišti. Průzkumné šetření bylo uskutečněno prostřednictvím kvantitativního dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis is to assess secondary school students' attitude towards health and illnesses. The essay is divided into two parts, theoretical and practical part.The theoretical part is dedicated to the psychomotoric development of people, explains terms like health, disease, values and attitude. The practical part includes exploring the knowledge of students by using a questionnaire for those who are attending grammar school, secondary schools of healthcare education and training centres in Uherske Hradiste city.
Klíčová slova
zdraví, nemoc, postoj, hodnota, potřeba
Klíčová slova v angličtině
health, illness, attitude, value, need
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zdraví a nemoci.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu pomocí dotazníkového šetření na gymnáziích, středních školách a učilištích.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi pomocí edukačního materiálu.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zdraví a nemoci.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu pomocí dotazníkového šetření na gymnáziích, středních školách a učilištích.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi pomocí edukačního materiálu.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie nemoci. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0.
HOLČÍK, Jan. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
ŠAMÁNKOVÁ, Marie a kol. Lidské potřeby ve zdraví a nemoci aplikované v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3223-7.
MAREŠ, Jiří a Eva VACHKOVÁ. Pacientovo pojetí nemoci I. Brno: MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-120-0.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie nemoci. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0.
HOLČÍK, Jan. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
ŠAMÁNKOVÁ, Marie a kol. Lidské potřeby ve zdraví a nemoci aplikované v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3223-7.
MAREŠ, Jiří a Eva VACHKOVÁ. Pacientovo pojetí nemoci I. Brno: MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-120-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Co plánujete provést s edukačním materiálem, který jste vytvořila? Na které konkr. skupiny studentů se zaměříte? (Mgr. Vaško)
"Bude poskytnut studentům středních škol, kde byl průzkum prováděn..."
Studentka odpovídala na otázky komise pohotově a věcně.