Pro svou diplomovou práci jsem si vybral pomůcku, která by měla usnadnit přístup do vany jak, lidem s tělesným postižením, tak seniorům či jinak špatně pohyblivým osobám. Cílem by mělo být vertikální ergonomické sedátko (lehátko) s držátkem uprostřed na nafukovacím vaku, který je ovládán pomocí vzduchového kompresoru. Smyslem celé práce je usnadnit strasti každodenního koupání a zároveň docílit toho, aby tento produkt byl co nejméně finančně náročný a tudíž i dostupný pro
co nejširší počet zdravotně postižených či seniorů.
Anotace v angličtině
As a subject for my thesis I have chosen a tool that should assist either disabled, senior citizen or other movement disordered people with bath access.
The goal is a vertical ergonomic seat(lounger) with a handle in the middle on an inflatable pouch. This pouch is controlled by an air compresor. The meaning of this thesis is to allow the people to struggle less during every day bath
and also to make this product as cheap as possible so most of disabled and senior citizen people can afford it.
Pro svou diplomovou práci jsem si vybral pomůcku, která by měla usnadnit přístup do vany jak, lidem s tělesným postižením, tak seniorům či jinak špatně pohyblivým osobám. Cílem by mělo být vertikální ergonomické sedátko (lehátko) s držátkem uprostřed na nafukovacím vaku, který je ovládán pomocí vzduchového kompresoru. Smyslem celé práce je usnadnit strasti každodenního koupání a zároveň docílit toho, aby tento produkt byl co nejméně finančně náročný a tudíž i dostupný pro
co nejširší počet zdravotně postižených či seniorů.
Anotace v angličtině
As a subject for my thesis I have chosen a tool that should assist either disabled, senior citizen or other movement disordered people with bath access.
The goal is a vertical ergonomic seat(lounger) with a handle in the middle on an inflatable pouch. This pouch is controlled by an air compresor. The meaning of this thesis is to allow the people to struggle less during every day bath
and also to make this product as cheap as possible so most of disabled and senior citizen people can afford it.
1. Analýza produktů podobného zaměření z oblasti speciálních pomůcek
pro zdravotně postižené.
2. Historie tělesně postižených a jejich pomůcky.
3. Koncepční kresebné návrhy a varianty řešení.
4. Modelové řešení vybraných variant ve zmenšeném měřítku.
5. Vypracování 3D modelů a barevné variace.
6. Vypracování písemné doprovodné zprávy zdůvodňující navržené řešení.
7. Datové CD s prezentací.
Vlastní požadavek FMK UTB:
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdat v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší str. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném text. souboru uvést jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložit svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Analýza produktů podobného zaměření z oblasti speciálních pomůcek
pro zdravotně postižené.
2. Historie tělesně postižených a jejich pomůcky.
3. Koncepční kresebné návrhy a varianty řešení.
4. Modelové řešení vybraných variant ve zmenšeném měřítku.
5. Vypracování 3D modelů a barevné variace.
6. Vypracování písemné doprovodné zprávy zdůvodňující navržené řešení.
7. Datové CD s prezentací.
Vlastní požadavek FMK UTB:
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdat v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší str. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném text. souboru uvést jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložit svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MICHALÍK, Jan a kol. Zdravotní postižení a pomáhající profese, Portál,2011,
ISBN 978-80-7367-859-3.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením, Portál, 2010,
ISBN 978-80-7367-691-9.
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním, Portál, 2010,
ISBN 978-80-7367-764-0.
FITZNEROVÁ, Ivana. Máme dítě s handicapem, Portál, 2010, ISBN978-80-7367-663-6
JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví,
Portál, 2010, ISBN 978-80-7367-590-5.
NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita - Diskurzivní
pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení, Portál, 2011,
ISBN 978-80-7367-873-9.
GLENN, Doman. Jak pečovat o vaše postižené dítě, Votobia, 1997,
ISBN 80-7198-390-X.
OPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami,
Pedagogická fakulta, 2005, ISBN 80-210-3819-5.
Seznam doporučené literatury
MICHALÍK, Jan a kol. Zdravotní postižení a pomáhající profese, Portál,2011,
ISBN 978-80-7367-859-3.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením, Portál, 2010,
ISBN 978-80-7367-691-9.
UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním, Portál, 2010,
ISBN 978-80-7367-764-0.
FITZNEROVÁ, Ivana. Máme dítě s handicapem, Portál, 2010, ISBN978-80-7367-663-6
JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví,
Portál, 2010, ISBN 978-80-7367-590-5.
NOVOSAD, Libor. Tělesné postižení jako fenomén i životní realita - Diskurzivní
pohledy na tělo, tělesnost, pohyb, člověka a tělesné postižení, Portál, 2011,
ISBN 978-80-7367-873-9.
GLENN, Doman. Jak pečovat o vaše postižené dítě, Votobia, 1997,
ISBN 80-7198-390-X.
OPATŘILOVÁ, Dagmar. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami,
Pedagogická fakulta, 2005, ISBN 80-210-3819-5.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou práci. Po přečtení opon. posudku se rozvinula diskuse. Doc. Zvonek - Zdá se Vám vyústění madla v ose sedáku optimální? Student zodpověděl všechny dotazy a svou práci obhájil.