Bakalářská práce popisuje hemodialýzu jako léčebnou metodu.Nastiňuje problematiku ošetřovatelské péče u pacientů v dialyzačním programu a s ním související podávání informací v rámci edukace pro dialyzovaného pacienta.Praktická část se věnuje tvorbě edukačního manuálu a záznamového listu pro zdravotníckou dokumentaci a popisuje implementaci periodických edukací do praxe. Součástí je závěrečné zhodnocení efektivity edukací v praxi a osvědčení metodického manuálu. Bakalářská práce se v teorii opírá o literární zdroje , ale z velké části hlavně v praktické části je tvořena zkušenostmi a dlouholetou praxí v tomto prostředí autorky.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the education and care for patients in the dialysis program and also with the creation of a metodological manual for nurses working in dialysis.The theoretical part represents dialysis as a treatment method. it defines problems of dialysis careon the point of a paramedic and also of a patient. the practical part is focused on creating an educational manual and its direct introdukction into practice.
Bakalářská práce popisuje hemodialýzu jako léčebnou metodu.Nastiňuje problematiku ošetřovatelské péče u pacientů v dialyzačním programu a s ním související podávání informací v rámci edukace pro dialyzovaného pacienta.Praktická část se věnuje tvorbě edukačního manuálu a záznamového listu pro zdravotníckou dokumentaci a popisuje implementaci periodických edukací do praxe. Součástí je závěrečné zhodnocení efektivity edukací v praxi a osvědčení metodického manuálu. Bakalářská práce se v teorii opírá o literární zdroje , ale z velké části hlavně v praktické části je tvořena zkušenostmi a dlouholetou praxí v tomto prostředí autorky.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the education and care for patients in the dialysis program and also with the creation of a metodological manual for nurses working in dialysis.The theoretical part represents dialysis as a treatment method. it defines problems of dialysis careon the point of a paramedic and also of a patient. the practical part is focused on creating an educational manual and its direct introdukction into practice.
Studium odborné literatury.
Teoretická východiska bakalářské práce - péče o dialyzovaného pacienta a edukace.
Praktická část - tvorba metodického manuálu edukací a edukačního záznamu.
Implementace vytvořeného manuálu do praxe.
Ověření efektivnosti manuálu prostřednictvím dotazníkového šetření, případně rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Teoretická východiska bakalářské práce - péče o dialyzovaného pacienta a edukace.
Praktická část - tvorba metodického manuálu edukací a edukačního záznamu.
Implementace vytvořeného manuálu do praxe.
Ověření efektivnosti manuálu prostřednictvím dotazníkového šetření, případně rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva, Petr SADÍLEK a Valérie TÓTHOVÁ, 2008. Výzkum v ošetřovatelství. Brno: NCO NZO. ISBN 978-80-7013-467-2.
BEDNÁŘOVÁ, Vladimíra, Silvie DUSILOVÁ SULKOVÁ a kol., 2007. Peritoneální dialýza. Praha: Maxdorf. ISBN 978-80-7345-005-2.
KUBEROVÁ, Helena, 2010. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-684-1.
LACHMANOVÁ, Jana, 2008. Vše o hemodialýze pro sestry. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-552-9.
MAGUROVÁ, Dagmar a Ľudmila MAJERNÍKOVÁ, 2009. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Martin: Osveta. ISBN 978-80-8063-326-4.
TESAŘ, Vladimír, Otto SCHÜCK a kol., 2006. Klinická nefrologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-0503-6.
SULKOVÁ, Sylvie a kol., 2000. Hemodialýza. Praha: Maxdorf. ISBN 80-85912-22-8.
ZÁVODNÁ, Vlasta, 2005c. Pedagogika v ošetrovatel'stve. 2. vyd. Martin: Osveta. ISBN 80-8063-193-X.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva, Petr SADÍLEK a Valérie TÓTHOVÁ, 2008. Výzkum v ošetřovatelství. Brno: NCO NZO. ISBN 978-80-7013-467-2.
BEDNÁŘOVÁ, Vladimíra, Silvie DUSILOVÁ SULKOVÁ a kol., 2007. Peritoneální dialýza. Praha: Maxdorf. ISBN 978-80-7345-005-2.
KUBEROVÁ, Helena, 2010. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-684-1.
LACHMANOVÁ, Jana, 2008. Vše o hemodialýze pro sestry. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-552-9.
MAGUROVÁ, Dagmar a Ľudmila MAJERNÍKOVÁ, 2009. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Martin: Osveta. ISBN 978-80-8063-326-4.
TESAŘ, Vladimír, Otto SCHÜCK a kol., 2006. Klinická nefrologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-0503-6.
SULKOVÁ, Sylvie a kol., 2000. Hemodialýza. Praha: Maxdorf. ISBN 80-85912-22-8.
ZÁVODNÁ, Vlasta, 2005c. Pedagogika v ošetrovatel'stve. 2. vyd. Martin: Osveta. ISBN 80-8063-193-X.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Proč myslíte, že jsou vhodné edukační materiály pro již zapracované pracovníky, kteří mají odpracováno již řadu let na hemodialyzační jednotce? Jak zajistíte, aby se materiály neustále aktualizovaly? (MUDr. Pelková)
V práci uvádíte, že kolegyně, které jsou na pracovišti nejkratší dobu, měly nejmenší potřebu edukovat své pacienty. Zjistila jste, proč? (dr. Dorková)
K obhajobě bakalářské práce nebyly ze strany komise žádné připomínky. Studentka v průběhu obhajoby odpověděla na otázky uvedené v posudku práce.