Bakalářská práce představuje dospělost v kontextu vzdělávání, které je předmětem andragogiky v celé své šíři. V textu jsou vysvětleny základní a s tématikou související pojmy. Popsán je vývoj andragogiky u nás, její disciplíny a členění oblasti vzdělávání dospělých. Učící se dospělý je dán do souvislosti se specifiky jednotlivých fází dospělého věku a animačního procesu. Text se zabývá motivacemi a bariérami vzdělávání dospělých, které uvádí jako základní faktory vzdělávání dospělého jedince. V textu jsou vysvětleny funkce a význam vzdělávání dospělých. Výzkumná část se zabývá oblastí vzdělávání dospělých se zaměřením na preferenci sebevzdělávání nebo vzdělávání se ve vzdělávací instituci v kurzu, obecně a ve vybraných aktivitách.
Anotace v angličtině
This paper presents adulthood in the context of education, the subject of andragogy in all of breadth. There are explain the basic and related terms in this text. There is described the development of andragogy in our country, the discipline and the structure of adult education. Adult learner is conntextualize to the specifics of the various stages of adulthood and animation process. The text deals with the motivations and barriers to adult education as the basic factors of adult education. The research deals with the area of adult education with a focus on the preference of self-education or learning in the course, in general and in selected activities.
Bakalářská práce představuje dospělost v kontextu vzdělávání, které je předmětem andragogiky v celé své šíři. V textu jsou vysvětleny základní a s tématikou související pojmy. Popsán je vývoj andragogiky u nás, její disciplíny a členění oblasti vzdělávání dospělých. Učící se dospělý je dán do souvislosti se specifiky jednotlivých fází dospělého věku a animačního procesu. Text se zabývá motivacemi a bariérami vzdělávání dospělých, které uvádí jako základní faktory vzdělávání dospělého jedince. V textu jsou vysvětleny funkce a význam vzdělávání dospělých. Výzkumná část se zabývá oblastí vzdělávání dospělých se zaměřením na preferenci sebevzdělávání nebo vzdělávání se ve vzdělávací instituci v kurzu, obecně a ve vybraných aktivitách.
Anotace v angličtině
This paper presents adulthood in the context of education, the subject of andragogy in all of breadth. There are explain the basic and related terms in this text. There is described the development of andragogy in our country, the discipline and the structure of adult education. Adult learner is conntextualize to the specifics of the various stages of adulthood and animation process. The text deals with the motivations and barriers to adult education as the basic factors of adult education. The research deals with the area of adult education with a focus on the preference of self-education or learning in the course, in general and in selected activities.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti vzdělávání dospělých.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti vzdělávání dospělých.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ALAN, Josef. Etapy života očima sociologie. Praha: Panorama, 1989. ISBN 80-7038-044-6.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
ĎURIČ, L. HOTÁR, V. PAJTINKA, L. Výchova a vzdelavanie dospelých. Andragogika. Terminologický a výkladový slovník. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 2000. ISBN 80-08-02814-9.
FARKOVÁ, Marie. Dospělost a její variabilita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2480-5.
HARTL, P. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-303-X.
PRUSÁKOVÁ,V. Základy andragogiky. Bratislava: Gerlach Print, 2005. ISBN 80-89142-05-2.
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
Seznam doporučené literatury
ALAN, Josef. Etapy života očima sociologie. Praha: Panorama, 1989. ISBN 80-7038-044-6.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
ĎURIČ, L. HOTÁR, V. PAJTINKA, L. Výchova a vzdelavanie dospelých. Andragogika. Terminologický a výkladový slovník. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 2000. ISBN 80-08-02814-9.
FARKOVÁ, Marie. Dospělost a její variabilita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2480-5.
HARTL, P. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-303-X.
PRUSÁKOVÁ,V. Základy andragogiky. Bratislava: Gerlach Print, 2005. ISBN 80-89142-05-2.
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii výzkumného šetření. Uvedla nejdůlžitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích závěrečné práce.
Proběhla diskuse.