Bakalářská práce se věnuje analýze systému profesního vzdělávání ve společnosti Česká zbrojovka a.s. První část je věnována rozboru odborné literatury se zaměřením na zařazení vzdělávání zaměstnanců do systému andragogiky, význam systematického přístupu ke vzdělávání zaměstnanců v organizaci, znaky systematického přístupu a etapy procesu vzdě-lávání. V praktické části je provedena analýza systému vzdělávání na základě rozboru in-terní dokumentace a směrnic společnosti Česká zbrojovka a.s. a interních rozhovorů s pracovníky personálního oddělení. Analýza je doplněna kvantitativním výzkumem s cílem srovnat získané údaje s autentickými údaji ze strany zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with professional education system analysis in the Ceska zbrojovka Inc. company. The first part attends to the technical literature analysis with focus on engaging employee education to the adult education system, value of systematical ap-proach in staff education in organization, characters of systematic approach and phases of educational process. The practical part is dealing with education system analysis on the basis of internal documentation and bylaw study of the company Ceska zbrojovka Inc. and also internal interview with staff department. The quantitative research is integrated to the main analysis, with the aim to compare acquired data with an authentic staff data.
Klíčová slova
Profesní andragogika, lidské zdroje, vzdělávání zaměstnanců, vzdělávací potřeby, plánování vzdělávání, metody vzdělávání, hodnocení vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Professional adult education, human resources, staff education, educational needs, educational planning, educating methods, evaluation of education.
Rozsah průvodní práce
66 s. (85 811 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje analýze systému profesního vzdělávání ve společnosti Česká zbrojovka a.s. První část je věnována rozboru odborné literatury se zaměřením na zařazení vzdělávání zaměstnanců do systému andragogiky, význam systematického přístupu ke vzdělávání zaměstnanců v organizaci, znaky systematického přístupu a etapy procesu vzdě-lávání. V praktické části je provedena analýza systému vzdělávání na základě rozboru in-terní dokumentace a směrnic společnosti Česká zbrojovka a.s. a interních rozhovorů s pracovníky personálního oddělení. Analýza je doplněna kvantitativním výzkumem s cílem srovnat získané údaje s autentickými údaji ze strany zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with professional education system analysis in the Ceska zbrojovka Inc. company. The first part attends to the technical literature analysis with focus on engaging employee education to the adult education system, value of systematical ap-proach in staff education in organization, characters of systematic approach and phases of educational process. The practical part is dealing with education system analysis on the basis of internal documentation and bylaw study of the company Ceska zbrojovka Inc. and also internal interview with staff department. The quantitative research is integrated to the main analysis, with the aim to compare acquired data with an authentic staff data.
Klíčová slova
Profesní andragogika, lidské zdroje, vzdělávání zaměstnanců, vzdělávací potřeby, plánování vzdělávání, metody vzdělávání, hodnocení vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Professional adult education, human resources, staff education, educational needs, educational planning, educating methods, evaluation of education.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti profesního vzdělávání - rozvoj lidských zdrojů, tvorba systému vzdělávání v organizaci, plánování vzdělávání, vzdělávací potřeby, realizace vzdělávání, metody vzdělávání, hodnocení vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti profesního vzdělávání - rozvoj lidských zdrojů, tvorba systému vzdělávání v organizaci, plánování vzdělávání, vzdělávací potřeby, realizace vzdělávání, metody vzdělávání, hodnocení vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007.ISBN 978-80-247-1369-4.
MATHIS, Robert a John Harold JACKSON. Human resource management. Mason, OH: Thomson/South-western, 2008. ISBN 978-032-4542-752.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
VODÁK,Josef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
Seznam doporučené literatury
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007.ISBN 978-80-247-1369-4.
MATHIS, Robert a John Harold JACKSON. Human resource management. Mason, OH: Thomson/South-western, 2008. ISBN 978-032-4542-752.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-58-7.
VODÁK,Josef a Alžběta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a metodologii výzkumu. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu.
Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích.
Proběhla diskuse.