Bakalářská práce je zaměřena na neshodné výrobky v systému managementu kvality ve společnosti DECRO BZENEC, s r. o. Teoretická část práce se věnuje definování pojmu kvalita a jejím celkovým vývojem. Dále jsou zde popsány dvě nejrozšířenější koncepce, kterými jsou komplexní řízení jakosti a systém managementu kvality. Vzhledem k názvu práce je do teoretické části zařazena i kapitola věnovaná problematice shodných produktů. Závěrečná část detailně popisuje FMEA analýzu procesu.
V praktické části je popsána společnost DECRO BZENEC s r. o. včetně informací o současném stavu managementu kvality. Pozornost je věnována identifikacím neshodných výrobků ve výrobě. Za klíčové je v praktické části považovaná FMEA analýza, díky které jsou následně navrhnuta opatření na snížení počtu neshod ve výrobním procesu.
Anotace v angličtině
This bechelor´s thesis is focused on non-conforming products in quality management system in company DECRO BZENEC Ltd. The theoretical part is divided into several parts. The First of them explains the term quality and its overall development. Later on I describe the two most common conceptions in this field - Total Quality Management and Quality Management System. The most attention is dedicated to the part that focuses on the conforming products. In the theoretical part there is a chapter that describes the FMEA analysis.
The practical part presents DECRO BZENEC Ltd. and their Quality Management System. Mostly I concentrate on the current identification of non-conforming products in the production. I came to conclusion that the reduction of non-conforming products in the manufacturing process as well as a general quality improvement can be reached by FMEA analysis.
Klíčová slova
FMEA analýza, neshodné výrobky, systém řízení kvality, komplexní řízení jakosti
Klíčová slova v angličtině
FMEA analysis, Non-conforming Products, Quality Management System, Total Quality Management
Rozsah průvodní práce
73 s. (101 638 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na neshodné výrobky v systému managementu kvality ve společnosti DECRO BZENEC, s r. o. Teoretická část práce se věnuje definování pojmu kvalita a jejím celkovým vývojem. Dále jsou zde popsány dvě nejrozšířenější koncepce, kterými jsou komplexní řízení jakosti a systém managementu kvality. Vzhledem k názvu práce je do teoretické části zařazena i kapitola věnovaná problematice shodných produktů. Závěrečná část detailně popisuje FMEA analýzu procesu.
V praktické části je popsána společnost DECRO BZENEC s r. o. včetně informací o současném stavu managementu kvality. Pozornost je věnována identifikacím neshodných výrobků ve výrobě. Za klíčové je v praktické části považovaná FMEA analýza, díky které jsou následně navrhnuta opatření na snížení počtu neshod ve výrobním procesu.
Anotace v angličtině
This bechelor´s thesis is focused on non-conforming products in quality management system in company DECRO BZENEC Ltd. The theoretical part is divided into several parts. The First of them explains the term quality and its overall development. Later on I describe the two most common conceptions in this field - Total Quality Management and Quality Management System. The most attention is dedicated to the part that focuses on the conforming products. In the theoretical part there is a chapter that describes the FMEA analysis.
The practical part presents DECRO BZENEC Ltd. and their Quality Management System. Mostly I concentrate on the current identification of non-conforming products in the production. I came to conclusion that the reduction of non-conforming products in the manufacturing process as well as a general quality improvement can be reached by FMEA analysis.
Klíčová slova
FMEA analýza, neshodné výrobky, systém řízení kvality, komplexní řízení jakosti
Klíčová slova v angličtině
FMEA analysis, Non-conforming Products, Quality Management System, Total Quality Management
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů, zpracujte poznatky týkající se managementu kvality.
II. Praktická část
Stručně charakterizujte řízení kvality ve firmě DECRO BZENEC, spol. s r. o.
Analyzujte současný stav zjištění neshodného výrobku.
Zhodnoťte výsledky a navrhněte zlepšení na řízení neshodného výrobku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů, zpracujte poznatky týkající se managementu kvality.
II. Praktická část
Stručně charakterizujte řízení kvality ve firmě DECRO BZENEC, spol. s r. o.
Analyzujte současný stav zjištění neshodného výrobku.
Zhodnoťte výsledky a navrhněte zlepšení na řízení neshodného výrobku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BRIŠ, Petr. Management kvality. Vyd. 2., uprav. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 208 s. ISBN 978-80-7318-912-9.
NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2., dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004, 335 s.ISBN 80-7261-110-0.
NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti: quality management. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2005, 283 s. ISBN 807-26-1071-6.
VEBER, Jaromír, Marie HŮLOVÁ a Alena PLÁŠKOVÁ. Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce: legislativa, systémy, metody, praxe. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010, 359 s., viii s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-210-9.
VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 201 s. ISBN 978-80-247-1782-1.
Seznam doporučené literatury
BRIŠ, Petr. Management kvality. Vyd. 2., uprav. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 208 s. ISBN 978-80-7318-912-9.
NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2., dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004, 335 s.ISBN 80-7261-110-0.
NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti: quality management. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2005, 283 s. ISBN 807-26-1071-6.
VEBER, Jaromír, Marie HŮLOVÁ a Alena PLÁŠKOVÁ. Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce: legislativa, systémy, metody, praxe. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2010, 359 s., viii s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-210-9.
VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 201 s. ISBN 978-80-247-1782-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc.Ing.Petr Briš , CSc., vedoucí práce: 46 bodů
1.Vysvětlete popř. zobrazte jak vypadá konečný produkt firmy DECRO - jedná se o okno nebo zabudované okno a demontáž okna starého -- prosím komentář k obr. 5? otázka zodpovězena: zcela
2.Jak se postavil k Vašim návrhům vrcholový management ve firmě? otázka zodpovězena: zcela
Ing. Edita Čajková, oponent práce: 52 bodů
1. U vady "poškození, znečištění plastových povrchů" je výskyt vady u současného stavu ohodnocen koeficientem 6 (str. 51). Po implementaci Vašeho opatření, tj. zvýšení četnosti kontrol, je výskytu vady přidělen koeficient 4 (str. 58). Z čeho vychází toto snížení koeficientu výskytu? Jak četnější kontroly ovlivní kromě odhalitelnosti vady také její výskyt? otázka zodpovězena: zcela
2. Na str. 62 zmiňujete nutnost motivovat pracovníky ke kvalitně odvedené práci. Jak byste pracovníky motivovala? otázka zodpovězena: zcela
doc. Ing. Roman Bobák, Ph.D.: Parettova analýza. Myslíte si, že opatření navržené v práci odráží problémy ve společnosti? Připomínky k příčinám v procesu. otázka zodpovězena: zcela
Ing. Jaromír Černý, Ph.D.: Připomínky k tématu. Jak fungovalo řízení ve společnosti Baťa? otázka zodpovězena: částečně