Cílem diplomové práce je přiblížit značku Moravského peněžního ústavu -spořitelního družstva (dále jen MPU) a částečně zjistit její postavení mezi potencionálními klienty. V teoretické části jsou obsaženy poznatky z oblasti značky, fungování finančního systému, bankovního marketingu a marketingového výzkumu. V praktické části je představena a analyzována společnost, která je předmětem následného marketingového výzkumu prove-deného pomocí dotazníkového šetření, zaměřeného na zjištění povědomí o společnosti mezi konečnými spotřebiteli. Analýzy jsou zaměřeny na postavení MPU v konkurenčním prostředí, jejím povědomí v myslích spotřebitelů aj. Výsledkem je následné šetření, jež poskytuje ucelený pohled na značku MPU a konečná doporučení, jak zvýšit její atraktivitu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to introduce the brand Moravský peněžní ústav - spořitelní družstvo (hereinafter referred MPU) and find out its position among potential clients. The theoretical part consists of knowledge of brands, financial system, banking marketing and marketing research. In the practical part is analyzed company which is subject to subsequent market research conducted through a questionnaire survey aimed at establishing awareness of the company among final consumer. The analyses are focused on the status of the MPU in the competitive environment, the awareness in the minds of consumers, etc. The result of the subsequent investigation provides a holistic view of the brand MPU and final recommendations on how to increase its attractiveness.
Klíčová slova
Značka, loajalita ke značce, finanční instituce, bankovní marketing, principy marketingu, marketingový mix, 4P, 7P, média, marketingový výzkum, dotazník
Cílem diplomové práce je přiblížit značku Moravského peněžního ústavu -spořitelního družstva (dále jen MPU) a částečně zjistit její postavení mezi potencionálními klienty. V teoretické části jsou obsaženy poznatky z oblasti značky, fungování finančního systému, bankovního marketingu a marketingového výzkumu. V praktické části je představena a analyzována společnost, která je předmětem následného marketingového výzkumu prove-deného pomocí dotazníkového šetření, zaměřeného na zjištění povědomí o společnosti mezi konečnými spotřebiteli. Analýzy jsou zaměřeny na postavení MPU v konkurenčním prostředí, jejím povědomí v myslích spotřebitelů aj. Výsledkem je následné šetření, jež poskytuje ucelený pohled na značku MPU a konečná doporučení, jak zvýšit její atraktivitu.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to introduce the brand Moravský peněžní ústav - spořitelní družstvo (hereinafter referred MPU) and find out its position among potential clients. The theoretical part consists of knowledge of brands, financial system, banking marketing and marketing research. In the practical part is analyzed company which is subject to subsequent market research conducted through a questionnaire survey aimed at establishing awareness of the company among final consumer. The analyses are focused on the status of the MPU in the competitive environment, the awareness in the minds of consumers, etc. The result of the subsequent investigation provides a holistic view of the brand MPU and final recommendations on how to increase its attractiveness.
Klíčová slova
Značka, loajalita ke značce, finanční instituce, bankovní marketing, principy marketingu, marketingový mix, 4P, 7P, média, marketingový výzkum, dotazník
V systematickém přehledu prezentujte poznatky z marketingu finančních institucí.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na oblast bankovního marketingu.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou úroveň postavení značky MPU na českém trhu.
Vytvořte projekt zatraktivnění značky MPU pro potenciální klienty.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho realizovatelnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky z marketingu finančních institucí.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na oblast bankovního marketingu.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současnou úroveň postavení značky MPU na českém trhu.
Vytvořte projekt zatraktivnění značky MPU pro potenciální klienty.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho realizovatelnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 1. Vyd. Praha: Portál, 2009, 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
KAPUTA, Catherine. Staňte se značkou!: osobní branding, aneb, jak si chytří lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. 1. Vyd. Praha: Management Press, 2011, 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
LIŠKA, Václav a Daniel STAVÁREK. Světové a regionální finanční instituce. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing, 2003, 156 s. ISBN 80-8641-940-1.
POLOUČEK, Stanislav. Bankovnictví. 1. Vyd. Praha: Beck, 2006, 716 s. ISBN 80-7179-462-7.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - Cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 1. Vyd. Praha: Portál, 2009, 413 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
KAPUTA, Catherine. Staňte se značkou!: osobní branding, aneb, jak si chytří lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. 1. Vyd. Praha: Management Press, 2011, 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
LIŠKA, Václav a Daniel STAVÁREK. Světové a regionální finanční instituce. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing, 2003, 156 s. ISBN 80-8641-940-1.
POLOUČEK, Stanislav. Bankovnictví. 1. Vyd. Praha: Beck, 2006, 716 s. ISBN 80-7179-462-7.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - Cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., vedoucí DP, 59
1) Přesvědčí virtuální prohlídka, že v MPU je ochotný personál (s. 94)? Zodpovězeno zcela
2) Je nutné u MPU uvažovat o rebrandingu, když je značka dobře zavedená (s. 94)? Zodpovězeno zcela
Ing. Mgr. Patrik Jangl, oponent DP, 48
1) Jakým způsobem MPU provádí měření a vyhodnocování spokojenosti stávajících zákazníků. Zodpovězeno zcela
2) Charakterizujte vztahový marketing a uveďte příklady z praxe. Zodpovězeno zcela
Doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
V teoretické části chybí zpracování teorie značky.