Diplomová práce je zaměřena na využití marketingového mixu při řízení gynekologicko- porodnického oddělení v Krajské nemocnici T. Bati, a.s., Zlín. Je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část vychází z poznatků získaných z odborné literatury a popisuje zdra-votnictví, marketing ve zdravotnictví, nástroje marketingového mixu a jejich využití ve zdravotnictví. V praktické části je představeno gynekologicko-porodnické oddělení a pro-vedena marketingová situační analýza tohoto oddělení - PEST analýza, Porterův model pěti sil, analýza vnitřního prostředí, analýza marketingových nástrojů a shrnující SWOT analý-za. Projektová část obsahuje návrhy a doporučení, které by měly přispět k lepšímu využití marketingových nástrojů v rámci gynekologicko- porodnického oddělení. Na závěr jsou zhodnoceny přínosy a rizika projektu.
Anotace v angličtině
The diploma paper is focused on the use of a marketing mix at managing the gynecologic- obstetrical department in the Regional Tomas Bata hospital, joint-stock company, Zlin. It is devided into two principal sections. The theoretical part is derived from the knowledge gained from the technical literature and describes the public health sector, marketing in the public health sector, instruments of the marketing mix and the application of these in the public health sector. The practical section introduces the gynecologic ? obstetrical depart-ment and a situational analysis of this department ? PEST analysis, Porter?s Five Forces Model, analysis of the internal environment, analysis of the marketing instruments and summarizing SWOT analysis is carried out. The project part contains the proposals and recommendations that should contribute to a better use of the marketing instruments within the gynecologic ? obstetrical department. The benefits and risks of the project are evaluated in the final part.
Klíčová slova
marketing ve zdravotnictví, marketingový mix, gynekologie a porodnictví, nástroje marketingového mixu
Klíčová slova v angličtině
marketing in the public health sector, marketing mix, gynekology and midwifery, instruments of marketing mix
Rozsah průvodní práce
122
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na využití marketingového mixu při řízení gynekologicko- porodnického oddělení v Krajské nemocnici T. Bati, a.s., Zlín. Je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část vychází z poznatků získaných z odborné literatury a popisuje zdra-votnictví, marketing ve zdravotnictví, nástroje marketingového mixu a jejich využití ve zdravotnictví. V praktické části je představeno gynekologicko-porodnické oddělení a pro-vedena marketingová situační analýza tohoto oddělení - PEST analýza, Porterův model pěti sil, analýza vnitřního prostředí, analýza marketingových nástrojů a shrnující SWOT analý-za. Projektová část obsahuje návrhy a doporučení, které by měly přispět k lepšímu využití marketingových nástrojů v rámci gynekologicko- porodnického oddělení. Na závěr jsou zhodnoceny přínosy a rizika projektu.
Anotace v angličtině
The diploma paper is focused on the use of a marketing mix at managing the gynecologic- obstetrical department in the Regional Tomas Bata hospital, joint-stock company, Zlin. It is devided into two principal sections. The theoretical part is derived from the knowledge gained from the technical literature and describes the public health sector, marketing in the public health sector, instruments of the marketing mix and the application of these in the public health sector. The practical section introduces the gynecologic ? obstetrical depart-ment and a situational analysis of this department ? PEST analysis, Porter?s Five Forces Model, analysis of the internal environment, analysis of the marketing instruments and summarizing SWOT analysis is carried out. The project part contains the proposals and recommendations that should contribute to a better use of the marketing instruments within the gynecologic ? obstetrical department. The benefits and risks of the project are evaluated in the final part.
Klíčová slova
marketing ve zdravotnictví, marketingový mix, gynekologie a porodnictví, nástroje marketingového mixu
Klíčová slova v angličtině
marketing in the public health sector, marketing mix, gynekology and midwifery, instruments of marketing mix
Zásady pro vypracování
Úvod
I.Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů definujte specifika marketingu ve zdravotnictví s důrazem na marketingový mix.
II.Praktická část
Popište gynekologicko - porodnické oddělení z hlediska poskytování odborných zdravotnických služeb a analyzujte současné využití marketingových nástrojů na tomto oddělení.
Navrhněte projekt marketingového mixu pro gynekologicko - porodnické oddělení KNTB Zlín a.s.
Vyhodnoťte očekávané přínosy a rizika tohoto projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I.Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů definujte specifika marketingu ve zdravotnictví s důrazem na marketingový mix.
II.Praktická část
Popište gynekologicko - porodnické oddělení z hlediska poskytování odborných zdravotnických služeb a analyzujte současné využití marketingových nástrojů na tomto oddělení.
Navrhněte projekt marketingového mixu pro gynekologicko - porodnické oddělení KNTB Zlín a.s.
Vyhodnoťte očekávané přínosy a rizika tohoto projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
EXNER, Lubomír, Tomáš RAITER a Dita STEJSKALOVÁ. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 188 s. ISBN 80-86419-73-8.
GLADKIJ, Ivan et al. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 384 s. ISBN 80-7226-996-8.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. 1. vyd. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
EXNER, Lubomír, Tomáš RAITER a Dita STEJSKALOVÁ. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 188 s. ISBN 80-86419-73-8.
GLADKIJ, Ivan et al. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003, 384 s. ISBN 80-7226-996-8.
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. 1. vyd. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky oponenta: 1. Vysvětlete, proč jste zařadila do tabulky č. 5 na str. 65, týkající se poskytovaných služeb gyn-por. oddělení v regionu, i existenci/neexistenci "baby- boxů" . Zodpovězeno zcela 2. Jako klíčová se jeví jednak práce s klientkami současnými i potenciálně budoucími, a dále pak s ambulantními gynekology. Z DP vyplývá, že tato druhá záležitost je t.č. slabinou KNTB (oproti např. nemocnici ATLAS). Co by bylo možno dle autorky DP ještě dále pro zlepšení vazby oddělení a gynekologů (nad rámec toho, co uvádí v DP) udělat? Zodpovězeno zcela Otázky vedoucího: 1. Jsou již viditelné nějaké změny v řízení nemocnice po změně managementu KNTB, a.s.? Zodpovězeno zcela 2. Kromě certifikátů kvality jsou jedním ze způsobů měření kvality ve zdravotnictví také celostátní průzkumy Nejlepší nemocnice a Kvalita očima pacientů. Účastní se KNTB, a.s. těchto průzkumů? Pokud ano, jaké jsou výsledky vzhledem ke konkurenčním nemocnicím Zlínského kraje? Zodpovězeno zcela Ing. Eliška Pastuszková, Ph.D. V porovnání s Valašským Meziříčím (nejsou zavedeny poplatky), nemyslíte si, že snížení poplatku by přilákalo více pacientek? Zodpovězeno zcela Ing. Pavla Staňková,Ph.D. Proč si myslíte, že z Vašeho hlediska není ideální, aby muž byl při porodu? Zodpovězeno zcela