Cílem bakalářské práce bylo zmapovat aktuální stav multikulturního vzdělávání, respektive multikulturní andragogiky v České republice. Teoretická část vysvětluje pojmy jako je multikulturalismus, multikulturní vzdělávání nebo národnostní menšiny apod., kdy vycházíme z doporučených zdrojů. Dále bakalářská práce kriticky nahlíží na současný stav ve společnosti a zamýšlí se nad tím, zda má mít multikulturní andragogika své zastoupení v systému pedagogických, respektive andragogických věd.
Anotace v angličtině
The aim of my Bachelor thesis was to map the current state of multicultural education, preciesly multicultural andragogy in the Czech Republic. In the theorecital part, where my source was the recommended literature, I explain the terms as multiculturalism, multicultural education, ethnical minorities etc. Among other I mention a critical view of the of today´s society and I made my reflection if the multicultural andragogy has to be involved in the system of andragogical science.
Multiculturalism, culture, andragogy, education, multicultural andragogy, European Union, minorities, Giovanni Sartori.
Rozsah průvodní práce
79 s. (115 586)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat aktuální stav multikulturního vzdělávání, respektive multikulturní andragogiky v České republice. Teoretická část vysvětluje pojmy jako je multikulturalismus, multikulturní vzdělávání nebo národnostní menšiny apod., kdy vycházíme z doporučených zdrojů. Dále bakalářská práce kriticky nahlíží na současný stav ve společnosti a zamýšlí se nad tím, zda má mít multikulturní andragogika své zastoupení v systému pedagogických, respektive andragogických věd.
Anotace v angličtině
The aim of my Bachelor thesis was to map the current state of multicultural education, preciesly multicultural andragogy in the Czech Republic. In the theorecital part, where my source was the recommended literature, I explain the terms as multiculturalism, multicultural education, ethnical minorities etc. Among other I mention a critical view of the of today´s society and I made my reflection if the multicultural andragogy has to be involved in the system of andragogical science.
Multiculturalism, culture, andragogy, education, multicultural andragogy, European Union, minorities, Giovanni Sartori.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní andragogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti multikulturní andragogiky.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní andragogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti multikulturní andragogiky.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. 220 s. Psychologie. ISBN 978-80-7367-709-1.
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. 1. vyd. Praha: Radix, 2012. 236 s. ISBN 978-80-86798-07-3.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: (socializace a integrace menšin). Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 73 s. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-7318-424-9.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 135 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2580-2.
FAY, Brian. Současná filosofie sociálních věd: multikulturní přístup. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. 324 s. Studijní texty; sv. 24. ISBN 80-86429-10-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie - praxe - výzkum. Vyd. 1. Praha: ISV, 2001. 211 s. Pedagogika. ISBN 80-85866-72-2.
BARŠA, Pavel. Politická teorie multikulturalismu. 2. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. 347 s. Politologická řada; sv. 4. ISBN 80-7325-020-9.
PIEKARSKI, Jacek a Boguslaw Śliwerski. Edukacja alternatywna: nowe teorie, modele badań i reformy : praca naukowa. Kraków: Impuls, 2000. 555s. ISBN 8388030612.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan. Interkulturní psychologie: [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. 3. vyd. Praha: Portál, 2010. 220 s. Psychologie. ISBN 978-80-7367-709-1.
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. 1. vyd. Praha: Radix, 2012. 236 s. ISBN 978-80-86798-07-3.
HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: (socializace a integrace menšin). Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 73 s. Učební texty vysokých škol. ISBN 80-7318-424-9.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 135 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2580-2.
FAY, Brian. Současná filosofie sociálních věd: multikulturní přístup. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002. 324 s. Studijní texty; sv. 24. ISBN 80-86429-10-5.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie - praxe - výzkum. Vyd. 1. Praha: ISV, 2001. 211 s. Pedagogika. ISBN 80-85866-72-2.
BARŠA, Pavel. Politická teorie multikulturalismu. 2. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2003. 347 s. Politologická řada; sv. 4. ISBN 80-7325-020-9.
PIEKARSKI, Jacek a Boguslaw Śliwerski. Edukacja alternatywna: nowe teorie, modele badań i reformy : praca naukowa. Kraków: Impuls, 2000. 555s. ISBN 8388030612.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentoval nejdůležitější výsledky výzkumu.
Odpověděl na dotazy uvedené v posudcích závěrečné práce.
Proběhla diskuse.