Práce poukazuje na význam využívání matematických her v podmínkách preprimárního vzdělávání jako prostředku k osvojení si základních matematických zručností a rozvoj lo-gického myšlení a představivosti. Zaobírá se hrou jako základním prostředkem k přiroze-nému získávání nových poznatků z oblasti matematiky a začlenění matematických her do podmínek mateřské školy. Cílem práce je poukázat na možnosti a význam začlenění ma-tematické hry do podmínek preprimárního vzdělávání prostřednictvím her, které byly podrobeny analýze, a následně byl jejich potenciál využitý v podmínkách mateřské školy.
Anotace v angličtině
The work highlights the importance of the use of mathematical games in the conditions of pre-primary education as the means of learning basic maths skills and developing logical thinking and imagination. It deals with a game as the primary means for the natural acqui-sition of new knowledge in the field of mathematics and the integration of mathematical games into the conditions of kindergartens. The aim is to highlight the possibilities and the importance of the integration of mathematical games into the conditions of pre-primary education through games that were analyzed, and subsequently their potential was used in the conditions of a kindergarten.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, hra, matematická hra, předmatematické činnosti
Práce poukazuje na význam využívání matematických her v podmínkách preprimárního vzdělávání jako prostředku k osvojení si základních matematických zručností a rozvoj lo-gického myšlení a představivosti. Zaobírá se hrou jako základním prostředkem k přiroze-nému získávání nových poznatků z oblasti matematiky a začlenění matematických her do podmínek mateřské školy. Cílem práce je poukázat na možnosti a význam začlenění ma-tematické hry do podmínek preprimárního vzdělávání prostřednictvím her, které byly podrobeny analýze, a následně byl jejich potenciál využitý v podmínkách mateřské školy.
Anotace v angličtině
The work highlights the importance of the use of mathematical games in the conditions of pre-primary education as the means of learning basic maths skills and developing logical thinking and imagination. It deals with a game as the primary means for the natural acqui-sition of new knowledge in the field of mathematics and the integration of mathematical games into the conditions of kindergartens. The aim is to highlight the possibilities and the importance of the integration of mathematical games into the conditions of pre-primary education through games that were analyzed, and subsequently their potential was used in the conditions of a kindergarten.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, hra, matematická hra, předmatematické činnosti
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti matematiky, hry a období předškolního věku.
Příprava aplikační části.
Realizace aplikační části týkající se využití matematických her v podmínkách mateřské školy.
Zpracování a vyhodnocení aplikační části.
Prezentace výsledků aplikace, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti matematiky, hry a období předškolního věku.
Příprava aplikační části.
Realizace aplikační části týkající se využití matematických her v podmínkách mateřské školy.
Zpracování a vyhodnocení aplikační části.
Prezentace výsledků aplikace, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
OPAVA, Zdeněk. Matematika kolem nás. Praha: Albatros, 1989.
NOVOVESKÝ, Štefan. 777 matematických zábav a her z učiva základní školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983.
BURJAN, Vladimír a Ludmila BURJANOVÁ. Matematické hry. Bratislava: Pythagoras, 1991.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.
HOLEČEK, Václav. Aplikovaná psychologie pro učitele. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2001.
MIŠURCOVÁ, V., V. FIXL a J. FIŠER. Hra a hračka v životě dítěte. Praha: SPN, 1980.
Seznam doporučené literatury
OPAVA, Zdeněk. Matematika kolem nás. Praha: Albatros, 1989.
NOVOVESKÝ, Štefan. 777 matematických zábav a her z učiva základní školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983.
BURJAN, Vladimír a Ludmila BURJANOVÁ. Matematické hry. Bratislava: Pythagoras, 1991.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.
HOLEČEK, Václav. Aplikovaná psychologie pro učitele. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2001.
MIŠURCOVÁ, V., V. FIXL a J. FIŠER. Hra a hračka v životě dítěte. Praha: SPN, 1980.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala základní terminologii bakalářské práce a poté se zaměřila na aplikační část a realizovaný program. Studentka byla upozorněna na plytkost reflexí v bakalářské práci.
V rámci obhajoby byly zodpovězeny otázky jak od vedoucího, tak od oponenta.
Prof. Gavora: Existuje nějaká oblast v mateřské škole, která by byla dobře slučitelná s hrou? Vše se dá do hry zapojit.