Hlavním účelem této bakalářské práce je zjistit na základě dotazníkového výzkumu frek-venci a pestrost nabídky volnočasových pohybových aktivit pro děti předškolního věku na Valašskoklobucku.
Práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a praktické. V první z nich jsou obsaženy teoretické poznatky a definice vtahující se k problematice volnočasových pohybových ak-tivit předškoláků na Valašskoklobucku. Tyto poznatky jsou pak dále aplikovány v části praktické. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl v oblasti Valaš-skoklobucka uskutečněn. Pro tento výzkum byla využita dotazníková metoda, přičemž se praktická část práce zabývá především jejím vyhodnocováním.
Anotace v angličtině
The main purpose of this Bachelor´s thesis is to recognise variability and frequency of freetime activities for preschool children. This thesis is based on questionaire and made for Valašské Klobouky and its surroundings.
Thesis consists of two parts; theoretical and practical. In the first part, there are theoretical knowledge and definition, related to this topic, which are used in the second practical part. Practical part deals with quantitative research, which was made in the Region of Valašské Klobouky. For this research was used questionaire method and there is evaluation in the practical part.
Hlavním účelem této bakalářské práce je zjistit na základě dotazníkového výzkumu frek-venci a pestrost nabídky volnočasových pohybových aktivit pro děti předškolního věku na Valašskoklobucku.
Práce se skládá ze dvou částí, části teoretické a praktické. V první z nich jsou obsaženy teoretické poznatky a definice vtahující se k problematice volnočasových pohybových ak-tivit předškoláků na Valašskoklobucku. Tyto poznatky jsou pak dále aplikovány v části praktické. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který byl v oblasti Valaš-skoklobucka uskutečněn. Pro tento výzkum byla využita dotazníková metoda, přičemž se praktická část práce zabývá především jejím vyhodnocováním.
Anotace v angličtině
The main purpose of this Bachelor´s thesis is to recognise variability and frequency of freetime activities for preschool children. This thesis is based on questionaire and made for Valašské Klobouky and its surroundings.
Thesis consists of two parts; theoretical and practical. In the first part, there are theoretical knowledge and definition, related to this topic, which are used in the second practical part. Practical part deals with quantitative research, which was made in the Region of Valašské Klobouky. For this research was used questionaire method and there is evaluation in the practical part.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času dětí, pohybových aktivit dětí předškolního věku a zmapování nabídky volnočasových aktivit pro děti předškolního věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času dětí, pohybových aktivit dětí předškolního věku a zmapování nabídky volnočasových aktivit pro děti předškolního věku.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
LAUPER, Renate. Dítě od hlavy až k patě v pohybu: pohybové hry a práce s tělem pro předškoláky a školáky. Olomouc: Poznání, 2007. ISBN 978-80-86606-67-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. a kol. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-569-5.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1187-9.
ZELINOVÁ, Milota. Voľný čas efektívne a tvorivo: teória a prax výchovy mimo vyučovania. Bratislava: Iura edition, 2012. ISBN 978-80-8078-479-9.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
LAUPER, Renate. Dítě od hlavy až k patě v pohybu: pohybové hry a práce s tělem pro předškoláky a školáky. Olomouc: Poznání, 2007. ISBN 978-80-86606-67-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. a kol. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-569-5.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1187-9.
ZELINOVÁ, Milota. Voľný čas efektívne a tvorivo: teória a prax výchovy mimo vyučovania. Bratislava: Iura edition, 2012. ISBN 978-80-8078-479-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala design výzkumného šetření a následně se zaměřila na konrétní výstupy bakalářské práce.
Dr. Szimethová poukázala na mluvený projev studentky, který byl nadmíru rychlý. Studentka prezentovala zajímavé poznatky avšak neodborně podložené, povrchně prezentované s mylnými interpretacemi.