Tato práce se zabývá vlivem internetové sítě na médium fotografie a zejména pak tím, jak se působením sítě mění kvalitativní a kvantitativní hodnoty fotografického zobrazení. Zkoumání je směřováno především k nové zkušenosti způsobené mnohem rychlejším a hlavně početně rozsáhlejším přístupem k obrazovým sdělením. V první části diplomové práce je popisována historie přenosu obrazu a s ní spojený fenomén distribuce obrazu. Druhá část se dotýká problematiky digitální fotografie jakožto technologického postupu přinášejícího s sebou spoustu závažných otázek ohledně podstaty zobrazovacího média samotného. Hlavní, třetí část rozebírá problematiku obrazové databáze v prostředí internetu. Nejdříve je tu věnována pozornost kulturním souvislostem formy databáze a poté způsobům zpracování obrazů v databázích s ohledem na uživatelskou dostupnost a přístupnost.
Anotace v angličtině
This thesis discursses the influence of internet on photographic medium and then especially with the way how the qualitative and quantitative values of photographic representation are being changed by the influence of web. Examination is aimed primarily at new experinence caused by much faster and mainly numericaly more extensive access to image information. In the first part of this work a history of image transmission is described together with the phenomenon of image distribution connected with it. Second part concerns the dilemma of digital photography as technological process which brings a lot of important questions regarding the essence of imaging medium itself. The third and main part deals with the problematics of image database in internet environment. Primarily, attention is paid to cultural consequences of database form and then to the methods of database image processing with regard to user availability and accessibility.
Tato práce se zabývá vlivem internetové sítě na médium fotografie a zejména pak tím, jak se působením sítě mění kvalitativní a kvantitativní hodnoty fotografického zobrazení. Zkoumání je směřováno především k nové zkušenosti způsobené mnohem rychlejším a hlavně početně rozsáhlejším přístupem k obrazovým sdělením. V první části diplomové práce je popisována historie přenosu obrazu a s ní spojený fenomén distribuce obrazu. Druhá část se dotýká problematiky digitální fotografie jakožto technologického postupu přinášejícího s sebou spoustu závažných otázek ohledně podstaty zobrazovacího média samotného. Hlavní, třetí část rozebírá problematiku obrazové databáze v prostředí internetu. Nejdříve je tu věnována pozornost kulturním souvislostem formy databáze a poté způsobům zpracování obrazů v databázích s ohledem na uživatelskou dostupnost a přístupnost.
Anotace v angličtině
This thesis discursses the influence of internet on photographic medium and then especially with the way how the qualitative and quantitative values of photographic representation are being changed by the influence of web. Examination is aimed primarily at new experinence caused by much faster and mainly numericaly more extensive access to image information. In the first part of this work a history of image transmission is described together with the phenomenon of image distribution connected with it. Second part concerns the dilemma of digital photography as technological process which brings a lot of important questions regarding the essence of imaging medium itself. The third and main part deals with the problematics of image database in internet environment. Primarily, attention is paid to cultural consequences of database form and then to the methods of database image processing with regard to user availability and accessibility.
1. Teoretická část:
rozsah práce: min. 40 stran textu + přílohy
2. Praktická část:
a) reprezentativní publikace na zvolené téma: cca 20 - 25 ks fotografií (o městě nebo významné kulturní památce, luxusní katalog zboží, dokumentární publikace, medailon osobnosti, apod.). Odevzdává se definitivní podoba - vázaná publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran, či kapitol. Doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává min. 5 ks zdrojových originálních fotografií ve formátu 24 x 30 cm nebo diapozitivů.
b) volný výstavní soubor: min. 15 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované. Současně budou práce odevzdány v digitální podobě na CD (4 ks) v daném rozlišení.
c) interaktivní prezentační CD (4 ks): se všemi částmi diplomových prací odevzdáno v prezentačním programu Power Point nebo Flash.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: min. 40 stran textu + přílohy
2. Praktická část:
a) reprezentativní publikace na zvolené téma: cca 20 - 25 ks fotografií (o městě nebo významné kulturní památce, luxusní katalog zboží, dokumentární publikace, medailon osobnosti, apod.). Odevzdává se definitivní podoba - vázaná publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran, či kapitol. Doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává min. 5 ks zdrojových originálních fotografií ve formátu 24 x 30 cm nebo diapozitivů.
b) volný výstavní soubor: min. 15 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované. Současně budou práce odevzdány v digitální podobě na CD (4 ks) v daném rozlišení.
c) interaktivní prezentační CD (4 ks): se všemi částmi diplomových prací odevzdáno v prezentačním programu Power Point nebo Flash.
Seznam doporučené literatury
Doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
Doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce