Rostoucí konkurence, na neustále se vyvíjejících trzích, motivuje firmy k tvorbě dlouhodo-bého a profitabilního vztahu se svými zákazníky. Zákaznická loajalita se tak stává jedním z nejvíce diskutovaných témat jak v obchodní, tak i v akademické sféře. Většina akademi-ků se shoduje, že klíčem k vytvoření zákaznické loajality je způsob, jakým společnost jedná se svými zákazníky. Stále častěji se tedy začíná znovu objevovat myšlenka implementace strategického marketingového řízení do každodenní činnosti podniku. Vzhledem k tomuto trendu a díky autorčinu zájmu o oblast zákaznické loajality, se marketingové řízení firmy, vedoucí ke zvyšování loajality zákazníků, stalo středobodem také této diplomové práce.
Teoretická část diplomové práce rozvádí poznatky z marketingového řízení firmy a zákaz-nické loajality. Tyto poznatky jsou následně aplikovány na vybranou firmu podnikající ve sportovním průmyslu, která se momentálně potýká se ztrátou zákazníků. V rámci navrže-ného projektu jsou doporučeny metody marketingového řízení, které by firmě měly pomoci ke zlepšení současného vztahu s jejími zákazníky a případně vzbudit jejich loajalitu. Jed-notlivé kroky projektu byly důkladně rozebrány a celý projekt byl podroben nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The growing competition in continuously developing markets motivates the number of providers to create a long-term and profitable relationship with their customers. Custo-mer loyalty thus became one of the most discussed topics at both, the academic and practi-cal sphere. Most of the academicians agreed that the way in which companies are dealing with their customers is the key feature for the creation of customer loyalty. Therefore, the idea of rediscovering the implementation of strategic marketing management tech-niques in everyday company operations begins to occur more and more often. Because of the fact presented in the previous sentence and because of the author?s interest in custo-mer loyalty, the marketing management which results in the customer loyalty creation be-comes the pivot of this dissertation.
The theoretical part of this dissertation provides the general overview of marketing ma-nagement and customer loyalty. These findings are after that applied to the specific compa-ny which operates in the sports industry. This company is currently dealing with the consi-derable loss of customers. Therefore, the project suggests marketing management methods which might be able to help the company to improve their current relationships with customers and maybe even increase their loyalty. The individual parts of this project are thoroughly examined and the whole project undertook the cost and risk analysis.
Rostoucí konkurence, na neustále se vyvíjejících trzích, motivuje firmy k tvorbě dlouhodo-bého a profitabilního vztahu se svými zákazníky. Zákaznická loajalita se tak stává jedním z nejvíce diskutovaných témat jak v obchodní, tak i v akademické sféře. Většina akademi-ků se shoduje, že klíčem k vytvoření zákaznické loajality je způsob, jakým společnost jedná se svými zákazníky. Stále častěji se tedy začíná znovu objevovat myšlenka implementace strategického marketingového řízení do každodenní činnosti podniku. Vzhledem k tomuto trendu a díky autorčinu zájmu o oblast zákaznické loajality, se marketingové řízení firmy, vedoucí ke zvyšování loajality zákazníků, stalo středobodem také této diplomové práce.
Teoretická část diplomové práce rozvádí poznatky z marketingového řízení firmy a zákaz-nické loajality. Tyto poznatky jsou následně aplikovány na vybranou firmu podnikající ve sportovním průmyslu, která se momentálně potýká se ztrátou zákazníků. V rámci navrže-ného projektu jsou doporučeny metody marketingového řízení, které by firmě měly pomoci ke zlepšení současného vztahu s jejími zákazníky a případně vzbudit jejich loajalitu. Jed-notlivé kroky projektu byly důkladně rozebrány a celý projekt byl podroben nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The growing competition in continuously developing markets motivates the number of providers to create a long-term and profitable relationship with their customers. Custo-mer loyalty thus became one of the most discussed topics at both, the academic and practi-cal sphere. Most of the academicians agreed that the way in which companies are dealing with their customers is the key feature for the creation of customer loyalty. Therefore, the idea of rediscovering the implementation of strategic marketing management tech-niques in everyday company operations begins to occur more and more often. Because of the fact presented in the previous sentence and because of the author?s interest in custo-mer loyalty, the marketing management which results in the customer loyalty creation be-comes the pivot of this dissertation.
The theoretical part of this dissertation provides the general overview of marketing ma-nagement and customer loyalty. These findings are after that applied to the specific compa-ny which operates in the sports industry. This company is currently dealing with the consi-derable loss of customers. Therefore, the project suggests marketing management methods which might be able to help the company to improve their current relationships with customers and maybe even increase their loyalty. The individual parts of this project are thoroughly examined and the whole project undertook the cost and risk analysis.
V systematickém přehledu prezentujte teoretické poznatky z oblasti marketingového řízení a loajality zákazníků.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na sportovní průmysl.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingového řízení fitness centra.
Vytvořte projekt marketingového řízení zaměřeného na zvýšení loajality zákazníků fitness centra.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte teoretické poznatky z oblasti marketingového řízení a loajality zákazníků.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na sportovní průmysl.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingového řízení fitness centra.
Vytvořte projekt marketingového řízení zaměřeného na zvýšení loajality zákazníků fitness centra.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Carol H. and Julian W. VINCZE. Strategic Marketing Management: Meeting the Global Marketing Challenge. Boston, N. Y.: Houghton Miffling Company, 2000, 486 s. ISBN 0-395-87050-X.
CHRISTOPHER, Martin, Adrian PAYNE and David BALLANTYNE. Relationship marketing: creating stakeholder value. Rev ed. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2012, 264 s. ISBN 0-750-64839-2.
OLIVER, Richard L. Satisfaction: a behavioral perspective on the consumer. Armonk, N. Y.: Armonk, N. Y., 2010, 519 s. ISBN 978-0-7656-1770-5.
SZWARC, Paul. Researching customer satisfaction and loyalty: how to find out what people really think. London: Kogan Page, 2005, 258 s. ISBN 0-7494-4336-7.
TIMM, Paul R. Customer service: career success through customer loyalty. 4th ed. Upper Saddle River, N. J.: Pearson Prentice Hall, 2008, 281 s. ISBN 0-13223658-3.
Seznam doporučené literatury
ANDERSON, Carol H. and Julian W. VINCZE. Strategic Marketing Management: Meeting the Global Marketing Challenge. Boston, N. Y.: Houghton Miffling Company, 2000, 486 s. ISBN 0-395-87050-X.
CHRISTOPHER, Martin, Adrian PAYNE and David BALLANTYNE. Relationship marketing: creating stakeholder value. Rev ed. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2012, 264 s. ISBN 0-750-64839-2.
OLIVER, Richard L. Satisfaction: a behavioral perspective on the consumer. Armonk, N. Y.: Armonk, N. Y., 2010, 519 s. ISBN 978-0-7656-1770-5.
SZWARC, Paul. Researching customer satisfaction and loyalty: how to find out what people really think. London: Kogan Page, 2005, 258 s. ISBN 0-7494-4336-7.
TIMM, Paul R. Customer service: career success through customer loyalty. 4th ed. Upper Saddle River, N. J.: Pearson Prentice Hall, 2008, 281 s. ISBN 0-13223658-3.
Přílohy volně vložené
2CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Michal Pilík, Ph.D. - 51b
Otázky:
1. Do jaké míry firma akceptovala Váš projekt a které jeho části již implementovala nebo se na to chystá? zcela
2. Z jakých zdrojů bude firma financovat tento projekt? zcela
Oponent DP: Ing. Michal Rudecký - 48b
Otázky:
1. Myslíte si, že ke zvýšení loajality zákazníků mohou přispět mobilní aplikace, které společnosti vytváří pro své zákazníky? A proč? zcela
2. Měla by mít každá společnost vypracovanou ?Strategii loajality?? A proč? zcela
Další otázky a připomínky:
Ing. Jaromír Schneider - Jakým způsobem jste získala údala pro situační analýzu? Nemůže Nemusí to být zatíženo subjektivitou? Vysvětlete příležitosti, které máte
uvedené ve SWOT analýze. zcela
Ing. Kamil Dobeš, Ph.D.- Jaké jsou substituty? zcela
doc. PhDr. Milan Mikuláštík, Ph.D. V metodice nemáte popsát postup. Chybí mi zde více grafů atd.