Bakalářská práce se zabývá zájmovými činnostmi určenými pro děti předškolního věku, které mohou být náplní jejich volného času a mohou je případně navštěvovat i se svými rodiči. V teoretické části je popsán přibližný vývoj dítěte v předškolním věku, jsou zde vymezeny základní pojmy týkající se zájmových činností pro tyto děti a legislativní vyme-zení zájmového vzdělávání. Závěr je věnován zájmovým činnostem a jejich nabídce jak v mateřských školách, tak i v jiných organizacích ve Zlíně.
Praktickou část tvoří informace o preferencích rodičů při výběru zájmových činností pro jejich děti a o možnostech jejich realizace. Tyto údaje byly získány pomocí dotazníkového šetření ve čtyřech mateřských školách ve Zlíně.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concentrates on interest activities offered to children in preschool ages. These activities are organized in children?s free time by nurseries and other organizsations and parents can be present in them. The theoretical part of the thesis is divided into three parts. First, the course of development of preschool age children is described, then the basic concepts of interest activities are explained and legislation regulations for interest activities are cited. Additional chapter is devoted to interest activities offered in nursery schools and other organizations in the city of Zlin. The empirical part of the thesis provides information about parental preferences of interest activities and of offers of activities pro-vided in the nurseries of the city of Zlin.
Interest activities, interest clubs, interest education, free time, preschool age, child, nursery school, offer, free time activities.
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zájmovými činnostmi určenými pro děti předškolního věku, které mohou být náplní jejich volného času a mohou je případně navštěvovat i se svými rodiči. V teoretické části je popsán přibližný vývoj dítěte v předškolním věku, jsou zde vymezeny základní pojmy týkající se zájmových činností pro tyto děti a legislativní vyme-zení zájmového vzdělávání. Závěr je věnován zájmovým činnostem a jejich nabídce jak v mateřských školách, tak i v jiných organizacích ve Zlíně.
Praktickou část tvoří informace o preferencích rodičů při výběru zájmových činností pro jejich děti a o možnostech jejich realizace. Tyto údaje byly získány pomocí dotazníkového šetření ve čtyřech mateřských školách ve Zlíně.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concentrates on interest activities offered to children in preschool ages. These activities are organized in children?s free time by nurseries and other organizsations and parents can be present in them. The theoretical part of the thesis is divided into three parts. First, the course of development of preschool age children is described, then the basic concepts of interest activities are explained and legislation regulations for interest activities are cited. Additional chapter is devoted to interest activities offered in nursery schools and other organizations in the city of Zlin. The empirical part of the thesis provides information about parental preferences of interest activities and of offers of activities pro-vided in the nurseries of the city of Zlin.
Interest activities, interest clubs, interest education, free time, preschool age, child, nursery school, offer, free time activities.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti trávení volného času.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovým šetřením.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti trávení volného času.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovým šetřením.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009, 61 s. ISBN 978-80-7248-530-7.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009, 61 s. ISBN 978-80-7248-530-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zkušební komisi obeznámila s výzkumným designem a konkrétními výstupy výzkumného šetření.
Prof. Gavora: Z jakého důvodu preferovali rodiče pohybové aktivity ve volném čase? Rodiče vidí na dětech, že mají zvýšenou potřebu pohybu. Doc. Wiegerová: pohyb je nejvyšším přirozeností dítěte předškolního věku. Studentka byla upozorněna na některé nedostatky bakalářské práce.