Informace o kvalifikační práci Adapting Communication Methods to the Specific Needs of Clients: Application on Teaching English in the University Kindergarten Qočna
Tato bakalářská práce se zabývá přizpůsobováním komunikace jak v manažerské praxi, tak i v mateřské škole. Cílem je porovnání a nalezení paralel těchto dvou oblastí. Umění přizpůsobit plán spolupráce a celkovou nabídku individuálním potřebám klienta je nezbytná dovednost každého manažera, lektora a každého, kdo má v náplni práce aktivní kontakt s lidmi. Vyžaduje schopnost důkladné analýzy a posléze efektivního sloučení požadavků a potřeb s možnostmi a schopnostmi klienta. Přizpůsobování komunikace je klíčem k efektivnímu a úspěšnému jednání s lidmi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on adaptation of communication methods in business administration as well as in a kindergarten. The goal is to compare and find parallels between these two fields. The skill to adapt a cooperation plan and a total supply to individual needs of a client is the necessary skill of each manager, lector and everyone who has to communicate with people actively on everyday basis. It requires thorough analysis and subsequently, an effective combination of requirements and needs with possibilities and abilities of the client. Adaptation of communication is the key to effective and successful interaction with people.
Klíčová slova
Komunikace, neverbální komunikace, dítě předškolního věku, jazyk, učení, vyučování, anglický jazyk, klient, manažer, potřeby.
Klíčová slova v angličtině
Communication, non-verbal communication, child of preschool age, language, teaching, learning, English language, client, manager, needs.
Rozsah průvodní práce
47 s. (84 395 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá přizpůsobováním komunikace jak v manažerské praxi, tak i v mateřské škole. Cílem je porovnání a nalezení paralel těchto dvou oblastí. Umění přizpůsobit plán spolupráce a celkovou nabídku individuálním potřebám klienta je nezbytná dovednost každého manažera, lektora a každého, kdo má v náplni práce aktivní kontakt s lidmi. Vyžaduje schopnost důkladné analýzy a posléze efektivního sloučení požadavků a potřeb s možnostmi a schopnostmi klienta. Přizpůsobování komunikace je klíčem k efektivnímu a úspěšnému jednání s lidmi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on adaptation of communication methods in business administration as well as in a kindergarten. The goal is to compare and find parallels between these two fields. The skill to adapt a cooperation plan and a total supply to individual needs of a client is the necessary skill of each manager, lector and everyone who has to communicate with people actively on everyday basis. It requires thorough analysis and subsequently, an effective combination of requirements and needs with possibilities and abilities of the client. Adaptation of communication is the key to effective and successful interaction with people.
Klíčová slova
Komunikace, neverbální komunikace, dítě předškolního věku, jazyk, učení, vyučování, anglický jazyk, klient, manažer, potřeby.
Klíčová slova v angličtině
Communication, non-verbal communication, child of preschool age, language, teaching, learning, English language, client, manager, needs.
Zásady pro vypracování
Prostudujte odbornou literaturu.
Shromážděte vhodné materiály a informace.
Stanovte hypotézy.
Analyzujte materiál a zkoumejte pravdivost hypotéz.
Vyhodnoťte výsledky a závěr.
Zásady pro vypracování
Prostudujte odbornou literaturu.
Shromážděte vhodné materiály a informace.
Stanovte hypotézy.
Analyzujte materiál a zkoumejte pravdivost hypotéz.
Vyhodnoťte výsledky a závěr.
Seznam doporučené literatury
Betáková, Lucie. Discourse and Interaction in English Language Teaching. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010.
Hennová, Iva. Angličtina pro předškoláky: metodika pro výuku v mateřské škole. Praha: Portál, 2010.
Hutchinson, Tom, and Waters, Alan. English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge University Press, 1987.
Krashen, Stephen D., and Terrell, Tracy D. The Natural Approach: Language Acquisition in the Classroom. Oxford: Pergamon Press, 1983.
Mikuláštík, Milan. Manažerská psychologie. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2001.
Seznam doporučené literatury
Betáková, Lucie. Discourse and Interaction in English Language Teaching. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2010.
Hennová, Iva. Angličtina pro předškoláky: metodika pro výuku v mateřské škole. Praha: Portál, 2010.
Hutchinson, Tom, and Waters, Alan. English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge University Press, 1987.
Krashen, Stephen D., and Terrell, Tracy D. The Natural Approach: Language Acquisition in the Classroom. Oxford: Pergamon Press, 1983.
Mikuláštík, Milan. Manažerská psychologie. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2001.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce:
1. What does the demand for teaching English in kindergartens in the Czech Republic look like? Please comment on it on the background of the findings on the early speech development.
2. During your practice in the university kindergarten you have gained experience regarding the influece of adapting to the partner´s needs and possibilities on the overall communication process quality and results. Where else "except in presumed management" would be possible to use such experience?
Otázky oponenta:
1. What was your attitude to the youngest child who could not speak Czech well and you could not understand him, too? Which methods were used for overcoming these barriers?
2. Could you describe in more details the closest parallel between communication in business administration and in a kindergarten?
Studentka uspokojivě odpověděla na všechny otázky. Práce byla obhájena.