Tato bakalářská práce je zaměřena na téma Analýza konkurenceschopnosti firmy XY, kte-rou je firma GLOBSYS s.r.o., jejímž hlavním předmětem podnikání je prodej reklamních předmětů na zakázku. V první části práce jsou vysvětleny důležité pojmy a teoretické po-znatky k sestavení konkrétních analýz - SWOT, PEST a Porterově analýzám. Druhá část je tvořena vypracovanými analýzami pro danou firmu a zhodnocením výsledků. V závěru nechybí návrhy a doporučení na zlepšení současného stavu a zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the topic of The Analysis of the Competitiveness of the Company XY, which is actually GLOBSYS, Ltd. Its main subject of the business is sales order of the promotional items. In the first part there are explained important terms and teoretical facts for making particular analyses, which are SWOT, PEST and Porter's analy-ses. The second part consists the created analysis for the GLOBSYS, Ltd. and evaluated of the results. In the conclusion there are also suggestions for the improvement actual situation and for the increasing competitiveness of the company.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, competitive advantage, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's analysis
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma Analýza konkurenceschopnosti firmy XY, kte-rou je firma GLOBSYS s.r.o., jejímž hlavním předmětem podnikání je prodej reklamních předmětů na zakázku. V první části práce jsou vysvětleny důležité pojmy a teoretické po-znatky k sestavení konkrétních analýz - SWOT, PEST a Porterově analýzám. Druhá část je tvořena vypracovanými analýzami pro danou firmu a zhodnocením výsledků. V závěru nechybí návrhy a doporučení na zlepšení současného stavu a zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the topic of The Analysis of the Competitiveness of the Company XY, which is actually GLOBSYS, Ltd. Its main subject of the business is sales order of the promotional items. In the first part there are explained important terms and teoretical facts for making particular analyses, which are SWOT, PEST and Porter's analy-ses. The second part consists the created analysis for the GLOBSYS, Ltd. and evaluated of the results. In the conclusion there are also suggestions for the improvement actual situation and for the increasing competitiveness of the company.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, competitive advantage, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se konkurenceschopnosti firem.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné konkurenční postavení firmy XY na trhu.
Zpracujte vybrané strategické analýzy ovlivňující konkurenceschopnost firmy XY.
Na základě provedených analýz navrhněte vhodná doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se konkurenceschopnosti firem.
II. Praktická část
Zhodnoťte současné konkurenční postavení firmy XY na trhu.
Zpracujte vybrané strategické analýzy ovlivňující konkurenceschopnost firmy XY.
Na základě provedených analýz navrhněte vhodná doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. 1. vyd. Ostrava: Key, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda: jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha: Victoria, 1993, 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
VIZJAK, Andrej. Žraloci a malé ryby: kostka růstu pro konkurenční boj založený na velikosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 335 s. ISBN 978-80-247-3189-6.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. 1. vyd. Ostrava: Key, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda: jak vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon. Praha: Victoria, 1993, 626 s. ISBN 80-85605-12-0.
VIZJAK, Andrej. Žraloci a malé ryby: kostka růstu pro konkurenční boj založený na velikosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 335 s. ISBN 978-80-247-3189-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce (Ing. Sasínková) - 46 b.
1. Opravdu patří "Využití nových technologických trendů" do příležitostí? viz. strana 47 práce. Zodpovězeno zcela
Oponent práce (Ing. Bouška) - 48 b.
1. Považujete analyzovanou konkurenci za správně zvolený representativní vzorek? Zodpovězeno zcela
2. Vyverte 2 doporučení, na která by se měla firma dále soustředit při nulových či minimálních dodatečných výdajích. Zodpovězeno zcela
prof. Porvazník - evidence plateb po splatnosti ve společnosti, loajálnost odběratelů. Zodpovězeno zcela
Ing. Kuderová - PEST analýza v práci a daňová politika. Zodpovězeno částečně
Ing. Horáková - finanční náročnost nákupů "na sklad", utopené náklady. Zodpovězeno zcela