Bakalářská práce se zabývá srovnáním životního stylu studentů nelékařských zdravotnických oborů. Hlavním cílem práce je zjistit postoj studentů k životnímu stylu.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje pojmy z oblasti životního stylu, zdravé výživy, volného času, rizikového chování adolescentů a mladých dospělých z pohledu vývojové psychologie. Praktická část formou dotazníku zkoumá a vyhodnocuje u studentů jejich způsob životního stylu. A v závěru studenty mezi sebou porovnává. Informace o životním stylu byly získány od studentů nelékařských zdravotnických oborů, ze škol v kraji Vysočina. Jednalo se o studenty střední a vyšší odborné školy a vysoké školy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with a comparision of lifestyle of students of non-physician healthcare professions. The main aim of this thesis is to determine the attitude of students to their lifestyles.
The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains definitions of lifestyle, nutrition, leisure, risk behaviour and adolescents and young adults from the perspective of developmental psychology. The practical part examines and evaluates the students´ way of lifestyle through a quantitative questionnaire. And finally it compares students with one another. The information about lifestyles was obtained from students of non-physician healthcare professions from schools in Vysocina Region. They were students of secondary schools, higher professional schools and university.
Lifestyle, healthy nutrition, leisure, risk behaviour, students of non-physician healthcare professions.
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá srovnáním životního stylu studentů nelékařských zdravotnických oborů. Hlavním cílem práce je zjistit postoj studentů k životnímu stylu.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje pojmy z oblasti životního stylu, zdravé výživy, volného času, rizikového chování adolescentů a mladých dospělých z pohledu vývojové psychologie. Praktická část formou dotazníku zkoumá a vyhodnocuje u studentů jejich způsob životního stylu. A v závěru studenty mezi sebou porovnává. Informace o životním stylu byly získány od studentů nelékařských zdravotnických oborů, ze škol v kraji Vysočina. Jednalo se o studenty střední a vyšší odborné školy a vysoké školy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with a comparision of lifestyle of students of non-physician healthcare professions. The main aim of this thesis is to determine the attitude of students to their lifestyles.
The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains definitions of lifestyle, nutrition, leisure, risk behaviour and adolescents and young adults from the perspective of developmental psychology. The practical part examines and evaluates the students´ way of lifestyle through a quantitative questionnaire. And finally it compares students with one another. The information about lifestyles was obtained from students of non-physician healthcare professions from schools in Vysocina Region. They were students of secondary schools, higher professional schools and university.
Lifestyle, healthy nutrition, leisure, risk behaviour, students of non-physician healthcare professions.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů v oblasti životního stylu.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů v oblasti životního stylu.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČELEDOVÁ, Libuše a Rostislav ČEVELA. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010, 126 s. ISBN 978-80-247-3213-8.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009, 61 s. ISBN 978-80-7248-530-7.
DUFFKOVÁ, Jana, Lukáš URBAN a Josef DUBSKÝ. Sociologie životního stylu: doporučený diagnostický a léčebný postup pro všeobecné praktické lékaře 2011: [novelizace 2011]. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008, 237 s. ISBN 978-807-3801-236.
KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. Praha: Grada, 2004, 136 s. ISBN 80-247-0736-5.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009, 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8.
NEŠPOR, Karel, Ladislav CSÉMY a Hana PERNICOVÁ. Jak zůstat fit a předejít závislostem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 112 s. ISBN 80-717-8299-8.
Seznam doporučené literatury
ČELEDOVÁ, Libuše a Rostislav ČEVELA. Výchova ke zdraví: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2010, 126 s. ISBN 978-80-247-3213-8.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009, 61 s. ISBN 978-80-7248-530-7.
DUFFKOVÁ, Jana, Lukáš URBAN a Josef DUBSKÝ. Sociologie životního stylu: doporučený diagnostický a léčebný postup pro všeobecné praktické lékaře 2011: [novelizace 2011]. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008, 237 s. ISBN 978-807-3801-236.
KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. Praha: Grada, 2004, 136 s. ISBN 80-247-0736-5.
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2009, 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8.
NEŠPOR, Karel, Ladislav CSÉMY a Hana PERNICOVÁ. Jak zůstat fit a předejít závislostem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 112 s. ISBN 80-717-8299-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Co plánujete dělat s výsledky výzkumné části Vaší práce - brožurou? Kde a komu ji budete distribuovat? Co od ní očekáváte? (Mgr. Vaško)
"Brožura bude k dispozici na školách, kde bylo výzkumné šetření provedeno..."
Proč jste u studentů SZŠ očekávala vyšší počet kuřáků? (s. 64) (dr. Dorková)
"Vycházela jsem z vlastních poznatků..."