Tato bakalářská práce se zabývá analýzou dalšího profesního vzdělávání ve výrobním podniku. Teoretická část práce si dává za cíl vymezit teoretické poznatky z oblasti rozvoje zaměstnanců a podnikového vzdělávání se zaměřením na systematické vzdělávání zaměstnanců s uvedením všech fází systému vzdělávání a vymezit tak teoretická východiska pro zpracování praktické části práce.
Praktická část se věnuje analýze systému vzdělávání ve výrobním podniku na základě studia vnitropodnikových dokumentů a dotazníkového šetření mezi zaměstnanci. Cílem této části je pomocí výzkumných metod zjistit, které fáze systematického přístupu se uplatňují ve výrobním podniku a jakým způsobem a dále na jaké úrovni a jak hodnotí zaměstnanci možnosti svého profesního rozvoje v podniku. Zjištěné skutečnosti jsou porovnány s teoretickými poznatky z první části práce a na základě výsledků jsou navržena řešení pro zlepšení systému vzdělávání ve výrobním podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with an analysis of continuing professional education in a manufacturing company. Theoretical part of the thesis aims to define a theoretical knowledge in the area of staff development and business education with a focus on a systematic training of staff, and also defines a theoretical background for processing of the practical part of the thesis.
The practical part is dedicated to an analysis system of the education in a selected manufacturing company based on studies of intradepartmental documents and questionnaire survey among the employees. The aim of this section is through the use of research methodologies to determine, which stage of a systematic approach shall be applied in the manufacturing company, and in what way, at what level, and how to evaluate options for career development of employees in the enterprise. The findings are compared with the theoretical knowledge from the first part of the thesis and on the basis of these results, solutions are proposed to improve the education system in the manufacturing business.
business education, systematic education, continuous professional education, education needs identification, planning education, evalution education
Rozsah průvodní práce
99 s. (153 319 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou dalšího profesního vzdělávání ve výrobním podniku. Teoretická část práce si dává za cíl vymezit teoretické poznatky z oblasti rozvoje zaměstnanců a podnikového vzdělávání se zaměřením na systematické vzdělávání zaměstnanců s uvedením všech fází systému vzdělávání a vymezit tak teoretická východiska pro zpracování praktické části práce.
Praktická část se věnuje analýze systému vzdělávání ve výrobním podniku na základě studia vnitropodnikových dokumentů a dotazníkového šetření mezi zaměstnanci. Cílem této části je pomocí výzkumných metod zjistit, které fáze systematického přístupu se uplatňují ve výrobním podniku a jakým způsobem a dále na jaké úrovni a jak hodnotí zaměstnanci možnosti svého profesního rozvoje v podniku. Zjištěné skutečnosti jsou porovnány s teoretickými poznatky z první části práce a na základě výsledků jsou navržena řešení pro zlepšení systému vzdělávání ve výrobním podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with an analysis of continuing professional education in a manufacturing company. Theoretical part of the thesis aims to define a theoretical knowledge in the area of staff development and business education with a focus on a systematic training of staff, and also defines a theoretical background for processing of the practical part of the thesis.
The practical part is dedicated to an analysis system of the education in a selected manufacturing company based on studies of intradepartmental documents and questionnaire survey among the employees. The aim of this section is through the use of research methodologies to determine, which stage of a systematic approach shall be applied in the manufacturing company, and in what way, at what level, and how to evaluate options for career development of employees in the enterprise. The findings are compared with the theoretical knowledge from the first part of the thesis and on the basis of these results, solutions are proposed to improve the education system in the manufacturing business.
business education, systematic education, continuous professional education, education needs identification, planning education, evalution education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího profesního vzdělávání, řízení lidských zdrojů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou obsahové analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího profesního vzdělávání, řízení lidských zdrojů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou obsahové analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
BUCKLEY, Roger a Jim CAPLE. Trénink a školení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0358-7.
FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3067-7.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3960-1.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
BUCKLEY, Roger a Jim CAPLE. Trénink a školení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0358-7.
FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3067-7.
KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3960-1.
Přílohy volně vložené
1 disketa
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii výzkumu. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření.
Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích práce.
Proběhla diskuse.