Diplomová práce prezentuje projekt komunikačního plánu pro Letiště Ostrava a.s.
Teoretická část se zabývá marketingovou komunikací a postupem při realizaci komunikač-ního plánu. Budou zde vysvětleny základní pojmy spojené s touto problematikou.
Analytická část obsahuje analýzu situace na trhu, představení ostravského letiště se SWOT analýzou. Následuje rozbor marketingové strategie a aktivit letiště. Dále je provedena analýza konkurenčních letišť s GE maticí. Na základě těchto analýz je zvolen cílový segment komunikačního plánu, který je posléze také analyzován.
Na základě zjištěných informací je v projektové části navržen komunikační plán, který je podroben rizikové, nákladové a časové analýze.
Anotace v angličtině
This dissertation presents the project of communication plan for Ostrava Airport a. s.
The theoretical section deals with marketing communication and proces of the realiation the communication plan. Here will be explained the basic concepts concerning with this issue.
The analytical part contains analysis of the current position, introduction Ostrava airport with SWOT analysis. Then follows an analysis of airport marketing strategy and activities. Further is made analysis of the competitive airports with GE matrix. Based on these analy-zes, is chosen the target segment of communication plan, which is then also analyzed.
Based on the obtained information is in the project part proposed the communication plan which is subjected to risk, cost and time analysis.
Klíčová slova
komunikační plán, letiště, cílová skupina, marketing služeb, komunikační mix
Klíčová slova v angličtině
communication plan, the airport, the target group, marketing services, communication mix
Rozsah průvodní práce
114 s. (159 915), 12 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce prezentuje projekt komunikačního plánu pro Letiště Ostrava a.s.
Teoretická část se zabývá marketingovou komunikací a postupem při realizaci komunikač-ního plánu. Budou zde vysvětleny základní pojmy spojené s touto problematikou.
Analytická část obsahuje analýzu situace na trhu, představení ostravského letiště se SWOT analýzou. Následuje rozbor marketingové strategie a aktivit letiště. Dále je provedena analýza konkurenčních letišť s GE maticí. Na základě těchto analýz je zvolen cílový segment komunikačního plánu, který je posléze také analyzován.
Na základě zjištěných informací je v projektové části navržen komunikační plán, který je podroben rizikové, nákladové a časové analýze.
Anotace v angličtině
This dissertation presents the project of communication plan for Ostrava Airport a. s.
The theoretical section deals with marketing communication and proces of the realiation the communication plan. Here will be explained the basic concepts concerning with this issue.
The analytical part contains analysis of the current position, introduction Ostrava airport with SWOT analysis. Then follows an analysis of airport marketing strategy and activities. Further is made analysis of the competitive airports with GE matrix. Based on these analy-zes, is chosen the target segment of communication plan, which is then also analyzed.
Based on the obtained information is in the project part proposed the communication plan which is subjected to risk, cost and time analysis.
Klíčová slova
komunikační plán, letiště, cílová skupina, marketing služeb, komunikační mix
Klíčová slova v angličtině
communication plan, the airport, the target group, marketing services, communication mix
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte sekundární výzkum formou rešerše z českých a zahraničních publikací vztahujících se k tématu marketingových komunikací.
II. Praktická část
Popište zkoumanou společnost a zpracujte analýzu stávajícího stavu vnějšího, vnitřního a oborového okolí.
Proveďte primární výzkum preferencí potenciálních zákazníků s důrazem na marketingové komunikace.
Navrhněte projekt komunikačního plánu včetně zhodnocení rizika, stanovení harmonogramu, implementace a nákladovosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte sekundární výzkum formou rešerše z českých a zahraničních publikací vztahujících se k tématu marketingových komunikací.
II. Praktická část
Popište zkoumanou společnost a zpracujte analýzu stávajícího stavu vnějšího, vnitřního a oborového okolí.
Proveďte primární výzkum preferencí potenciálních zákazníků s důrazem na marketingové komunikace.
Navrhněte projekt komunikačního plánu včetně zhodnocení rizika, stanovení harmonogramu, implementace a nákladovosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
PRUŠA, Jiří a kol. Svět letecké dopravy. 1 vyd. Praha: Calileo CEE Service ČR, 2007, 315 s. ISBN 978-80-239-9206-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
PRUŠA, Jiří a kol. Svět letecké dopravy. 1 vyd. Praha: Calileo CEE Service ČR, 2007, 315 s. ISBN 978-80-239-9206-9.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí:
-Co Vás vedlo k výběru tohoto tématu DP?
-Zaujalo mě použití guerilla a virálního marketingu- kampaň pan Tau. Mohla byste ji více rozvést?
-Máte konkrétní kontakt na vedení společnosti Letiště Ostrava, a.s., kterému představíte svůj návrh?
Otázky oponent:
- Bude Vámi navrhovaný projekt skutečně realizován?- zodpovězeno zcela
-Jaká je návratnost Vámi vyčíslených nákladů na realizaci projektu?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
-doc.Mikuláštík: Práce neobsahuje metody analytické části.
-doc. Mikuláštík: Přežívá letiště finančně?- zodpovězeno zcela
-doc. Mikuláštík: Když na tom letiště dobře, jak může sponzorovat projekty?- zodpovězeno zcela
-doc. Mikuláštík: Co očekáváte od Vašeho projektu pan Tau?- zodpovězeno zcela
-doc. Mikuláštík: Proč v Porterově analýze konkurenčních sil uvádíte pouze Zlínský kraj a ne jiné kraje?- zodpovězeno zcela
-dr. Dobeš: V čem bude guerillova kampaň guerillová?- zodpovězeno zcela