Bakalářská práce je zaměřena na přehled invazivních vstupů vyskytujících se v intenzivní péči a jejich ošetřovatelskou péči.
Cílem této práce je přehled invazivních vstupů používaných v intenzivní ošetřovatelské péči a vypracování edukačního materiálu pro sestry na dané téma.
Teoretická část s podnázvem" Invazivní vstupy z pohledu sestry" je zaměřena na vybrané invazivní vstupy, jejich popis, způsob zavedení, komplikace, ošetřovatelskou péči, případně asistenci sestry lékaři.
Praktickou částí je vypracování edukačního plánu a manuálu pro sestry. Edukační plán se zabývá dvěma méně frekventovanými invazivní vstupy na jednotkách intenzivní péče. Vybranými vstupy jsou Intraoseální přístup a Zevní komorová drenáž se zaměřením na ošetřovatelskou péči.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on overview of invasive inputs occurring in intensive care and their nursing care.
The aim of this Bachelor thesis is an overview of invasive inputs used in intensive care nursing and the developement of educational material for nurses on a given topic.
The theoretical part with a subtitle " Iinvasive inputs from the perspective of nurse " is focused on selected of invasive inputs, their description, boot method, complications, nursing care or assisting nurse for a doctor.
The practical part is the development of an educational plan and a manual for nurses. An educational plan addresses two less common invasive inputs in intensive care units. The selected inputs are intraosseous access and external ventricular drainage with a focus on nursing care.
Keywords:
intensive care, invasive input, arterial catheter, central venous catheter, intraosseously input, external ventricular drainage.
Rozsah průvodní práce
96 s. (17 650 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na přehled invazivních vstupů vyskytujících se v intenzivní péči a jejich ošetřovatelskou péči.
Cílem této práce je přehled invazivních vstupů používaných v intenzivní ošetřovatelské péči a vypracování edukačního materiálu pro sestry na dané téma.
Teoretická část s podnázvem" Invazivní vstupy z pohledu sestry" je zaměřena na vybrané invazivní vstupy, jejich popis, způsob zavedení, komplikace, ošetřovatelskou péči, případně asistenci sestry lékaři.
Praktickou částí je vypracování edukačního plánu a manuálu pro sestry. Edukační plán se zabývá dvěma méně frekventovanými invazivní vstupy na jednotkách intenzivní péče. Vybranými vstupy jsou Intraoseální přístup a Zevní komorová drenáž se zaměřením na ošetřovatelskou péči.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on overview of invasive inputs occurring in intensive care and their nursing care.
The aim of this Bachelor thesis is an overview of invasive inputs used in intensive care nursing and the developement of educational material for nurses on a given topic.
The theoretical part with a subtitle " Iinvasive inputs from the perspective of nurse " is focused on selected of invasive inputs, their description, boot method, complications, nursing care or assisting nurse for a doctor.
The practical part is the development of an educational plan and a manual for nurses. An educational plan addresses two less common invasive inputs in intensive care units. The selected inputs are intraosseous access and external ventricular drainage with a focus on nursing care.
Keywords:
intensive care, invasive input, arterial catheter, central venous catheter, intraosseously input, external ventricular drainage.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti intenzivní ošetřovatelské péče.
Příprava metodiky edukačního plánu pro sestry v oblasti invazivních vstupů užívaných
v intenzivní péči.
Realizace edukačního plánu.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků, shrnutí získaných dat a návrh doporučení pro praxi v podobě vypracování manuálu pro sestry v oblasti vybraných invazivních vstupů.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti intenzivní ošetřovatelské péče.
Příprava metodiky edukačního plánu pro sestry v oblasti invazivních vstupů užívaných
v intenzivní péči.
Realizace edukačního plánu.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných informací.
Prezentace výsledků, shrnutí získaných dat a návrh doporučení pro praxi v podobě vypracování manuálu pro sestry v oblasti vybraných invazivních vstupů.
Seznam doporučené literatury
DOEFFINGER, Joachim a Franz JESCH et al., 2002. Intensivmedizinisches Notizbuch. Vyd. 4. Wiesbaden: Abbott GMBH. ISBN 3-926035-35-8.
KRETZ, Franz - Josef a Frank TEUFEL, 2006. Anästhesie und Intensivmedizin. Heidelberg: Springer. ISBN 3-540-62739-1.
HECK, Michael a Michael FRESENIUS, 2007. Repetitorium Anästhesiologie. Vyd. 5. Heidelberg: Springer. ISBN 978-3-540-46575-1.
MAGUROVÁ, Dagmar a Ľudmila MAJERNÍKOVÁ, 2009. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Martin: Osveta. ISBN 978-80-8063-326-4.
ČAPOV, Ivan, Jan WECHSLER et al., 2001. Drény a jejich využití v chirurgických oborech. Grada. ISBN 978-80-2470-228-5.
JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Grada. ISBN 978-80-247-2171-2.
Seznam doporučené literatury
DOEFFINGER, Joachim a Franz JESCH et al., 2002. Intensivmedizinisches Notizbuch. Vyd. 4. Wiesbaden: Abbott GMBH. ISBN 3-926035-35-8.
KRETZ, Franz - Josef a Frank TEUFEL, 2006. Anästhesie und Intensivmedizin. Heidelberg: Springer. ISBN 3-540-62739-1.
HECK, Michael a Michael FRESENIUS, 2007. Repetitorium Anästhesiologie. Vyd. 5. Heidelberg: Springer. ISBN 978-3-540-46575-1.
MAGUROVÁ, Dagmar a Ľudmila MAJERNÍKOVÁ, 2009. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Martin: Osveta. ISBN 978-80-8063-326-4.
ČAPOV, Ivan, Jan WECHSLER et al., 2001. Drény a jejich využití v chirurgických oborech. Grada. ISBN 978-80-2470-228-5.
JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Grada. ISBN 978-80-247-2171-2.
Přílohy volně vložené
1 edukační materiál, 1dvd
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ako by ste využili teoretickú časť Vašej bakalárskej práce v praxi? (dr. Hrenáková)
"Cílenou skupinou, které bych chtěla předat tyto informace by byly začínající sestry..."
Na která pracoviště bude předložená brožura distribuována a kdo bude hradit náklady na její vytvoření? (Mgr. Snopek)
"Brožuru bych distribuovala na zmiňovaném semináři..."
Obhajoba bakalářské práce byla přesvědčivá a úplná. Na otázky vedoucího, oponenta a komise studentka odpovídala pohotově, věcně a správně.