Tato bakalářská práce se zabývá syntaktickými jevy s ohledem na jejich výskyt v mluveném a psaném jazyce. Práce nejprve zahrnuje charakteristiku syntaxe a obecný popis rozdílů mezi psaným a mluveným jazykem. Následující část je zaměřena na jednotlivé druhy syntaktických struktur a vysvětluje jejich užití v rámci mluvené a psané formy jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concerns syntactic phenomena with respect to their occurrence in spoken and written language. At first, the thesis covers characterization of syntax and general description of differences between written and spoken language. The following part is concentrated on particular kinds of syntactic structures and explains their usage within spoken and written form of language.
Klíčová slova
psaný jazyk, mluvený jazyk, syntax, syntaktické rozdíly, syntaktická struktura
Klíčová slova v angličtině
written language, spoken language, syntax, syntactic differences, syntactic structure
Rozsah průvodní práce
48 s. (72 586 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá syntaktickými jevy s ohledem na jejich výskyt v mluveném a psaném jazyce. Práce nejprve zahrnuje charakteristiku syntaxe a obecný popis rozdílů mezi psaným a mluveným jazykem. Následující část je zaměřena na jednotlivé druhy syntaktických struktur a vysvětluje jejich užití v rámci mluvené a psané formy jazyka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis concerns syntactic phenomena with respect to their occurrence in spoken and written language. At first, the thesis covers characterization of syntax and general description of differences between written and spoken language. The following part is concentrated on particular kinds of syntactic structures and explains their usage within spoken and written form of language.
Klíčová slova
psaný jazyk, mluvený jazyk, syntax, syntaktické rozdíly, syntaktická struktura
Klíčová slova v angličtině
written language, spoken language, syntax, syntactic differences, syntactic structure
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury (psaný a mluvený jazyk, syntax)
Teoretické srovnání psaného a mluveného jazyka
Příprava korpusu
Analýza výskytu jednotlivých syntaktických jevů v korpusu
Stanovení závěrů
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury (psaný a mluvený jazyk, syntax)
Teoretické srovnání psaného a mluveného jazyka
Příprava korpusu
Analýza výskytu jednotlivých syntaktických jevů v korpusu
Stanovení závěrů
Seznam doporučené literatury
Bieber, Douglas et al. 1999. Longman grammar of spoken and written English. Harlow: Longman.
Halliday, M. A. K. 1989. Spoken and written language. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press.
Huddleston, Rodney, and Geoffrey K. Pullum. 2002. The Cambridge grammar of the English language. Cambridge: Cambridge University Press.
Quirk, Randolph et al. 1985. A comprehensive grammar of the English language. New York: Longman.
Urbanová, Ludmila, and Andrew Oakland. 2002. Úvod do anglické stylistiky. Brno: Barrister & Principal.
Seznam doporučené literatury
Bieber, Douglas et al. 1999. Longman grammar of spoken and written English. Harlow: Longman.
Halliday, M. A. K. 1989. Spoken and written language. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press.
Huddleston, Rodney, and Geoffrey K. Pullum. 2002. The Cambridge grammar of the English language. Cambridge: Cambridge University Press.
Quirk, Randolph et al. 1985. A comprehensive grammar of the English language. New York: Longman.
Urbanová, Ludmila, and Andrew Oakland. 2002. Úvod do anglické stylistiky. Brno: Barrister & Principal.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Machová: On p. 37 you state that fronting triggers inversion. Can you explain when? A: [the student answers the question correctly]
Q, Drábková: What may happen when a person uses written style for speaking, for example when giving a lecture? How may the audience perceive it? How effective is the transfer of information then? A: Transfer less effective, written texts more complex, audience may have difficulties understanding it. Depends also on the topic of a lecture. Complicated topic - should be adjusted.