Bakalářská práce se zabývá internetem a jeho dopadem na způsob trávení volného času mládeže. Zaměřuje se na mládež a její psychosociální charakteristiky, na způsoby využití internetu a zkoumá vztah mládeže k volnému času.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Internet and its impact on the leisure time of youth. It focuses on youth and its psychosocial characteristics, how to use the Internet and examines the relationship of youth for leisure time.
Klíčová slova
mládež, internet, komunikace, volný čas, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
youth, Internet, communication, leisure time, social networks
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá internetem a jeho dopadem na způsob trávení volného času mládeže. Zaměřuje se na mládež a její psychosociální charakteristiky, na způsoby využití internetu a zkoumá vztah mládeže k volnému času.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Internet and its impact on the leisure time of youth. It focuses on youth and its psychosocial characteristics, how to use the Internet and examines the relationship of youth for leisure time.
Klíčová slova
mládež, internet, komunikace, volný čas, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
youth, Internet, communication, leisure time, social networks
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti způsobu trávení volného času mládeže a dopadu internetu na ni.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu za využití dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti způsobu trávení volného času mládeže a dopadu internetu na ni.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu za využití dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-717-8711-6.
PUŽMANOVÁ, Rita. Moderní komunikační sítě od A do Z. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1278-0.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. V Praze: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-717-8711-6.
PUŽMANOVÁ, Rita. Moderní komunikační sítě od A do Z. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1278-0.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. V Praze: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci. Doc. Wiegerová uvedla nedostatky práce (formulace cíle, další nevhodné formulace jako četnost, přátelství, negativní vliv). Studentka nedokázala tyto pojmy definovat. Dr. Kočvarová shrnula nedostatky teoretické části, především nepropojenost jednotlivých částí a malý počet zdrojové literatury jednotlivých kapitol. Dále upozornila na chybné vymezení výzkumného souboru a celkově nevhodně zpracovanou empirickou část, která neodpovídá tématu práce.