Cílem této diplomové práce je vytvořit manažerskou hru pro firmu Coleman. Na základě požadavků firmy by tato hra měla být určená především pro zákazníky společnosti Coleman, kteří mají kvalitní technické vzdělání, ale ve finančním chodu své firmy se velmi neumí orientovat.
Tato práce by jim měla hravou formou ukázat jak využívat jednotlivé finanční pro-dukty jako např. skonto, úvěr.
V teoretické části této práce je popsán postup tvorby manažerských her a jejich ná-sledné využití ve vzdělávání. Jsou tu vytýčeny problémy, které mohou nastat při tvorbě manažerské hry.
V projektové časti je popsán vývoj tvorby hry, popis jednotlivých komponent hry a jejich význam, pravidla hry, aby hráči byli schopní hru správně hrát. V závěru práce jsem shrnula přínosy, které hra přinesla společnosti Coleman a jejich zákazníkům.
Anotace v angličtině
The main of this diploma work is to develop a manager game for company Cole-man. Depending on the requirements of the firm Coleman, the game would predominantly target the firm’s clients who possess adequate technical sophistication but find it challeng-ing to manage the finances of their company.
This paper shows how the clients can, using this game, use such various financial products as bulk rebates, credit.
The theoretical section of this paper describes the framework of developing various management games and the educational uses thereof, with a special emphasis of problem that may arise during such game development.
The development section then deals with the creation of the game, description of the individual game components and their roles, and game rules so that the managers play the game correctly. The final chapter of the thesis summarizes the contributions the game made to the company Coleman and its clients.
Klíčová slova
hra, společenská, manažérská, vzdělávaní
Klíčová slova v angličtině
game, social, manager, education
Rozsah průvodní práce
77 s. 26 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je vytvořit manažerskou hru pro firmu Coleman. Na základě požadavků firmy by tato hra měla být určená především pro zákazníky společnosti Coleman, kteří mají kvalitní technické vzdělání, ale ve finančním chodu své firmy se velmi neumí orientovat.
Tato práce by jim měla hravou formou ukázat jak využívat jednotlivé finanční pro-dukty jako např. skonto, úvěr.
V teoretické části této práce je popsán postup tvorby manažerských her a jejich ná-sledné využití ve vzdělávání. Jsou tu vytýčeny problémy, které mohou nastat při tvorbě manažerské hry.
V projektové časti je popsán vývoj tvorby hry, popis jednotlivých komponent hry a jejich význam, pravidla hry, aby hráči byli schopní hru správně hrát. V závěru práce jsem shrnula přínosy, které hra přinesla společnosti Coleman a jejich zákazníkům.
Anotace v angličtině
The main of this diploma work is to develop a manager game for company Cole-man. Depending on the requirements of the firm Coleman, the game would predominantly target the firm’s clients who possess adequate technical sophistication but find it challeng-ing to manage the finances of their company.
This paper shows how the clients can, using this game, use such various financial products as bulk rebates, credit.
The theoretical section of this paper describes the framework of developing various management games and the educational uses thereof, with a special emphasis of problem that may arise during such game development.
The development section then deals with the creation of the game, description of the individual game components and their roles, and game rules so that the managers play the game correctly. The final chapter of the thesis summarizes the contributions the game made to the company Coleman and its clients.
Klíčová slova
hra, společenská, manažérská, vzdělávaní
Klíčová slova v angličtině
game, social, manager, education
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte hlavní rámec požadavku firmy Coleman na manažerskou hru a definujte hlavní myšlenku projektového řešení dané problematiky.
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku manažerských her a možností jejich využití ve vzdělávaní manažerů firem.
II. Praktická část
Zhodnoťte získané informace a definujte vlastnosti a požadavky kladené na manažerskou společenskou hru firmou Coleman.
Na základě získaných poznatků vypracujte projektové řešení manažerské hry.
Zhodnoťte přínosy a pozitivní efekty navrhovaného projektu pro podnikatele a manažery.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte hlavní rámec požadavku firmy Coleman na manažerskou hru a definujte hlavní myšlenku projektového řešení dané problematiky.
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku manažerských her a možností jejich využití ve vzdělávaní manažerů firem.
II. Praktická část
Zhodnoťte získané informace a definujte vlastnosti a požadavky kladené na manažerskou společenskou hru firmou Coleman.
Na základě získaných poznatků vypracujte projektové řešení manažerské hry.
Zhodnoťte přínosy a pozitivní efekty navrhovaného projektu pro podnikatele a manažery.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BAKALÁŘ, E., I dospělí si mohou hrát. Praha: ČTK, 1987. str.232. ISBN 59-067-84
[2] KOZLOVSKÁ, M., Ako úspešne riadiť malú stavebnú firmu. Bratislava: EUROSTAV s.r.o, 2003. str.156. ISBN 80-968183-9-2
[3] NÖLLKE, M., Rozhodovaní. Praha: Grada Publishing, 2002.str.108. ISBN 80-247-0411-0
[4] SEIWERT, L. J., Čas jsou peníze.Praha: Management press, 1995. str.319. ISBN 80-85603-82-9
[5] WILIAMS, J. D., Dokonalý stratég aneb slabikář teorie strategických her. Praha:Orbis, 1966.str.285, ISBN 11-028-66
Seznam doporučené literatury
[1] BAKALÁŘ, E., I dospělí si mohou hrát. Praha: ČTK, 1987. str.232. ISBN 59-067-84
[2] KOZLOVSKÁ, M., Ako úspešne riadiť malú stavebnú firmu. Bratislava: EUROSTAV s.r.o, 2003. str.156. ISBN 80-968183-9-2
[3] NÖLLKE, M., Rozhodovaní. Praha: Grada Publishing, 2002.str.108. ISBN 80-247-0411-0
[4] SEIWERT, L. J., Čas jsou peníze.Praha: Management press, 1995. str.319. ISBN 80-85603-82-9
[5] WILIAMS, J. D., Dokonalý stratég aneb slabikář teorie strategických her. Praha:Orbis, 1966.str.285, ISBN 11-028-66