Bakalářská práce pojednává o problematice identifikace vzdělávacích potřeb s přihlédnutím na specifika v sociální oblasti. Práce je koncipována tak, aby poskytla souhrnný přehled o vnímání vzdělávacích potřeb a o přístupech k samotnému procesu analýzy vzdělávacích potřeb s akcentem na přínosy provádění daného procesu.
Pro komplexní pohled se práce dále zaměřuje na přehled metod, které jsou při analýze využívány. Na teoretický základ navazuje v praktické části kvalitativní výzkum, prováděný za účelem identifikace vzdělávacích potřeb sociálních pracovníků v azylovém domě pro ženy a matky s dětmi PETRKLÍČ, o.p.s. Vzdělávací potřeby pracovníků vycházející především z pracovní náplně jsou charakterizovány v provázanosti na teoretickou část z pohledu potřeb organizace, týmu a vlastního postoje k dané problematice.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of identification of training needs, taking into account the specificities of the social field. The work is designed to provide a comprehensive overview of the perception of training needs and access to the actual process of analyzing training needs, with an emphasis on the benefits of implementing the process. For a comprehensive view of the work also focuses on an overview of methods that are used in the analysis. The theoretical base builds on the practical part of qualitative research undertaken to identify the training needs of social workers at the shelter for women and mothers with children PETRKLÍČ, o. p. s. Educational needs of workers, largely based on workload are characterized as linked to the theoretical part for the needs of the organization, team and own attitude to the issue.
Klíčová slova
Vzdělávací potřeba, analýza vzdělávacích potřeb, vzdělávání, metoda analýzy.
Klíčová slova v angličtině
Training needs, analysis of training needs, training, method of analysis.
Rozsah průvodní práce
68 (100 140 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o problematice identifikace vzdělávacích potřeb s přihlédnutím na specifika v sociální oblasti. Práce je koncipována tak, aby poskytla souhrnný přehled o vnímání vzdělávacích potřeb a o přístupech k samotnému procesu analýzy vzdělávacích potřeb s akcentem na přínosy provádění daného procesu.
Pro komplexní pohled se práce dále zaměřuje na přehled metod, které jsou při analýze využívány. Na teoretický základ navazuje v praktické části kvalitativní výzkum, prováděný za účelem identifikace vzdělávacích potřeb sociálních pracovníků v azylovém domě pro ženy a matky s dětmi PETRKLÍČ, o.p.s. Vzdělávací potřeby pracovníků vycházející především z pracovní náplně jsou charakterizovány v provázanosti na teoretickou část z pohledu potřeb organizace, týmu a vlastního postoje k dané problematice.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the issue of identification of training needs, taking into account the specificities of the social field. The work is designed to provide a comprehensive overview of the perception of training needs and access to the actual process of analyzing training needs, with an emphasis on the benefits of implementing the process. For a comprehensive view of the work also focuses on an overview of methods that are used in the analysis. The theoretical base builds on the practical part of qualitative research undertaken to identify the training needs of social workers at the shelter for women and mothers with children PETRKLÍČ, o. p. s. Educational needs of workers, largely based on workload are characterized as linked to the theoretical part for the needs of the organization, team and own attitude to the issue.
Klíčová slova
Vzdělávací potřeba, analýza vzdělávacích potřeb, vzdělávání, metoda analýzy.
Klíčová slova v angličtině
Training needs, analysis of training needs, training, method of analysis.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti vzdělávacích potřeb.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti vzdělávacích potřeb.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha:Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
NOVOTNÝ, Petr. Učení pro pracoviště. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5116-4.
PRUSÁKOVÁ, Viera. a kol. Analýza vzdelávacích potrieb dospelých: Teoretické východiská. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB.
PRUSÁKOVÁ, Viera. (ed.). Analýza vzdelávacích potrieb vybraných cieľových skupín: Profesijná andragogika. Banská Bystrica: OZ Pedagóg UMB, 2010.
VODÁK, Josef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání: Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha:Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
NOVOTNÝ, Petr. Učení pro pracoviště. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5116-4.
PRUSÁKOVÁ, Viera. a kol. Analýza vzdelávacích potrieb dospelých: Teoretické východiská. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB.
PRUSÁKOVÁ, Viera. (ed.). Analýza vzdelávacích potrieb vybraných cieľových skupín: Profesijná andragogika. Banská Bystrica: OZ Pedagóg UMB, 2010.
VODÁK, Josef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a mtodologii výzkumu. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu.
Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích.
Proběhla diskuse.