Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání učitelů středních škol. Práce je rozčleněna do dvou stěžejních části ? teoretické a praktické.Teoretická část objasňuje základní pojmy a legislativu týkající se oblasti dalšího vzdělávání, vymezuje hlavní cíle, formy, metody a úkoly dalšího vzdělávání. Důraz je kladen i na efektivitu dalšího vzdělávání a motivaci učitelů k dalšímu vzdělávání, jejich potřeby a okolnosti volby vzdělávacích aktivit.Praktická část práce vymezuje šest výzkumných otázek zaměřujících se na motivaci učitelů k dalšímu vzdělávání, překážky a bariéry dalšího vzdělávání, očekávání učitelů od dalšího vzdělávání, přínos dalšího vzdělávání učitelů, zkušenosti učitelů s dalším vzděláváním a metody a formy dalšího vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals to further professional training of secondary school teachers. The thesis is divided in the two main parts - theoretical and practical. The theoretical part explains the basic terms and legislative scope which leads to the further education, identifies the main aims, forms, methods and tasks of further education. Emphasis is also placed on the effectiveness of further education and motivation of teachers to their further education, teachers needs and also circumstances of choice of educational activities.
The practical part defines six research questions focusing on the motivation of teachers to their further education, obstacles and barriers to further education, teachers' expectations of further education, the benefits of further education, teachers experience with further education and finaly methods and forms of further education.
Klíčová slova
Další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, vzdělávání, profesní andragogika, střední školy, učitelé, motivace, vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
Further education of teachers, vocational development, education, professional andragogy, Secondary schools, Teachers, motivation, learning needs
Rozsah průvodní práce
66 s. (90888)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání učitelů středních škol. Práce je rozčleněna do dvou stěžejních části ? teoretické a praktické.Teoretická část objasňuje základní pojmy a legislativu týkající se oblasti dalšího vzdělávání, vymezuje hlavní cíle, formy, metody a úkoly dalšího vzdělávání. Důraz je kladen i na efektivitu dalšího vzdělávání a motivaci učitelů k dalšímu vzdělávání, jejich potřeby a okolnosti volby vzdělávacích aktivit.Praktická část práce vymezuje šest výzkumných otázek zaměřujících se na motivaci učitelů k dalšímu vzdělávání, překážky a bariéry dalšího vzdělávání, očekávání učitelů od dalšího vzdělávání, přínos dalšího vzdělávání učitelů, zkušenosti učitelů s dalším vzděláváním a metody a formy dalšího vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals to further professional training of secondary school teachers. The thesis is divided in the two main parts - theoretical and practical. The theoretical part explains the basic terms and legislative scope which leads to the further education, identifies the main aims, forms, methods and tasks of further education. Emphasis is also placed on the effectiveness of further education and motivation of teachers to their further education, teachers needs and also circumstances of choice of educational activities.
The practical part defines six research questions focusing on the motivation of teachers to their further education, obstacles and barriers to further education, teachers' expectations of further education, the benefits of further education, teachers experience with further education and finaly methods and forms of further education.
Klíčová slova
Další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, vzdělávání, profesní andragogika, střední školy, učitelé, motivace, vzdělávací potřeby
Klíčová slova v angličtině
Further education of teachers, vocational development, education, professional andragogy, Secondary schools, Teachers, motivation, learning needs
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího profesního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku a strukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího profesního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku a strukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOHNOVÁ, Jana. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2004. ISBN 80-7290-148-6.
KOHNOVÁ, Jana a Iva MACHÁČKOVÁ. Další profesní vzdělávání učitelů a jeho perspektivy: sborník z konference k 60. výročí založení Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2007. ISBN 978-80-7290-303-0.
KRYKORKOVÁ, Hana a kol. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.
LAZAROVÁ, Bohumíra a kol. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido. 2006. ISBN 80-7315-114-6.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-98-3.
Seznam doporučené literatury
KOHNOVÁ, Jana. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2004. ISBN 80-7290-148-6.
KOHNOVÁ, Jana a Iva MACHÁČKOVÁ. Další profesní vzdělávání učitelů a jeho perspektivy: sborník z konference k 60. výročí založení Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2007. ISBN 978-80-7290-303-0.
KRYKORKOVÁ, Hana a kol. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.
LAZAROVÁ, Bohumíra a kol. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido. 2006. ISBN 80-7315-114-6.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých: pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-98-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii výzkumného šetření. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu.
Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích.
Proběhla diskuse.
prof. Prusáková upozornila na absenci specifikaci základních a středních škol ve svém výzkumném šetření.