Ve své magisterské práci se zabívám historií grafického designu, konkrétně let 40 - 60. v Evropě a v USA, odkazu a inspiračnímu vlivu na nynější grafický design. je rozdělena do dvou částí, kde se snažím nastínit atmosféru doby, vlivy a konkrétní výtvarníky. kteří se zasloužili o inovaci, propagaci a následnou aplikaci grafického designu.
Annotation in English
In my diploma thesis I concern myself with history of graphic design, exactly 40's till 60's in Europe and USA, with its reference and inspiration influence over up-to-date graphic design. It is divided into two parts, where I try to sketch out an atmosphere of the time, influences and particular artists, who have had merit in inovation, propagation and follow-up application of graphic design.
Keywords
Grafický design, Moderna, Corporate identity a jednotný vizuální styl, Fotosazba, Typografie, Mezinárodní švýcarský styl
Keywords in English
Graphic design, Modernism, Corporate identity and unified visual style, Photocomposi-tion, Typography, International Swiss style.
Length of the covering note
73 s, 27 s obr. přílohy
Language
CZ
Annotation
Ve své magisterské práci se zabívám historií grafického designu, konkrétně let 40 - 60. v Evropě a v USA, odkazu a inspiračnímu vlivu na nynější grafický design. je rozdělena do dvou částí, kde se snažím nastínit atmosféru doby, vlivy a konkrétní výtvarníky. kteří se zasloužili o inovaci, propagaci a následnou aplikaci grafického designu.
Annotation in English
In my diploma thesis I concern myself with history of graphic design, exactly 40's till 60's in Europe and USA, with its reference and inspiration influence over up-to-date graphic design. It is divided into two parts, where I try to sketch out an atmosphere of the time, influences and particular artists, who have had merit in inovation, propagation and follow-up application of graphic design.
Keywords
Grafický design, Moderna, Corporate identity a jednotný vizuální styl, Fotosazba, Typografie, Mezinárodní švýcarský styl
Keywords in English
Graphic design, Modernism, Corporate identity and unified visual style, Photocomposi-tion, Typography, International Swiss style.
Research Plan
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 40 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané šablony.rtf) ve formátu PDF na 1 ks CD nosiči. Dále odevzdat 2 vytištěné výtisky elektronické podoby, 1 výtisk graficky zpracované diplomové práce, která může mít volnější grafickou podobu.
Pokyny pro vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály vážící se k zadanému tématu. Formulujte své závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
rozsah práce a pokyny pro vypracování: vytvořte variantní návrhy logotypu studia a koncepci design manuálu, ve druhé fázi práce vytvořte kompletní design mauál v maximálně možném rozsahu.
Praktickou část práce odevzdejte vytištěnou a patřičně adjustovanou v jednom provedení, včetně 1 ks CD nosiče.
Research Plan
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 40 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané šablony.rtf) ve formátu PDF na 1 ks CD nosiči. Dále odevzdat 2 vytištěné výtisky elektronické podoby, 1 výtisk graficky zpracované diplomové práce, která může mít volnější grafickou podobu.
Pokyny pro vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály vážící se k zadanému tématu. Formulujte své závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
rozsah práce a pokyny pro vypracování: vytvořte variantní návrhy logotypu studia a koncepci design manuálu, ve druhé fázi práce vytvořte kompletní design mauál v maximálně možném rozsahu.
Praktickou část práce odevzdejte vytištěnou a patřičně adjustovanou v jednom provedení, včetně 1 ks CD nosiče.
Recommended resources
Doporučené zdroje:
veškeré knihovnické zdroje na území ČR, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Recommended resources
Doporučené zdroje:
veškeré knihovnické zdroje na území ČR, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.