Bakalářská práce se zabývá vzděláváním a kariérou českých žen v historickém kontext, a cílem bakalářské práce je zjistit, jaká je současná situace ve vzdělávání a v pracovním životě českých žen.
Teoretická část je zaměřena na vývoj vzdělávání a profesního uplatnění žen, a dále popi-suje současný stav ve vzdělávání a kariéře českých žen, s důrazem na genderové rozdíly, rovné příležitosti, a vztah vzdělání a kariéry.
Obsahem praktické části jsou výsledky výzkumu, který byl realizován dotazníkovou me-todou u dospělých žen. Výzkum byl zaměřen na motivaci žen v dalším vzdělávání, na místo vzdělání v hodnotovém systému žen a na zjištění jejich názorů a zkušeností se znevý-hodněním v profesním životě.
Anotace v angličtině
The thesis deals with education and career of Czech women in historical context. The aim of the thesis is to discover the present situation of education of Czech women and in their professional lives.
The theoretical part is focused at the development of education and professional fulfil-ment of women. It describes present condition in education of Czech women accentuating the gender differences, equal opportunities and the relationship between education and career.
The practical part of the thesis contains the results of the research that was implemented with a questionnaire for adult women. The research was about motivation of women for further education, position of education in their system of values, and recording their opin-ions and experience on discrimination on their professional life.
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním a kariérou českých žen v historickém kontext, a cílem bakalářské práce je zjistit, jaká je současná situace ve vzdělávání a v pracovním životě českých žen.
Teoretická část je zaměřena na vývoj vzdělávání a profesního uplatnění žen, a dále popi-suje současný stav ve vzdělávání a kariéře českých žen, s důrazem na genderové rozdíly, rovné příležitosti, a vztah vzdělání a kariéry.
Obsahem praktické části jsou výsledky výzkumu, který byl realizován dotazníkovou me-todou u dospělých žen. Výzkum byl zaměřen na motivaci žen v dalším vzdělávání, na místo vzdělání v hodnotovém systému žen a na zjištění jejich názorů a zkušeností se znevý-hodněním v profesním životě.
Anotace v angličtině
The thesis deals with education and career of Czech women in historical context. The aim of the thesis is to discover the present situation of education of Czech women and in their professional lives.
The theoretical part is focused at the development of education and professional fulfil-ment of women. It describes present condition in education of Czech women accentuating the gender differences, equal opportunities and the relationship between education and career.
The practical part of the thesis contains the results of the research that was implemented with a questionnaire for adult women. The research was about motivation of women for further education, position of education in their system of values, and recording their opin-ions and experience on discrimination on their professional life.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího vzdělávání českých žen z genderového aspektu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku, interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího vzdělávání českých žen z genderového aspektu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku, interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAHENSKÁ, Marie. Počátky emancipace žen v Čechách. Praha: Libri, 2005. ISBN 80-7277-241-4.
KŘÍŽKOVÁ, Alena a Karel PAVLICA. Management genderových vztahů. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-1117-8.
MALÍNSKÁ, Jana. Do politiky prý žena nesmí - proč? : vzdělání a postavení žen v české společnosti v 19. a na počátku 20. století. Praha: Libri, 2005. ISBN 80-7277-295-3.
MATĚJŮ, Petr a Jana STRAKOVÁ. Ne/rovné šance na vzdělání: vzdělanostní nerovnosti v České republice. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1400-4.
RAŠTICOVÁ, Martina. Česká žena mezi rodinou a profesí. Brno: CERM, 2011. ISBN 978-80-7204-776-5.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
Seznam doporučené literatury
BAHENSKÁ, Marie. Počátky emancipace žen v Čechách. Praha: Libri, 2005. ISBN 80-7277-241-4.
KŘÍŽKOVÁ, Alena a Karel PAVLICA. Management genderových vztahů. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-1117-8.
MALÍNSKÁ, Jana. Do politiky prý žena nesmí - proč? : vzdělání a postavení žen v české společnosti v 19. a na počátku 20. století. Praha: Libri, 2005. ISBN 80-7277-295-3.
MATĚJŮ, Petr a Jana STRAKOVÁ. Ne/rovné šance na vzdělání: vzdělanostní nerovnosti v České republice. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1400-4.
RAŠTICOVÁ, Martina. Česká žena mezi rodinou a profesí. Brno: CERM, 2011. ISBN 978-80-7204-776-5.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii výzkumného šetření. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu.
Uvedla komentář k pipomínkám uvedených v posudku vedoucí práce.
Proběhla diskuse.
Mgr.Kalenda upozornil na nesprávně formulovaný výzkumný vzorek.