Cílem diplomové práce Projekt zefektivnění systému řízení pohledávek v obchodní společnosti XY, s. r. o. je navržení možných opatření a řešení v současném způsobu řízení pohledávek. V teoretické části diplomové práce je popsána pohledávka, řízení pohledávek a co vše pod tento pojem patří. V praktické části diplomové práce je charakterizována společnost, pro kterou je tato práce zpracována. V další části je provedena finanční analýza, která hodnotí situaci společnosti a je zde také provedena analýza pohledávek. Je zde také vyčíslen a vyhodnocen současný stav pohledávek. V poslední části je charakterizována evidence a správa pohledávek, způsoby zajištění pohledávek a návrh vnitřní směrnice pro tvorbu opravných položek a jsou navrženy možnosti řešení pohledávek po splatnosti u vy-braných odběratelů.
Anotace v angličtině
The aim of thesis The project of improvement claims management in business company XY Ltd. is to propose possible measures and solutions in actual claims management system. In theoretical part of this thesis is desribed claim, also clais management and what belongs to this term. In practical part of this thesis is characterized company for which is this thesis processed. In next part is financial analysis which evaluates situation of company and there is also an analysis of claims. There is also quantified and evalueted actual situation of claims. In the last part is characterized records and receivables management, methods of securing receivables and a proposal of the guideline for creations correcting items and there are possible solutions for overdue receivables of selected customers.
Klíčová slova
Pohledávka, řízení pohledávek, zajištění pohledávek, vymáhání pohledávek, pohledávky po splatnosti, opravné položky k pohledávkám
Klíčová slova v angličtině
Claim, Claims management, securing of claims, enforecement of claims, overdue receiva-bles, correcting items for claims
Rozsah průvodní práce
84 s. (121 093 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce Projekt zefektivnění systému řízení pohledávek v obchodní společnosti XY, s. r. o. je navržení možných opatření a řešení v současném způsobu řízení pohledávek. V teoretické části diplomové práce je popsána pohledávka, řízení pohledávek a co vše pod tento pojem patří. V praktické části diplomové práce je charakterizována společnost, pro kterou je tato práce zpracována. V další části je provedena finanční analýza, která hodnotí situaci společnosti a je zde také provedena analýza pohledávek. Je zde také vyčíslen a vyhodnocen současný stav pohledávek. V poslední části je charakterizována evidence a správa pohledávek, způsoby zajištění pohledávek a návrh vnitřní směrnice pro tvorbu opravných položek a jsou navrženy možnosti řešení pohledávek po splatnosti u vy-braných odběratelů.
Anotace v angličtině
The aim of thesis The project of improvement claims management in business company XY Ltd. is to propose possible measures and solutions in actual claims management system. In theoretical part of this thesis is desribed claim, also clais management and what belongs to this term. In practical part of this thesis is characterized company for which is this thesis processed. In next part is financial analysis which evaluates situation of company and there is also an analysis of claims. There is also quantified and evalueted actual situation of claims. In the last part is characterized records and receivables management, methods of securing receivables and a proposal of the guideline for creations correcting items and there are possible solutions for overdue receivables of selected customers.
Klíčová slova
Pohledávka, řízení pohledávek, zajištění pohledávek, vymáhání pohledávek, pohledávky po splatnosti, opravné položky k pohledávkám
Klíčová slova v angličtině
Claim, Claims management, securing of claims, enforecement of claims, overdue receiva-bles, correcting items for claims
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše popište teoretická východiska pro efektivní řízení pohledávek.
II. Praktická část
Proveďte charakteristiku společnosti a analyzujte její hospodaření.
Analyzujte současný stav pohledávek a metody využívané k jejich řízení.
Vypracujte projekt na zlepšení současného systému řízení pohledávek.
Vyhodnoťte přínosy a náklady navrhovaného řešení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše popište teoretická východiska pro efektivní řízení pohledávek.
II. Praktická část
Proveďte charakteristiku společnosti a analyzujte její hospodaření.
Analyzujte současný stav pohledávek a metody využívané k jejich řízení.
Vypracujte projekt na zlepšení současného systému řízení pohledávek.
Vyhodnoťte přínosy a náklady navrhovaného řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAŘINOVÁ, Dagmar a Iveta VOZŇÁKOVÁ. Pohledávky: právně, daňově, účetně. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 135 s. ISBN 978-80-247-1816-3.
MACEK, Jiří a Miloš TOMSA. Jak vymáhat pohledávky v obchodních vztazích?. Ostrava: Montanex, 1994, 117 s. ISBN 8085780151.
PILÁTOVÁ, Jana a Jaroslav RICHTER. Pohledávky a jejich řešení v podnikové praxi: praktická řešení a vzory, daňová a účetní problematika, vybraná související ustanovení. 2. vyd. Olomouc: ANAG, 2011, 119 s. ISBN 978-80-7263-678-5.
VOZŇÁKOVÁ, Iveta. Efektivní řízení pohledávek. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 122 s. ISBN 8024707705.
Seznam doporučené literatury
BAŘINOVÁ, Dagmar a Iveta VOZŇÁKOVÁ. Pohledávky: právně, daňově, účetně. 3., rozš. vyd. Praha: Grada, 2007, 135 s. ISBN 978-80-247-1816-3.
MACEK, Jiří a Miloš TOMSA. Jak vymáhat pohledávky v obchodních vztazích?. Ostrava: Montanex, 1994, 117 s. ISBN 8085780151.
PILÁTOVÁ, Jana a Jaroslav RICHTER. Pohledávky a jejich řešení v podnikové praxi: praktická řešení a vzory, daňová a účetní problematika, vybraná související ustanovení. 2. vyd. Olomouc: ANAG, 2011, 119 s. ISBN 978-80-7263-678-5.
VOZŇÁKOVÁ, Iveta. Efektivní řízení pohledávek. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 122 s. ISBN 8024707705.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP doc.Ing. Marie Paseková, Ph.D. (49b):
Oponent DP Ing. Ivana Zubíková (58b):
Jaký dopad má skutečnost, že pohledávky po splatnosti nebyly přihlášeny do insolvenčního řízení a byla uplatněna pouze opravná položka dle zákona o rezervách?
Jaký finančně nejvhodnější nástroj vymáhání pohledávek?
Zhodnoťte vliv vytvoření tzv. účetní opravní položky na hospodářský výsledek a základ daně z příjmu právnických osob?