Cílem práce bylo seznámit čtenáře s významem a přípravou prezentace, s pojmem prezentační techniky a vysvětlit podstatu jednotlivých prezentačních technik.
V samotném počátku teoretické části je podrobně vysvětlena definice a úloha prezentace, její náležitosti a správná struktura. V druhé kapitole teretické části, je vysvětlen pojem prezentační techniky a v další kapitole jsou tyto techniky dopodrobna rozebrány a definovány.
Analytická část je vlastně případovou studií, která pojednává o problematice prezentačních technik ve firmě MJM Litovel a.s. Zabývá se znalostí, nebo případnou neznalostí prezentačních technik a následným řešením tohoto problému.V počátku analytické části je firma MJM Litovel a.s. rozebrána jako celek, je rozebrána struktura podniku a zaměstnanců, se kterými bylo provedeno dotazníkové šetření. Tito zaměstnanci jsou z oblasti vrcholného managementu firmy.
Anotace v angličtině
At the very beginning of the theoretical part is explained in detail the definition and role of presentation, its requirements and proper structure. In the second chapter of the theoretical part, the explanation of presentation techniques and the next chapter in detail the techniques are discussed and defined.
The analytical part itself, is case study which deals with the issue of presentation techniques in company MJM Litovel a.s . It deals with the knowledge or ignorance of presentation techniques and subsequent solution to this problem.In the beginning of the analytical part of the company MJM Litovel a.s. is analyzed as a whole, the company structure is analyzed, and so the staff, with which was carried out a questionnaire survey. These employees are excluded from the top management of the company.
Klíčová slova
prezentace,mluvčí, publikum, prezentování, prezentační techniky, vizuální pomůcky,uvádění příběhů, pravidlo Tří, záložní plán, kontrola místa prezentace
Klíčová slova v angličtině
presentation, presenter, audience, presenting, presentation techniques, visual aids,storytelling, the rule of three, backup plan, checking out presentation room
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
AN
Anotace
Cílem práce bylo seznámit čtenáře s významem a přípravou prezentace, s pojmem prezentační techniky a vysvětlit podstatu jednotlivých prezentačních technik.
V samotném počátku teoretické části je podrobně vysvětlena definice a úloha prezentace, její náležitosti a správná struktura. V druhé kapitole teretické části, je vysvětlen pojem prezentační techniky a v další kapitole jsou tyto techniky dopodrobna rozebrány a definovány.
Analytická část je vlastně případovou studií, která pojednává o problematice prezentačních technik ve firmě MJM Litovel a.s. Zabývá se znalostí, nebo případnou neznalostí prezentačních technik a následným řešením tohoto problému.V počátku analytické části je firma MJM Litovel a.s. rozebrána jako celek, je rozebrána struktura podniku a zaměstnanců, se kterými bylo provedeno dotazníkové šetření. Tito zaměstnanci jsou z oblasti vrcholného managementu firmy.
Anotace v angličtině
At the very beginning of the theoretical part is explained in detail the definition and role of presentation, its requirements and proper structure. In the second chapter of the theoretical part, the explanation of presentation techniques and the next chapter in detail the techniques are discussed and defined.
The analytical part itself, is case study which deals with the issue of presentation techniques in company MJM Litovel a.s . It deals with the knowledge or ignorance of presentation techniques and subsequent solution to this problem.In the beginning of the analytical part of the company MJM Litovel a.s. is analyzed as a whole, the company structure is analyzed, and so the staff, with which was carried out a questionnaire survey. These employees are excluded from the top management of the company.
Klíčová slova
prezentace,mluvčí, publikum, prezentování, prezentační techniky, vizuální pomůcky,uvádění příběhů, pravidlo Tří, záložní plán, kontrola místa prezentace
Klíčová slova v angličtině
presentation, presenter, audience, presenting, presentation techniques, visual aids,storytelling, the rule of three, backup plan, checking out presentation room
Zásady pro vypracování
Vyhledejte a prostudujte příslušnou odbornou literaturu.
Definujte základní pojmy týkající se tématu prezentačních technik.
Vyberte pět nejznámějších a nejpoužívanějších prezentačních technik a ty co nejpodrobněji analyzujte.
Proveďte dotazníkové šetření týkající se tématu prezentačních technik ve firmě.
Uveďte doporučení a rady pro další praxi.
Zásady pro vypracování
Vyhledejte a prostudujte příslušnou odbornou literaturu.
Definujte základní pojmy týkající se tématu prezentačních technik.
Vyberte pět nejznámějších a nejpoužívanějších prezentačních technik a ty co nejpodrobněji analyzujte.
Proveďte dotazníkové šetření týkající se tématu prezentačních technik ve firmě.
Uveďte doporučení a rady pro další praxi.
Seznam doporučené literatury
GALLO, Carmine. The Presentation Secrets of Steve Jobs: How to Be Insanely Great in Front of any Audience. New York: McGraw-Hill, 2010.
LUCAS, Stephen. The Art of Public Speaking. 10th ed. Boston: McGraw-Hill Higher Education, 2009.
LUSTBERG, Arch. How to Sell Yourself: Winning Techniques for Selling Yourself-- Your Ideas-- Your Message. Franklin Lakes, N.J.: Career Press, 2002.
PIKHART, Marcel. A Handbook of Basic Presentation Skills in English. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011.
TEMPLETON, Melody. Public Speaking and Presentations Demystified. New York: McGraw-Hill, 2010.
Seznam doporučené literatury
GALLO, Carmine. The Presentation Secrets of Steve Jobs: How to Be Insanely Great in Front of any Audience. New York: McGraw-Hill, 2010.
LUCAS, Stephen. The Art of Public Speaking. 10th ed. Boston: McGraw-Hill Higher Education, 2009.
LUSTBERG, Arch. How to Sell Yourself: Winning Techniques for Selling Yourself-- Your Ideas-- Your Message. Franklin Lakes, N.J.: Career Press, 2002.
PIKHART, Marcel. A Handbook of Basic Presentation Skills in English. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011.
TEMPLETON, Melody. Public Speaking and Presentations Demystified. New York: McGraw-Hill, 2010.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího práce:
What is the main aim of presentation techniques?
Should we focus on delivering our message or on our feelings when presenting?
As for the recommendation for the analyzed company, you suggest using the services of a consultant or a company that provides training services in the field of presentation skills. Could you be more specific? What would be the costs of these services?
Otázky oponenta:
1. Did you have a chance to compare the findings from the questionnaire with reality, e.g. did you see some presentations given by your respondents? Did they follow the rules they claimed they knew?
2. Have you read any literature dealing theoretically with presentations, e.g. rhetorical or psychological aspects? If so, which?
3. Are the guidelines for successful presentation, given in the different sources, the same?
Studentka uspokojivě odpověděla na všechny otázky. Práce byla obhájena.