Bakalářská práce je zaměřena na mentoring, jako formu kolegiální podpory v mateřské škole. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, kde popisuji charakteristiku mentoringu, jeho historii a cíle, men-torský vztah, dále charakteristiku mentora a jeho práce. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na kvalitativní výzkum, konkrétně na názory ředitelů mateřských škol na mentora a jeho práci v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis is focused mentoring, as a form of collegial support. The bachelor's thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is divided into three chapters, which describes a charakteristic of mentoring, history of mentoring and its aims, mentoring relationship and then a charakteristic of mentor and his work. The practical part of bachelor's thesis is focused on qualitative research, specifically the opinion of the Direc-tors kindergarten to mentor and his work in kindergarten.
Bakalářská práce je zaměřena na mentoring, jako formu kolegiální podpory v mateřské škole. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, kde popisuji charakteristiku mentoringu, jeho historii a cíle, men-torský vztah, dále charakteristiku mentora a jeho práce. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na kvalitativní výzkum, konkrétně na názory ředitelů mateřských škol na mentora a jeho práci v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis is focused mentoring, as a form of collegial support. The bachelor's thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is divided into three chapters, which describes a charakteristic of mentoring, history of mentoring and its aims, mentoring relationship and then a charakteristic of mentor and his work. The practical part of bachelor's thesis is focused on qualitative research, specifically the opinion of the Direc-tors kindergarten to mentor and his work in kindergarten.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti mentoringu v podmínkách mateřské školy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti mentoringu v podmínkách mateřské školy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAREŠ, Milan et al. Podpora práce začínajících učitelů: (jako součást systému dalšího profesního rozvoje pedagogických pracovníků): sborník. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2009. 41 s. ISBN 978-80-86956-50-3.
BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010, 150 s. ISBN 978-80-7367-772-5.
PÍŠOVÁ, Michaela a Karolina DUSCHINSKÁ. Mentoring v učitelství. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. 148 s. ISBN 978-80-7290-518-8.
PODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Praha: TRIRON, s.r.o., 2004. ISBN 80-7254-474-8.
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995. ISBN 80-210-0944-6.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
Seznam doporučené literatury
BAREŠ, Milan et al. Podpora práce začínajících učitelů: (jako součást systému dalšího profesního rozvoje pedagogických pracovníků): sborník. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2009. 41 s. ISBN 978-80-86956-50-3.
BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010, 150 s. ISBN 978-80-7367-772-5.
PÍŠOVÁ, Michaela a Karolina DUSCHINSKÁ. Mentoring v učitelství. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. 148 s. ISBN 978-80-7290-518-8.
PODLAHOVÁ, Libuše. První kroky učitele. Praha: TRIRON, s.r.o., 2004. ISBN 80-7254-474-8.
ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995. ISBN 80-210-0944-6.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala základní pojmy, které souvisí s vybraným tématem. Dále prezentovala design výzkumu a výstupy výzkumného šetření. Studentka představila pozitiva a negativa mentoringu v mateřské škole, jak pro začínajícího učitele, tak pro mentora.
Diskuze:
Doc. Wiegerová vyzvedla práci s odbornou literaturou. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce.
Prof. Gavora poukázal na vyplývající vztah mentor = zkušený učitel. Tento vztah uvedla studentka ve své práci. Prof. Gavora však uvedl, že takto vymezený vztah je nedostačující. Co byste přidala, aby nebyl mentor pouze zkušený učitel? Studentka nevěděla.