Tato diplomová práce se zabývá nákupním marketingem se zaměřením na oblast nákupu nepřímého (pomocného) materiálu ve výrobních závodech koncernu Continental v regionu s interním označením CZ/SK, tedy v regionu zahrnujícím Českou a Slovenskou republiku. V rámci nákupu nepřímého materiálu je do projektu zahrnuta pouze skupina nakupovaných materiálů z oblasti chemických látek a přípravků používaných jako pomocné materiály. Cílem diplomové práce je podpora rozvoje regionální spolupráce v této oblasti nákupu. Teoretická část se zabývá obecným definováním prostředí, do kterého téma diplomové práce spadá, jsou definovány průmyslové trhy a nákupní marketing, a základní pojmy, které
s nimi souvisejí. Praktická část popisuje základní charakteristiky koncernu, koncernového nákupu a dále se zabývá analýzou dané problematiky. Na základě této analýzy je následně navržen pomocí metodiky DMAIC projekt s cílem zlepšení regionální spolupráce v oblasti nákupu nepřímého (pomocného) materiálu ? chemikálií.
Anotace v angličtině
This diploma thesis describes purchasing marketing of indirect materials in the concern Continental AG in region with internal name CZ/SK (Czech and Slovak republic). The indirect materials are divided into several groups but this diploma thesis is focused only on the group ?chemicals? used as indirect materials in Continental plants. The goal of this thesis is developing regional cooperation for purchasing indirect materials amongst Continental
plants. In the theoretical part are described the main characteristics of business-tobusiness markets and purchasing marketing. In the practical part there are mentioned main characters of Continental, purchasing management in Continental and analyzed the current situation amongst Continental plants in region CZ/SK. Then the project is defined, based on the results of analysis. The project is created by DMAIC method and his aim is to develop regional cooperation for purchasing indirect materials - chemicals amongst Continental plants.
Tato diplomová práce se zabývá nákupním marketingem se zaměřením na oblast nákupu nepřímého (pomocného) materiálu ve výrobních závodech koncernu Continental v regionu s interním označením CZ/SK, tedy v regionu zahrnujícím Českou a Slovenskou republiku. V rámci nákupu nepřímého materiálu je do projektu zahrnuta pouze skupina nakupovaných materiálů z oblasti chemických látek a přípravků používaných jako pomocné materiály. Cílem diplomové práce je podpora rozvoje regionální spolupráce v této oblasti nákupu. Teoretická část se zabývá obecným definováním prostředí, do kterého téma diplomové práce spadá, jsou definovány průmyslové trhy a nákupní marketing, a základní pojmy, které
s nimi souvisejí. Praktická část popisuje základní charakteristiky koncernu, koncernového nákupu a dále se zabývá analýzou dané problematiky. Na základě této analýzy je následně navržen pomocí metodiky DMAIC projekt s cílem zlepšení regionální spolupráce v oblasti nákupu nepřímého (pomocného) materiálu ? chemikálií.
Anotace v angličtině
This diploma thesis describes purchasing marketing of indirect materials in the concern Continental AG in region with internal name CZ/SK (Czech and Slovak republic). The indirect materials are divided into several groups but this diploma thesis is focused only on the group ?chemicals? used as indirect materials in Continental plants. The goal of this thesis is developing regional cooperation for purchasing indirect materials amongst Continental
plants. In the theoretical part are described the main characteristics of business-tobusiness markets and purchasing marketing. In the practical part there are mentioned main characters of Continental, purchasing management in Continental and analyzed the current situation amongst Continental plants in region CZ/SK. Then the project is defined, based on the results of analysis. The project is created by DMAIC method and his aim is to develop regional cooperation for purchasing indirect materials - chemicals amongst Continental plants.
Za pomoci dostupné literatury prezentujte teoretická východiska týkající se nákupního marketingu se zaměřením na B2B trhy.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav nákupního marketingu ve vybraných závodech koncernu Continental se zaměřením na nákup pomocných materiálů - chemikálií.
Vytvořte projekt na rozvinutí regionální spolupráce závodů koncernu Continental při nákupu pomocných materiálů.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Za pomoci dostupné literatury prezentujte teoretická východiska týkající se nákupního marketingu se zaměřením na B2B trhy.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav nákupního marketingu ve vybraných závodech koncernu Continental se zaměřením na nákup pomocných materiálů - chemikálií.
Vytvořte projekt na rozvinutí regionální spolupráce závodů koncernu Continental při nákupu pomocných materiálů.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLYTHE, Jim and Alan ZIMMERMAN. Business to Business Marketing Management: A Global Perspective. First edition. London: Thomson Learning, 2005, 403 s. ISBN 1-84480-001-6.
GROS, Ivan a Stanislava GROSOVÁ. Tajemství moderního nákupu. První vydání. Praha: Vydavatelství VŠCHT Praha, 2006, 184 s. ISBN 80-7080-598-6.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Vydání první. Brno: Computer Press, 2004, 170 s. ISBN 80-251-0174-6.
VITALE, Robert P a Joseph J. GIGLIERANO. Business to business marketing: analysis and practice in a dynamic environment. Mason, Ohio: South-Western, c2002, 534 s. ISBN 0324072961.
Seznam doporučené literatury
BLYTHE, Jim and Alan ZIMMERMAN. Business to Business Marketing Management: A Global Perspective. First edition. London: Thomson Learning, 2005, 403 s. ISBN 1-84480-001-6.
GROS, Ivan a Stanislava GROSOVÁ. Tajemství moderního nákupu. První vydání. Praha: Vydavatelství VŠCHT Praha, 2006, 184 s. ISBN 80-7080-598-6.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vydání. Praha: Grada, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. Vydání první. Brno: Computer Press, 2004, 170 s. ISBN 80-251-0174-6.
VITALE, Robert P a Joseph J. GIGLIERANO. Business to business marketing: analysis and practice in a dynamic environment. Mason, Ohio: South-Western, c2002, 534 s. ISBN 0324072961.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí
-V práci se sice zabýváte problematikou nákupu pomocných materiálů, ale jakým způsobem diverzifikuje společnost CB riziko z možného výpadku dodavatele základních surovin na výrobu pneu?- zodpovězeno zcela
Otázky oponent
-Bude Vámi navrhovaný projekt skutečně realizován? - zodpovězeno zcela
-Jaká je návratnost Vámi vyčíslených nákladů na realizaci projektu? - zodpovězeno zcela
Otázky komise
-doc. Lipták: Byly komentovány vize a mise uvedené v práci?- zodpovězeno zcela
-doc. Lipták: Jaká změna nastane ve struktuře firmy?- zodpovězeno zcela
-doc. Lipták: Uvažujete nějaké tolerance při změnách řešení?- zodpovězeno zcela
-doc. Mikuláštík: Co je Vaše vlastní práce a co standardní postupy?- zodpovězeno zcela
-Ing. Schneider: Nejednotnosti ve SWOT analýze- příčiny a důsledky?- zodpovězeno zcela