Propagační film je speciální, delší formou audiovizuální reklamy, která prostřednictvím obrazu a zvuku ovlivňuje divákovy emoce. Při jeho tvorbě vycházíme z poznatků z oblasti propagace a zároveň využíváme výrazových prostředků filmu. Předmětem propagačního sdělení může být výrobek, služba nebo myšlenka, snímek může sloužit také pro posílení značky. Divák propagačního filmu je pro nás potencionálním spotřebitelem, zástupcem definované cílové skupiny, které je propagované poselství určeno a jejíž spotřebitelské chování se prostřednictvím propagačního filmu snažíme ovlivnit. S ohledem na vlastnosti a zájmy cílové skupiny volíme vhodnou formu zpracování, kterou může být hraný, dokumentární nebo animovaný film, popřípadě jejich kombinace. Pro doplnění lze využít i prvků videoklipu, grafického designu či fotografie, které v současnosti do propagačního filmu pronikají stále častěji.
Annotation in English
Promotion movie is another special form of audiovisual advertising, which influences the viewer emotions by picture and sound. While producing the movie we apply the basis of propagation and phraseology of movie. The subject of the propagation can be product, service or idea and the aim of the movie can also be brand building. The viewer of the movie is for us potential consumer, member of the target group to which the message of the propagation is dedicated and which consumer behaving we are trying to affect by the promotion movie. We have to choose the right form of film processing according to the characteristics of the target group. We can use documentary, featured or animated style, eventually combination of these. We can also use strands of video-clip, graphic design or photography, which are used more and more in promotion movie nowadays.
Propagační film je speciální, delší formou audiovizuální reklamy, která prostřednictvím obrazu a zvuku ovlivňuje divákovy emoce. Při jeho tvorbě vycházíme z poznatků z oblasti propagace a zároveň využíváme výrazových prostředků filmu. Předmětem propagačního sdělení může být výrobek, služba nebo myšlenka, snímek může sloužit také pro posílení značky. Divák propagačního filmu je pro nás potencionálním spotřebitelem, zástupcem definované cílové skupiny, které je propagované poselství určeno a jejíž spotřebitelské chování se prostřednictvím propagačního filmu snažíme ovlivnit. S ohledem na vlastnosti a zájmy cílové skupiny volíme vhodnou formu zpracování, kterou může být hraný, dokumentární nebo animovaný film, popřípadě jejich kombinace. Pro doplnění lze využít i prvků videoklipu, grafického designu či fotografie, které v současnosti do propagačního filmu pronikají stále častěji.
Annotation in English
Promotion movie is another special form of audiovisual advertising, which influences the viewer emotions by picture and sound. While producing the movie we apply the basis of propagation and phraseology of movie. The subject of the propagation can be product, service or idea and the aim of the movie can also be brand building. The viewer of the movie is for us potential consumer, member of the target group to which the message of the propagation is dedicated and which consumer behaving we are trying to affect by the promotion movie. We have to choose the right form of film processing according to the characteristics of the target group. We can use documentary, featured or animated style, eventually combination of these. We can also use strands of video-clip, graphic design or photography, which are used more and more in promotion movie nowadays.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 40 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM s prací v datové formě. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu PDF.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály vážící se k zadanému tématu. Formulujte své závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Scénáře propagačních filmů budou předloženy ve 3 ks (z toho 1 ks pevná vazba)
Součástí celé práce budou vyplněné formuláře pro OSA a NFA.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 40 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM s prací v datové formě. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu PDF.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály vážící se k zadanému tématu. Formulujte své závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Scénáře propagačních filmů budou předloženy ve 3 ks (z toho 1 ks pevná vazba)
Součástí celé práce budou vyplněné formuláře pro OSA a NFA.
Recommended resources
BAZIN, ANDRÉ: Co je to film. ČSFÚ, Praha, 1997.
CARRIERE, JEAN-CLAUDE: Vyprávět příběh. NFA, Praha, 1995.
CÍSAŘ, JAN: Základy dramaturgie. SPN, Praha, 1986.
EJZENŠTEJN, SERGEJ MICHAJLOVIČ: O stavbě uměleckého díla. Čs. spisovatel, Praha, 1963.
HITCHCOCK - TRUFFAUT Rozhovory. Čs. Filmový ústav, Praha, 1987.
KRATOCHVÍL, MILOŠ V., DVOŘÁK, FRANTIŠEK A.: Jak psát hry pro film a televizi. SPN, Praha, 1986.
PLAZEWSKI, JERZY: Filmová řeč. Orbis, Praha, 1967.
AITCHISON, JIM: Cutting Edge Commercials: How to Create the World's Best TV Ads for Brands in the 21st Century (Paperback), 1. vyd., 2002, ISBN: 0130908282
AITCHISON, JIM: Cutting Edge Advertising II, Prentice Hall, 2. vyd., 2003, ISBN: 9812445579
BERGER, WARREN: Advertising Today, Phaidon Press, 2001, ISBN: 071483923X
DZAMIC, LAZAR: No-Copy Advertising, Rockport Publishers, 2003, ISBN: 2880467403
PRICKEN, MARIO, THAMES, HUDSON: Creative Advertising, Thames & Hudson, 2004, ISBN: 0500284768
STEEL, JON: Truth, Lies and Advertising : The Art of Account Planning, Wiley, 1998, ISBN: 0471189626
SULLIVAN, LUKE: Hey, Whipple, Squeeze This: A Guide to Creating Great Ads, Wiley, 2. vyd., 2003, ISBN: 0471281395
Recommended resources
BAZIN, ANDRÉ: Co je to film. ČSFÚ, Praha, 1997.
CARRIERE, JEAN-CLAUDE: Vyprávět příběh. NFA, Praha, 1995.
CÍSAŘ, JAN: Základy dramaturgie. SPN, Praha, 1986.
EJZENŠTEJN, SERGEJ MICHAJLOVIČ: O stavbě uměleckého díla. Čs. spisovatel, Praha, 1963.
HITCHCOCK - TRUFFAUT Rozhovory. Čs. Filmový ústav, Praha, 1987.
KRATOCHVÍL, MILOŠ V., DVOŘÁK, FRANTIŠEK A.: Jak psát hry pro film a televizi. SPN, Praha, 1986.
PLAZEWSKI, JERZY: Filmová řeč. Orbis, Praha, 1967.
AITCHISON, JIM: Cutting Edge Commercials: How to Create the World's Best TV Ads for Brands in the 21st Century (Paperback), 1. vyd., 2002, ISBN: 0130908282
AITCHISON, JIM: Cutting Edge Advertising II, Prentice Hall, 2. vyd., 2003, ISBN: 9812445579
BERGER, WARREN: Advertising Today, Phaidon Press, 2001, ISBN: 071483923X
DZAMIC, LAZAR: No-Copy Advertising, Rockport Publishers, 2003, ISBN: 2880467403
PRICKEN, MARIO, THAMES, HUDSON: Creative Advertising, Thames & Hudson, 2004, ISBN: 0500284768
STEEL, JON: Truth, Lies and Advertising : The Art of Account Planning, Wiley, 1998, ISBN: 0471189626
SULLIVAN, LUKE: Hey, Whipple, Squeeze This: A Guide to Creating Great Ads, Wiley, 2. vyd., 2003, ISBN: 0471281395