Tématem mé bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti společnosti TON a.s. Bystřice pod Hostýnem, jež je tradičním českým výrobcem nábytku z ohýbaného dřeva, který se vyrábí a úspěšně prodává více než 150 let. V teoretické části jsou definovány základní pojmy týkající se konkurenceschopnosti a jsou popsány metody a analýzy jako jsou finanční analýza, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza či analýza sortimentu. Tyto analýzy jsou pak využity v praktické části. Na základě vypracovaných analýz jsou v závěru vyslovena doporučení, jak zlepšit konkurenční schopnost firmy na cílových trzích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the Analysis of Competitiveness of the TON a.s. company, Bystřice pod Hostýnem, which is a traditional Czech producer of bent-wood furniture. The furniture has been produced and successfully sold for more than 150 years. The theoretical part defines basic terms connected with competitiveness. Furthemore, methods and analyses such as financial analysis, SWOT analysis, PEST analysis, Porter analysis and assortment analysis are described. These analyses are used in the practical part of the thesis. On the basis of the analyses made, recommendations of how to improve company´s competi-tiveness on target markets are provided in the conclusion of the thesis.
Klíčová slova
marketingový mix, finanční analýza, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza, analýza sortimentu
Tématem mé bakalářské práce je Analýza konkurenceschopnosti společnosti TON a.s. Bystřice pod Hostýnem, jež je tradičním českým výrobcem nábytku z ohýbaného dřeva, který se vyrábí a úspěšně prodává více než 150 let. V teoretické části jsou definovány základní pojmy týkající se konkurenceschopnosti a jsou popsány metody a analýzy jako jsou finanční analýza, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza či analýza sortimentu. Tyto analýzy jsou pak využity v praktické části. Na základě vypracovaných analýz jsou v závěru vyslovena doporučení, jak zlepšit konkurenční schopnost firmy na cílových trzích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the Analysis of Competitiveness of the TON a.s. company, Bystřice pod Hostýnem, which is a traditional Czech producer of bent-wood furniture. The furniture has been produced and successfully sold for more than 150 years. The theoretical part defines basic terms connected with competitiveness. Furthemore, methods and analyses such as financial analysis, SWOT analysis, PEST analysis, Porter analysis and assortment analysis are described. These analyses are used in the practical part of the thesis. On the basis of the analyses made, recommendations of how to improve company´s competi-tiveness on target markets are provided in the conclusion of the thesis.
Klíčová slova
marketingový mix, finanční analýza, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza, analýza sortimentu
Proveďte průzkum literárních pramenů orientovaných na problematiku konkurenceschopnosti a formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Vypracujte interní a externí analýzu současného stavu firmy TON a.s.
Navrhněte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti TON a.s.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů orientovaných na problematiku konkurenceschopnosti a formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Vypracujte interní a externí analýzu současného stavu firmy TON a.s.
Navrhněte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti TON a.s.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997, 124 s. ISBN 80-859-4341-7.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). 1. vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6.
PŘIBOVÁ, Marie. Analýza konkurence a trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 1998, 92 s. ISBN 80-716-9536-X.
TOMEK, Gustav. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997, 124 s. ISBN 80-859-4341-7.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). 1. vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 719 s. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6.
PŘIBOVÁ, Marie. Analýza konkurence a trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 1998, 92 s. ISBN 80-716-9536-X.
TOMEK, Gustav. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky k obhajobě:
Vedoucí: Ing. Dobroslav Němec
Otázky:
Kterými z Vámi navrhovaných doporučení se firma rozhodla podrobněji zabývat a následně je realizovat?
Hodnocení: uspokojivě
Oponent: Ing. Vladislava Lukašíková
Otázky:
Vysvětli MKT strategii společnosti TON při uvádění luxusních designových výrobků na trh.
Hodnocení: uspokojivě