Cílem diplomové práce s názvem "Stravovací návyky studentu na střední škole ve Bzenci" je seznámení s problematikou stravovacích návyků a zdravé výživy u studentů ve věkovém rozmezí 15 až 19 let. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá popisem problematiky dospívající mládeže, principy zdravé výživy a zdravým životním stylem, ale také jaké mohou být dopady nevhodného životního stylu na zdraví dospívajících.
V praktické části jsou vyhodnocena data získána dotazníkovým šetřením, kterými byly zjištěny skutečnosti, zda stravovací návyky a životní styl studentů odpovídají zdravému životnímu stylu. Výsledky byly zpracovány do obrázků, statisticky vyhodnoceny a slovně okomentovány.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis entitled "Eating habits of high school students in Bzenec" is familiar with the issues of diet and healthy eating among students aged 15-19 years. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part describes the problems of teenagers, the principles of healthy eating and healthy envilife style, but also what may be inappropriatei lifestyle impacts on the health of adolescents.
The practical part analyzed the data obtained via questionnaire, which were identified whether eating habits and lifestyle of students meet healthy lifestyle. The results were processed into images, statistically evaluated and commented verbally.
Klíčová slova
výživa, zdraví, strava, dospívající, životní styl
Klíčová slova v angličtině
nutrition, health, diet, adolescent, lifestyle
Rozsah průvodní práce
84 s. (84 910 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce s názvem "Stravovací návyky studentu na střední škole ve Bzenci" je seznámení s problematikou stravovacích návyků a zdravé výživy u studentů ve věkovém rozmezí 15 až 19 let. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá popisem problematiky dospívající mládeže, principy zdravé výživy a zdravým životním stylem, ale také jaké mohou být dopady nevhodného životního stylu na zdraví dospívajících.
V praktické části jsou vyhodnocena data získána dotazníkovým šetřením, kterými byly zjištěny skutečnosti, zda stravovací návyky a životní styl studentů odpovídají zdravému životnímu stylu. Výsledky byly zpracovány do obrázků, statisticky vyhodnoceny a slovně okomentovány.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis entitled "Eating habits of high school students in Bzenec" is familiar with the issues of diet and healthy eating among students aged 15-19 years. The work is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part describes the problems of teenagers, the principles of healthy eating and healthy envilife style, but also what may be inappropriatei lifestyle impacts on the health of adolescents.
The practical part analyzed the data obtained via questionnaire, which were identified whether eating habits and lifestyle of students meet healthy lifestyle. The results were processed into images, statistically evaluated and commented verbally.
Klíčová slova
výživa, zdraví, strava, dospívající, životní styl
Klíčová slova v angličtině
nutrition, health, diet, adolescent, lifestyle
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Výživa dospívajících
Doporučené výživové dávky dospívajících
Dopady nevhodného zdravotního stylu
Aplikace moderních trendů ve výživě dospívajících
II. Praktická část
Cíl výzkumu
Zpracování získaných dat
Vyhodnocení výsledků výzkumu, závěr
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Výživa dospívajících
Doporučené výživové dávky dospívajících
Dopady nevhodného zdravotního stylu
Aplikace moderních trendů ve výživě dospívajících
II. Praktická část
Cíl výzkumu
Zpracování získaných dat
Vyhodnocení výsledků výzkumu, závěr
Seznam doporučené literatury
[1] PIŤHA, Jan a Rudolf POLEDNE. Zdravá výživa pro každý den. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 143 s. ISBN 978-80-247-2488-1.
[2] VELÍŠEK, Jan. Chemie potravin 2. 2. upr. vyd. Tábor: OSSIS, 2002, 331 s. ISBN 80-866-5903-8.
[3] NEVORAL, Jiří. Výživa v dětském věku. Vyd. 1. Jinočany: H, 2003, 434 s. ISBN 80-860-2293-5.
[4] ESCOTT-STUMP, Edited by L. Kathleen Mahan and Sylvia. Krause's food. 12th ed. Philadelphia, Pa: Elsevier Saunders, 2008, 331 s. ISBN 978-141-6034-018.
[5] KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 143 s. ISBN 978-80-247-2488-1.
[6] CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
[1] PIŤHA, Jan a Rudolf POLEDNE. Zdravá výživa pro každý den. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 143 s. ISBN 978-80-247-2488-1.
[2] VELÍŠEK, Jan. Chemie potravin 2. 2. upr. vyd. Tábor: OSSIS, 2002, 331 s. ISBN 80-866-5903-8.
[3] NEVORAL, Jiří. Výživa v dětském věku. Vyd. 1. Jinočany: H, 2003, 434 s. ISBN 80-860-2293-5.
[4] ESCOTT-STUMP, Edited by L. Kathleen Mahan and Sylvia. Krause's food. 12th ed. Philadelphia, Pa: Elsevier Saunders, 2008, 331 s. ISBN 978-141-6034-018.
[5] KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 143 s. ISBN 978-80-247-2488-1.
[6] CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prokázala teoretické znalosti dané problematiky a schopnost jejich aplikace. Obhajoba diplomové práce byla přesvědčivá a úplná. Na otázky vedoucího, oponenta a komise odpovídala pohotově, věcně a správně.