Cílem bakalářské práce je zpracovat návrh environmentálního projektu pro mateřskou školu a jeho ověření ve výchovně vzdělávacím procesu mateřské školy.
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá problematikou environmentální výchovy a jejím začleněním do výchovně vzdělávacího procesu mateřských škol z hlediska závazných dokumentů pro předškolní vzdělávání.
Praktická část zahrnuje návrh environmentálního projektu pro mateřskou školu, který byl ověřen v praxi a zhodnocen na základě sebereflexe.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to present an enviromental project draft for kindergarten and its application in its educational process.
Theoretical part of this thesis is dealing with problems of environmental education and its integration to education process with regards to appropriate
legislation/documents.
Practical part includes environmental project draft for nursery school verified during practical application and evaluated on the basis of selfreflexion.
Klíčová slova
environmentální výchova a vzdělávání, předškolní vzdělávání, rámcový vzdělávací program, projekt
Klíčová slova v angličtině
environmental education, preschool education, the general educational program, project
Rozsah průvodní práce
77 s. (103 055)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zpracovat návrh environmentálního projektu pro mateřskou školu a jeho ověření ve výchovně vzdělávacím procesu mateřské školy.
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá problematikou environmentální výchovy a jejím začleněním do výchovně vzdělávacího procesu mateřských škol z hlediska závazných dokumentů pro předškolní vzdělávání.
Praktická část zahrnuje návrh environmentálního projektu pro mateřskou školu, který byl ověřen v praxi a zhodnocen na základě sebereflexe.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to present an enviromental project draft for kindergarten and its application in its educational process.
Theoretical part of this thesis is dealing with problems of environmental education and its integration to education process with regards to appropriate
legislation/documents.
Practical part includes environmental project draft for nursery school verified during practical application and evaluated on the basis of selfreflexion.
Klíčová slova
environmentální výchova a vzdělávání, předškolní vzdělávání, rámcový vzdělávací program, projekt
Klíčová slova v angličtině
environmental education, preschool education, the general educational program, project
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z environmentální oblasti v mateřské škole.
Příprava metodiky aplikační části.
Realizace environmentálního projektu pro mateřskou školu.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků projektu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z environmentální oblasti v mateřské škole.
Příprava metodiky aplikační části.
Realizace environmentálního projektu pro mateřskou školu.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků projektu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Horká, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
Horká, Hana. Výchova pro 21. století: koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 2., rozšířené a doplněné vydání. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-850.
Léblová, Eliška. Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0094-9.
Skýbová, Jana. Environmentální výchovné projekty pro učitelství MŠ a prvního stupně ZŠ. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-376-4.
Seznam doporučené literatury
Horká, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
Horká, Hana. Výchova pro 21. století: koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. 2., rozšířené a doplněné vydání. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-850.
Léblová, Eliška. Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0094-9.
Skýbová, Jana. Environmentální výchovné projekty pro učitelství MŠ a prvního stupně ZŠ. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-376-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala bakalářskou práci jasně a srozumitelně. Zaměřila se na projekt, který byl realizován v aplikační části bakalářské práce. Studentka zkušební komisi seznámila s nabídkou realizovaných činností. Na závěr představila hodnocení projektu.
Zkušební komise vyzdvihla náročnost tématu a použití experimentů. Na druhou stranu bakalářská práce obsahovala extrémní množství gramatických chyb. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce. Studentka byla na obhajobu bakalářské práce výborně připravena.