Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním konkurenčního postavení společnosti Staročeský pivovárek s.r.o. v porovnání s ostatními podniky, které se nacházejí v odvětví pivovarnictví.
V teoretické části je podrobně zpracována historie pivovarnictví, výroba piva, dále konkurenceschopnost a v poslední řadě i analýzy konkurenčního prostředí jako jsou SWOT analýza, Porterova analýza a PEST analýza.
V praktické části je nejprve představena samotná společnost Staročeský pivovárek s.r.o., dále je zde provedena analýza současného stavu odvětví pivovarnictví v České republice. Poté je podle analýz vnějšího a vnitřního prostředí podniku vyhodnoceno jeho postavení na trhu a doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the competitive position of a company Staročeský pivovárek s.r.o. in comparison with other companies of brewing industry.
The theoretical part describes in details a history of brewing, beer production, also compe-titiveness and lastly even analysis of the competitive environment such as SWOT analysis, Porter's analysis and PEST analysis.
In practical part, there is at first the company Staročeský pivovárek s.r.o. introduced itself, also made an analysis of the current situation of brewing industry in the Czech Republic.
Then, according to analysis of external and internal environment of the company there is evaluated its market position and recommendations to improve competitiveness.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, pivo, pivovarnictví, SWOT, PEST, Porterův model pěti konkurenčních sil
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, beer, brewing, SWOT PEST, Porter's five forces model
Rozsah průvodní práce
65 s. (95 727 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním konkurenčního postavení společnosti Staročeský pivovárek s.r.o. v porovnání s ostatními podniky, které se nacházejí v odvětví pivovarnictví.
V teoretické části je podrobně zpracována historie pivovarnictví, výroba piva, dále konkurenceschopnost a v poslední řadě i analýzy konkurenčního prostředí jako jsou SWOT analýza, Porterova analýza a PEST analýza.
V praktické části je nejprve představena samotná společnost Staročeský pivovárek s.r.o., dále je zde provedena analýza současného stavu odvětví pivovarnictví v České republice. Poté je podle analýz vnějšího a vnitřního prostředí podniku vyhodnoceno jeho postavení na trhu a doporučení ke zlepšení konkurenceschopnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the competitive position of a company Staročeský pivovárek s.r.o. in comparison with other companies of brewing industry.
The theoretical part describes in details a history of brewing, beer production, also compe-titiveness and lastly even analysis of the competitive environment such as SWOT analysis, Porter's analysis and PEST analysis.
In practical part, there is at first the company Staročeský pivovárek s.r.o. introduced itself, also made an analysis of the current situation of brewing industry in the Czech Republic.
Then, according to analysis of external and internal environment of the company there is evaluated its market position and recommendations to improve competitiveness.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, pivo, pivovarnictví, SWOT, PEST, Porterův model pěti konkurenčních sil
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, beer, brewing, SWOT PEST, Porter's five forces model
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny vztahující se ke konkurenceschopnosti a pivovarství.
II. Praktická část
Analyzujte vybrané malé a střední pivovary ve vztahu k jejich konkurenceschopnosti.
Na základě analýzy navrhněte doporučení pro zvýšení jejich konkurenceschopnosti.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární prameny vztahující se ke konkurenceschopnosti a pivovarství.
II. Praktická část
Analyzujte vybrané malé a střední pivovary ve vztahu k jejich konkurenceschopnosti.
Na základě analýzy navrhněte doporučení pro zvýšení jejich konkurenceschopnosti.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. Expert.
ISBN 80-247-0447-1.
JIRÁSEK, Jaroslav. Konkurenčnost: vítězství a porážky na kolbišti trhu. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2001, 101 s. ISBN 80-86419-11-8.
KAVAN, Michal. Výrobní a provozní management. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 424 s. ISBN 80-247-0199-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s.
ISBN 978-80-247-1359-5.
ŠULEŘ, Oldřich. Manažerské techniky 2. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2003, 212 s. Knížka pro každého. ISBN 80-85839-87-3.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. Expert.
ISBN 80-247-0447-1.
JIRÁSEK, Jaroslav. Konkurenčnost: vítězství a porážky na kolbišti trhu. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2001, 101 s. ISBN 80-86419-11-8.
KAVAN, Michal. Výrobní a provozní management. 1. vyd. Praha: Grada, 2002. 424 s. ISBN 80-247-0199-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s.
ISBN 978-80-247-1359-5.
ŠULEŘ, Oldřich. Manažerské techniky 2. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2003, 212 s. Knížka pro každého. ISBN 80-85839-87-3.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
body vedoucího - 53
body oponenta - 41
otázky vedoucího:
1.Jsou v Polsku také populární ovocná piva?
otázka zodpovězena zcela
2.Nebylo by vhodné pro zvyšování povědomí o značce pořádat dny otevřených dveří, případně se zúčastňovat "pivofestů"?
otázka zodpovězena zcela
otázky oponenta:
3.Čím lze vysvětlit, že 180 denní splatnost faktur dokáže pivovar akceptovat?
otázka zodpovězena zcela
4.Jsou některá z uvedených rizik, viz kapitola 9, neakceptovatelná?
otázka zodpovězena zcela
5.Doc. Ing. Jaroslav Belás, Ph.D. (předseda komise) klade otázku: Proč jste ekonomicky nepodložil Vámi navrhovaná řešení? Jaká je strategie této firmy? Jaká je výkonnost této firmy? Byla zisková?
otázka zodpovězena částečně
6.Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D. klade otázku: Jaký je aktuální trend v sortimentu, kterému jste se věnoval ve své práci? Dodává Vámi analyzovaný pivovar do některých restauračních zařízení či do velkých obchodních řetězců?
otázka zodpovězena zcela