Bakalářská práce s názvem ?Letní dětské tábory jako fenomén mimoškolní výchovy? se zabývá problematikou trávení volného času dětmi a zjištěním a zhodnocením názorů dětí na letní dětské tábory, konkrétně zda a jak moc jsou děti ovlivněny při volbě tábora výběrem celotáborového tématu, respektive celotáborové hry. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části je definován pojem volný čas - možnosti využití a vliv na socializaci během života. Dále je zde rozebrána historie činnosti mládežnických spolků a organizace letního dětského tábora, problematika hry. V praktické části jsou zanalyzovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření, které pomocí statistické metody s technikou dotazníku zjišťuje, jak velký vliv na děti má zvolené téma celotáborové hry.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis titled "Summer camps as a phenomenon of non-formal education" deals with leisure children and identifying and evaluating the opinions of children to summer camps, specifically whether and how children are affected by the choice of selecting the camp theme camp, camp games respectively. The work consists of theoretical and practical. In the theoretical part the notion of free time - possibilities of socialization and its influence on the course of life. Then there is the history decommissioned youth clubs and children's summer camp organization, the issue of the game. The practical part analyzed the results of quantitative research that a statistical method with a questionnaire determines how much influence children have on the topic camp games.
Klíčová slova
volný čas, výchova, hra, letní dětské tábory, děti, mládežnické organizace
Bakalářská práce s názvem ?Letní dětské tábory jako fenomén mimoškolní výchovy? se zabývá problematikou trávení volného času dětmi a zjištěním a zhodnocením názorů dětí na letní dětské tábory, konkrétně zda a jak moc jsou děti ovlivněny při volbě tábora výběrem celotáborového tématu, respektive celotáborové hry. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části je definován pojem volný čas - možnosti využití a vliv na socializaci během života. Dále je zde rozebrána historie činnosti mládežnických spolků a organizace letního dětského tábora, problematika hry. V praktické části jsou zanalyzovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření, které pomocí statistické metody s technikou dotazníku zjišťuje, jak velký vliv na děti má zvolené téma celotáborové hry.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis titled "Summer camps as a phenomenon of non-formal education" deals with leisure children and identifying and evaluating the opinions of children to summer camps, specifically whether and how children are affected by the choice of selecting the camp theme camp, camp games respectively. The work consists of theoretical and practical. In the theoretical part the notion of free time - possibilities of socialization and its influence on the course of life. Then there is the history decommissioned youth clubs and children's summer camp organization, the issue of the game. The practical part analyzed the results of quantitative research that a statistical method with a questionnaire determines how much influence children have on the topic camp games.
Klíčová slova
volný čas, výchova, hra, letní dětské tábory, děti, mládežnické organizace
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel bude a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena :
- možnosti mimoškolní výchovy dětí
- historie mládežnických organizací
- letní dětské tábory v současné době
- programy a náplně letních dětských táborů
Součástí bakalářské práce bude kvantitativní sociologický výzkum oblíbenosti letních dětských táborů u dětí školního věku.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel bude a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena :
- možnosti mimoškolní výchovy dětí
- historie mládežnických organizací
- letní dětské tábory v současné době
- programy a náplně letních dětských táborů
Součástí bakalářské práce bude kvantitativní sociologický výzkum oblíbenosti letních dětských táborů u dětí školního věku.
Seznam doporučené literatury
FOGLAR J., Hoši od Bobří řeky. Praha: Mladá Fronta, 1968.
NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál, 2000.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999.
SVOJSÍK, A., B. Základy junáctví. Praha: Merkur, 1991.
VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995.
ZAPLETAL M., Výpravy za dobrodružstvím. Praha: Knižní klub, 2009.
Seznam doporučené literatury
FOGLAR J., Hoši od Bobří řeky. Praha: Mladá Fronta, 1968.
NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portál, 2000.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999.
SVOJSÍK, A., B. Základy junáctví. Praha: Merkur, 1991.
VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995.
ZAPLETAL M., Výpravy za dobrodružstvím. Praha: Knižní klub, 2009.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. Mgr.Sýkora:
Mají obce zájem pomoci příměstským táborům
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem.
Dr.Vaňková:
Podle jakého klíče se vybírají spolupracovníci. Formy řešení problémů
sexuální orientace u vedoucích
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem.