Cílem této bakalářské práce je analyzovat přesvědčovací prostředky jazyka, které jsou použity v reklamách na jazykové kurzy angličtiny. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje reklamu a zaměřuje se na přesvědčovací techniky a na jazyk reklamy. Analytická část zkoumá vybrané reklamy na základě poznatků získaných v teoretické části a stanovuje závěry.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyse persuasive devices of language which are used in advertisements for English language courses. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part characterizes an advertisement and focuses on the persuasive techniques and the language of advertising.The analytical part examines chosen advertisements on the basis of findings which were gained from the theoretical part and sets out conclusions.
advertisement, communication, persuasive technique, linguistic devices, imperative, pronoun
Rozsah průvodní práce
64 s. Obrazové přílohy: 20 s.
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analyzovat přesvědčovací prostředky jazyka, které jsou použity v reklamách na jazykové kurzy angličtiny. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje reklamu a zaměřuje se na přesvědčovací techniky a na jazyk reklamy. Analytická část zkoumá vybrané reklamy na základě poznatků získaných v teoretické části a stanovuje závěry.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyse persuasive devices of language which are used in advertisements for English language courses. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part characterizes an advertisement and focuses on the persuasive techniques and the language of advertising.The analytical part examines chosen advertisements on the basis of findings which were gained from the theoretical part and sets out conclusions.
advertisement, communication, persuasive technique, linguistic devices, imperative, pronoun
Zásady pro vypracování
Studium z různých zdrojů odborné literatury
Vytvoření korpusu reklam
Formulace hypotézy
Analýza korpusu reklam a ověření hypotézy
Shrnutí výsledků analýzy a stanovení závěru
Zásady pro vypracování
Studium z různých zdrojů odborné literatury
Vytvoření korpusu reklam
Formulace hypotézy
Analýza korpusu reklam a ověření hypotézy
Shrnutí výsledků analýzy a stanovení závěru
Seznam doporučené literatury
Beasley, Ron, and Marcel Danesi. 2002. Persuasive signs: The semiotics of advertising. Berlin: Mouton de Gruyter.
Cook, Guy. 2001. The discourse of advertising. 2nd ed. London: Routledge.
Dyer, Gillian. 1990. Advertising as communication: Studies in culture and communication. London: Routledge.
Goddard, Angela. 2002. The language of advertising: Written texts. 2nd ed. London: Routledge.
Vestergaard, Torben, and Kim Schroder. 1985. The language of advertising. Oxford: Basil Blackwell.
Seznam doporučené literatury
Beasley, Ron, and Marcel Danesi. 2002. Persuasive signs: The semiotics of advertising. Berlin: Mouton de Gruyter.
Cook, Guy. 2001. The discourse of advertising. 2nd ed. London: Routledge.
Dyer, Gillian. 1990. Advertising as communication: Studies in culture and communication. London: Routledge.
Goddard, Angela. 2002. The language of advertising: Written texts. 2nd ed. London: Routledge.
Vestergaard, Torben, and Kim Schroder. 1985. The language of advertising. Oxford: Basil Blackwell.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Machová: What motivated you to analyze this specific kind of advertisements? A: Inspired by creative ads, compared them, informative, ordinary.
Q, Blažková: Concerning the humorous aspect of the advertisements, can the verbal and the visual be separated? A: It is important, they should complement each other, esp. humor and pun.