Bakalářská práce na téma ?Další vzdělávání předškolních pedagogů ve Zlínském kraji? se zabývá analýzou nabídky a poptávky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol v daném regionu. První kapitola teoretické části práce vymezuje vztah celoživotního vzdělávání, počátečního vzdělávání a dalšího vzdělávání. Také se dotýká historických souvislostí celoživotního vzdělávání. Jsou zde uvedeny legislativní dokumenty. Druhá kapitola teoretické části práce je zaměřena na další vzdělávání učitelů a na klíčové problémy této oblasti. Cílem praktické části je zmapovat nabídku vzdělávacích kurzů pro předškolní pedagogy ve Zlínském kraji, analyzovat využívání vzdělávacích kurzů pedagogy mateřských škol a zmapovat potřeby pedagogů mateřských škol v oblasti dalšího vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the offer and demand concerning the further training of pre-school educators in given region. The first chapter of the theoretical part specify the terms of lifelong education, initial and further education. Furthermore it deals with the historical context of the lifelong education and legislative documents are mentioned. The second chapter of theoretical part is focused on further education of teachers and the key issues from this field are mentioned. The aim of the practical part is to map the offer of training courses for pre-school educators in Zlín region, furthermore to analyse the usage of training courses and to map the needs of pre-school educators concerning the further education.
Klíčová slova
Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, informální učení, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, učitelé mateřských škol, vzdělávací kurzy pro předškolní pedagogy
Klíčová slova v angličtině
Lifelong education, further education, informal learning, formal education, informal education, pre-school educators, training courses for pre-school educators
Rozsah průvodní práce
50 s. (58 510 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma ?Další vzdělávání předškolních pedagogů ve Zlínském kraji? se zabývá analýzou nabídky a poptávky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol v daném regionu. První kapitola teoretické části práce vymezuje vztah celoživotního vzdělávání, počátečního vzdělávání a dalšího vzdělávání. Také se dotýká historických souvislostí celoživotního vzdělávání. Jsou zde uvedeny legislativní dokumenty. Druhá kapitola teoretické části práce je zaměřena na další vzdělávání učitelů a na klíčové problémy této oblasti. Cílem praktické části je zmapovat nabídku vzdělávacích kurzů pro předškolní pedagogy ve Zlínském kraji, analyzovat využívání vzdělávacích kurzů pedagogy mateřských škol a zmapovat potřeby pedagogů mateřských škol v oblasti dalšího vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the analysis of the offer and demand concerning the further training of pre-school educators in given region. The first chapter of the theoretical part specify the terms of lifelong education, initial and further education. Furthermore it deals with the historical context of the lifelong education and legislative documents are mentioned. The second chapter of theoretical part is focused on further education of teachers and the key issues from this field are mentioned. The aim of the practical part is to map the offer of training courses for pre-school educators in Zlín region, furthermore to analyse the usage of training courses and to map the needs of pre-school educators concerning the further education.
Klíčová slova
Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, informální učení, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, učitelé mateřských škol, vzdělávací kurzy pro předškolní pedagogy
Klíčová slova v angličtině
Lifelong education, further education, informal learning, formal education, informal education, pre-school educators, training courses for pre-school educators
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího vzdělávání předškolních pedagogů v rámci Zlínského kraje.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího vzdělávání předškolních pedagogů v rámci Zlínského kraje.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
WALTEROVÁ, Eliška. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-083-2.
SPILKOVÁ, Vladimíra. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.
KALOUS, Jaroslav a Arnošt VESELÝ. Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1262-3.
Lisabonský proces - Vzdělávání a odborná příprava v Evropě do roku 2010 [online]. Praha: VÚP, 2004 [cit. 2007-10-30]. URL: http://old.rvp.cz/clanek/76.
Memorandum o celoživotním učení [online]. Praha: VÚP, 2004. [cit. 2009-10-30]. URL: http://www.nvf.cz/archiv/memorandum/obsah.htm. (akt. URL: http://old.nvf.cz/archiv/memorandum/obsah.htm.)
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
WALTEROVÁ, Eliška. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-083-2.
SPILKOVÁ, Vladimíra. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-081-6.
KALOUS, Jaroslav a Arnošt VESELÝ. Vybrané problémy vzdělávací politiky. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1262-3.
Lisabonský proces - Vzdělávání a odborná příprava v Evropě do roku 2010 [online]. Praha: VÚP, 2004 [cit. 2007-10-30]. URL: http://old.rvp.cz/clanek/76.
Memorandum o celoživotním učení [online]. Praha: VÚP, 2004. [cit. 2009-10-30]. URL: http://www.nvf.cz/archiv/memorandum/obsah.htm. (akt. URL: http://old.nvf.cz/archiv/memorandum/obsah.htm.)
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vymezila klíčové pojmy související s tématem a poté přešla k popisu uplatněné metodologie (druhy výzkumu, výzkumný soubor, výzkumné metody). Studentka prezentovala výsledky výzkumného šetření.
Doc. Wiegerová: Jak jste zajistili validitu a reliabilitu vašeho výzkumu? Studentka chybně odpověděla.