Tato diplomová práce se zabývá hodnotovými preferencemi nadaných dětí ve věku 11 let. Teoretická část charakterizuje problematiku hodnot, nadání a období středního školního věku. Praktická část popisuje kvantitativní výzkum hodnotových preferencí srovnávající výsledky dvou skupin nadaných jedenáctiletých žáků shodně identifikovaných v běžných pátých třídách základních škol v České republice ve školním roce 2011/12 a v roce 2002/03.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the value preferences of eleven-year-old gifted children. The theoretical part characterizes the problematics of value, giftedness and the period of middle school age. The practical part describes the quantitative research of value preferences comparing the results of two groups of gifted eleven-year-old pupils identified identically in common fifth grades of primary schools in the Czech Republic in the 2011/12 and 2002/03 school year.
Values, value preferences, giftedness, gifted pupils, comparison, t-test.
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá hodnotovými preferencemi nadaných dětí ve věku 11 let. Teoretická část charakterizuje problematiku hodnot, nadání a období středního školního věku. Praktická část popisuje kvantitativní výzkum hodnotových preferencí srovnávající výsledky dvou skupin nadaných jedenáctiletých žáků shodně identifikovaných v běžných pátých třídách základních škol v České republice ve školním roce 2011/12 a v roce 2002/03.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the value preferences of eleven-year-old gifted children. The theoretical part characterizes the problematics of value, giftedness and the period of middle school age. The practical part describes the quantitative research of value preferences comparing the results of two groups of gifted eleven-year-old pupils identified identically in common fifth grades of primary schools in the Czech Republic in the 2011/12 and 2002/03 school year.
Values, value preferences, giftedness, gifted pupils, comparison, t-test.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti hodnot, nadání a středního školního věku dětí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti hodnot, nadání a středního školního věku dětí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
EYRE, Linda a Richard M. EYRE. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2007. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-275-1.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché. ISBN 978-80-247-1998-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRUDKÝ, Libor a kol. Inventura hodnot: výsledky sociologických výzkumů hodnot ve společnosti České republiky. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1751-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
EYRE, Linda a Richard M. EYRE. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2007. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-275-1.
HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. Psyché. ISBN 978-80-247-1998-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRUDKÝ, Libor a kol. Inventura hodnot: výsledky sociologických výzkumů hodnot ve společnosti České republiky. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1751-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prof. Chráska upozornil na nepřesnou a nepřehlednou prezentaci výsledků práce. Dále zmínil možnost určit pořadí zpracovávaných hodnot jako doporučení pro práci s hypotézami.