Práce je zaměřena na multikulturní výchovu v předškolním vzdělávání prostřednictvím vzdělávacího programu. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově obecně, o cí-lech, obsahu, kompetencích a metodách multikulturní výchovy. Dále se věnuji multikulturní výchově v předškolním vzdělávání. Klíčovým bodem práce je praktická část, která se zabývá vzdělávacím programem a vytvořením vzdělávacího programu ?Obletíme skoro celý svět?. Tento program je určený dětem předškolního věku, kde se prostřednictvím praktických činností a her seznamují s odlišnými kulturami a národy a učí se vzájemné toleranci a spolupráci mezi sebou.
Anotace v angličtině
The work is focused on multicultural education in preschool education through the edu-cational program. The theoretical part focuses on multicultural education in general, the objectives, contents, methods and competencies of multicultural education. Then I write multicultural education in preschool education. The key point of this work is the practical part, which deals with the curriculum and creating educational program "Obletíme skoro celý svět". This program is designed for children of preschool age, which means of practical activities and games acquainted with different cultures and peoples and learns mutual cooperation among themselves.
Klíčová slova
multikulturní výchova, předškolní vzdělávání, spolupráce, vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
multicultural education, preschool education, cooperation, educational program
Rozsah průvodní práce
71 s. (65 644 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na multikulturní výchovu v předškolním vzdělávání prostřednictvím vzdělávacího programu. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově obecně, o cí-lech, obsahu, kompetencích a metodách multikulturní výchovy. Dále se věnuji multikulturní výchově v předškolním vzdělávání. Klíčovým bodem práce je praktická část, která se zabývá vzdělávacím programem a vytvořením vzdělávacího programu ?Obletíme skoro celý svět?. Tento program je určený dětem předškolního věku, kde se prostřednictvím praktických činností a her seznamují s odlišnými kulturami a národy a učí se vzájemné toleranci a spolupráci mezi sebou.
Anotace v angličtině
The work is focused on multicultural education in preschool education through the edu-cational program. The theoretical part focuses on multicultural education in general, the objectives, contents, methods and competencies of multicultural education. Then I write multicultural education in preschool education. The key point of this work is the practical part, which deals with the curriculum and creating educational program "Obletíme skoro celý svět". This program is designed for children of preschool age, which means of practical activities and games acquainted with different cultures and peoples and learns mutual cooperation among themselves.
Klíčová slova
multikulturní výchova, předškolní vzdělávání, spolupráce, vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
multicultural education, preschool education, cooperation, educational program
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy.
Příprava a tvorba vzdělávacího programu pro děti mateřské školy.
Realizace vzdělávacího programu.
Hodnocení vzdělávacího programu.
Prezentace výsledků vzdělávacího programu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy.
Příprava a tvorba vzdělávacího programu pro děti mateřské školy.
Realizace vzdělávacího programu.
Hodnocení vzdělávacího programu.
Prezentace výsledků vzdělávacího programu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CÍLKOVÁ, Eva a Petra BOREŠOVÁ. Náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-238-6.
ČERMÁKOVÁ, Jarmila. Ty + já = kamarádi: hry, básničky, pohádky a teorie podporující multikulturní výchovu. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-76-5.
GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: MSD, spol. s r.o., 2004. ISBN 80-86633-14-4.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana; ed. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182-2.
Seznam doporučené literatury
CÍLKOVÁ, Eva a Petra BOREŠOVÁ. Náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-238-6.
ČERMÁKOVÁ, Jarmila. Ty + já = kamarádi: hry, básničky, pohádky a teorie podporující multikulturní výchovu. Praha: ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-76-5.
GULOVÁ, Lenka a Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: MSD, spol. s r.o., 2004. ISBN 80-86633-14-4.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana; ed. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala hlavní cíl bakalářské práce a program, který aplikovala. V prezentaci však neuvedla, jaké jsou výstupy praktické části. Na tuto skutečnost byla dotázána. Jak jste vyhodnotila program navržený ve své bakalářské práci? Studentka nevyhodnotila program souhrnně. V bakalářské práci posuzuje každý den samostatně, což není vhodné pro závěrečnou práci. Co je silnou stránkou programu? Že jsem jej realizovala. Podařilo se vám upevnit nějaký vztah? Bakalářská práce má určité nedostatky a studentka nebyla dobře připravena na obhajobu.