Bakalářská práce se zabývá tématem autoevaluace v praxi českých mateřských škol. Je zaměřena na zmapování evaluačních postupů a strategií, které mateřské školy při své auto-evaluaci využívají. Teoretická část je zaměřena na vymezení a objasnění základních pojmů a uchopení evaluace z legislativního hlediska. V další části se zaměřuji na konkrétní postupy a metody evaluačních procesů. V praktické části se zabývám činnostmi autoevaluačních procesů v českých mateřských školách a provádím analýzu evaluačních strategií vybraných mateřských škol.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is the theme of an auto-evaluation in practice of Czech kin-dergartens. Is focused on mapping the evaluation methods and strategies that are kinder-gartens utilizing during the process of auto-evaluation. The theoretical part is defining and characterizing the fundamental concepts and the grasp of evaluation from a legislative point of view. The next part is concerning specific methods and techniques of the evaluati-on processes. In the practical part I am dealing with activities connected with auto-evaluation processes on Czech kindergartens and with an analysis of evaluation strategies of selected kindergartens.
Klíčová slova
autoevaluace, evaluace, evaluace v legislativě, evaluační strategie, evaluační zpráva, evaluační dokumenty, oblasti evaluace
Klíčová slova v angličtině
auto-evaluation, evaluation, evaluation in legislative, evaluation strategies, evaluation report, evaluation documents, areas of evaluation
Rozsah průvodní práce
52 s. (63 278)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem autoevaluace v praxi českých mateřských škol. Je zaměřena na zmapování evaluačních postupů a strategií, které mateřské školy při své auto-evaluaci využívají. Teoretická část je zaměřena na vymezení a objasnění základních pojmů a uchopení evaluace z legislativního hlediska. V další části se zaměřuji na konkrétní postupy a metody evaluačních procesů. V praktické části se zabývám činnostmi autoevaluačních procesů v českých mateřských školách a provádím analýzu evaluačních strategií vybraných mateřských škol.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is the theme of an auto-evaluation in practice of Czech kin-dergartens. Is focused on mapping the evaluation methods and strategies that are kinder-gartens utilizing during the process of auto-evaluation. The theoretical part is defining and characterizing the fundamental concepts and the grasp of evaluation from a legislative point of view. The next part is concerning specific methods and techniques of the evaluati-on processes. In the practical part I am dealing with activities connected with auto-evaluation processes on Czech kindergartens and with an analysis of evaluation strategies of selected kindergartens.
Klíčová slova
autoevaluace, evaluace, evaluace v legislativě, evaluační strategie, evaluační zpráva, evaluační dokumenty, oblasti evaluace
Klíčová slova v angličtině
auto-evaluation, evaluation, evaluation in legislative, evaluation strategies, evaluation report, evaluation documents, areas of evaluation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti evaluace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou analýzy evaluačních dokumentů vybraných mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti evaluace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou analýzy evaluačních dokumentů vybraných mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8.
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 154 s. ISBN 80-7178-537-7.
BOBYSUDOVÁ, Kamila. Koordinátor autoevaluace. Poradenské dovednosti. Karlovy Vary: Národní institut pro další vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-86956-68-8.
CHVÁL, Martin. a kol. Školy n cestě ke kvalitě: systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-86856-90-2.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
VAŠŤÁTKOVÁ, Jana. a kol. Autoevaluace v praxi českých škol. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-86856-91-9.
VAŠŤÁTKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. 1. Vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1422-8.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-221-8.
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 154 s. ISBN 80-7178-537-7.
BOBYSUDOVÁ, Kamila. Koordinátor autoevaluace. Poradenské dovednosti. Karlovy Vary: Národní institut pro další vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-86956-68-8.
CHVÁL, Martin. a kol. Školy n cestě ke kvalitě: systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-86856-90-2.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
VAŠŤÁTKOVÁ, Jana. a kol. Autoevaluace v praxi českých škol. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. ISBN 978-80-86856-91-9.
VAŠŤÁTKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. 1. Vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1422-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala vymezení základních teoretických konceptů bakalářské práce. Poté se zaměřila na design výzkumného šetření a výstupy výzkumu, a to formou závěrečného shrnutí výzkumu.
Diskuze:
Jaký je význam autoevaluace v mateřské škole? Studentka zodpověděla otázku.