Cílem této diplomové práce je vytvořit moderní webovou aplikaci, která má za úkol usnadnit učitelům činnosti ve výuce jako jsou prezentace nového učiva, sběr domácích úkolů či připomínání nejrůznějších událostí. Aplikace také poskytuje učitelům prostředky pro evaluaci výuky a autoevaluaci studentů. V teoretické části jsou přiblíženy pojmy evaluace a e-learning. Dále jsou zde popsány použité technologie. V praktické části je popsána analýza požadavků, řešení aplikace a konečná implementace na testovací server.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is creating a modern web application which can facilitate the activities in tuition processes like presentation of new curriculum, collecting of homework or showing of reminders. The application provides tools for evaluation of tuition processes and autoevaluation of students. In theoretical part, expressions like evaluation and e-learning are explained. In this part, technologies which were used in this application are described. Requirements analysis, application solution and final implementation on the test server are described in the practical part.
Klíčová slova
Evaluace, výuka, e-learning, PHP, MySQL, jQuery, Nette, webová aplikace
Klíčová slova v angličtině
Evaluation, tuition process, e-learning, PHP, MySQL, jQuery, Nette, web application
Rozsah průvodní práce
62 s
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je vytvořit moderní webovou aplikaci, která má za úkol usnadnit učitelům činnosti ve výuce jako jsou prezentace nového učiva, sběr domácích úkolů či připomínání nejrůznějších událostí. Aplikace také poskytuje učitelům prostředky pro evaluaci výuky a autoevaluaci studentů. V teoretické části jsou přiblíženy pojmy evaluace a e-learning. Dále jsou zde popsány použité technologie. V praktické části je popsána analýza požadavků, řešení aplikace a konečná implementace na testovací server.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is creating a modern web application which can facilitate the activities in tuition processes like presentation of new curriculum, collecting of homework or showing of reminders. The application provides tools for evaluation of tuition processes and autoevaluation of students. In theoretical part, expressions like evaluation and e-learning are explained. In this part, technologies which were used in this application are described. Requirements analysis, application solution and final implementation on the test server are described in the practical part.
Klíčová slova
Evaluace, výuka, e-learning, PHP, MySQL, jQuery, Nette, webová aplikace
Klíčová slova v angličtině
Evaluation, tuition process, e-learning, PHP, MySQL, jQuery, Nette, web application
Zásady pro vypracování
Zpracujte analýzu hlavních požadavků na webovou aplikaci pro podporu a evaluaci výuky.
Navrhněte strukturu databáze a webové aplikace.
Vytvořte aplikaci a popište postup řešení.
Věnujte pozornost zabezpečení aplikace.
Navrhněte a implementujte do aplikace příklady vzorových evaluačních dotazníků.
Implementujte a otestujte vytvořenou aplikaci na ukázkovém internetovém serveru či na serveru vybrané školy.
Vytvořte kompletní dokumentaci ke správě a používání aplikace.
Zásady pro vypracování
Zpracujte analýzu hlavních požadavků na webovou aplikaci pro podporu a evaluaci výuky.
Navrhněte strukturu databáze a webové aplikace.
Vytvořte aplikaci a popište postup řešení.
Věnujte pozornost zabezpečení aplikace.
Navrhněte a implementujte do aplikace příklady vzorových evaluačních dotazníků.
Implementujte a otestujte vytvořenou aplikaci na ukázkovém internetovém serveru či na serveru vybrané školy.
Vytvořte kompletní dokumentaci ke správě a používání aplikace.
Seznam doporučené literatury
RESIG, John. JavaScript a Ajax: moderní programování webových aplikací. Vyd. 1. Překlad Ondřej Baše, Ondřej Žižka. Brno: Computer Press, 2007, 360 s. ISBN 978-802-5118-245.
LACKO, Ľuboslav. PHP a MySQL: hotová řešení. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005, 299 s. ISBN 80-251-0397-8.
BRÁZA, Jiří. PHP 5: začínáme programovat. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 244 s. ISBN 80-247-1146-X.
ASLESON, Ryan. AJAX: vytváříme vysoce interaktivní webové aplikace. Vyd. 1. Překlad Jakub Zemánek. Brno: Computer Press, 2006, 269 s. ISBN 80-251-1285-3.
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 456 s. ISBN 978-802-5129-401.
VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do pedagogické evaluace a jejích metod: studijní texty pro distanční vzdělávání : projekt Školský management. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 75 s. ISBN 978-802-4426-815.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-802-4713-694.
Seznam doporučené literatury
RESIG, John. JavaScript a Ajax: moderní programování webových aplikací. Vyd. 1. Překlad Ondřej Baše, Ondřej Žižka. Brno: Computer Press, 2007, 360 s. ISBN 978-802-5118-245.
LACKO, Ľuboslav. PHP a MySQL: hotová řešení. 1. vyd. Brno: CP Books, 2005, 299 s. ISBN 80-251-0397-8.
BRÁZA, Jiří. PHP 5: začínáme programovat. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 244 s. ISBN 80-247-1146-X.
ASLESON, Ryan. AJAX: vytváříme vysoce interaktivní webové aplikace. Vyd. 1. Překlad Jakub Zemánek. Brno: Computer Press, 2006, 269 s. ISBN 80-251-1285-3.
VRÁNA, Jakub. 1001 tipů a triků pro PHP. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 456 s. ISBN 978-802-5129-401.
VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do pedagogické evaluace a jejích metod: studijní texty pro distanční vzdělávání : projekt Školský management. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 75 s. ISBN 978-802-4426-815.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-802-4713-694.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student jasně seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta a byla vedena rozprava k diplomové práci. V rámci rozpravy byly položeny následující dotazy:
O jaké další kompnenty byste obohatil systém, kdybyste uvažoval o jeho dalším rozšíření. (dr. Sedláček)
Je Váš systém optimallizován také pro tablety a mobilní zařízení? (dr. Sedláček)
Uveďte pozitiva a negativa nasazení těchto mobilních technologií při použití Vaší webové aplikace ve výuce. (dr. Sedláček)
Setkal jste se s nějakými probnými online evaluačními nástroji před zpracováním vaší DP? (dr. Nocar)
Setkal jste se s nějakými elektronickými podpůrnými nástroji pro učitele pro evidenci jejich kariérních růstů, evidenci svých žáků, jejich výsledků apod., evidenci učiva, úkolů apod. v rámci svých vyučovaných předmětů či nějaké podobné nástroje pro podporu edukačního procesu mimo LMS? (dr. Nocar)
Jak je to s realizací? Ověřil jste ji v konrétní škole? (doc. Botek)
Je váš systém optimalizován a pokud ano, jak? Jaká kriteria optimality jste použil? (prof. Dvořák)
Student jasně zodpověděl na všechny dotazy.